کد خبر: ۹۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در تست گرم مترو
تست گرم خط ۷ متروی تهران با حضور محسن پور سید آقایی و علی امام مدیر عامل خطوط ریلی راه آهن و مترو تهران انجام شد .
به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  پور سید آقایی در تست گرم ایستگاه مهدیه در خط یک در جمع خبرنگاران گفت : اینکه تا کنون این ایستگاه راه اندازی نشده است به دلیل عدم ایمنی کافی در این خط بوده است .

وی با تاکید بر اینکه تا کنون هزار میلیارد تومان برای راه اندازی این خط هزینه شده گفت : سر فاصله حرکت قطارها در این خطوط ۱۰ دقیقه است برای اینکه بتوانیم این تایم را کاهش دهیم باید تعداد هواکش ها را در این خطوط افزایش دهیم .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه خوشبختانه یکی از ویژگی‌های مهم خط ۷ این است که راه اندازی مجدد این خط با کمک متخصصان و کارشناسان ایرانی انجام شده است، گفت: پس از تحریم‌ها شرکت خارجی حاضر به اعزام کارشناس و نصب و راه‌اندازی سنگالینگ نبود که خوشبختانه این مهم توسط کارشناسان داخلی تکمیل شد و سیستم تهویه نیز صد درصد توسط شرکت‌های داخلی انجام شده است.
ایمن سازی خط 7 مترو با یک هزارمیلیارد تومان اجرایی شد
وی با بیان اینکه با کمک کارشناسان داخلی توانستیم از روش‌های نوین در سیستم تهویه خط ۷ استفاده کنیم،اظهارکرد: به جرئت می‌توانیم بگویم که تهویه و هواکش خط ۷ نسبت به سایر خطوط بسیار پیشرفته‌تر است به گونه‌ای که مصرف آب را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد.

پورسیدآقایی افزود: بعد از تکمیل این خطوط نسبت به رفع نواقص خطوط قبلی اقدام خواهیم کرد. در تلاش هستیم که از مهر ماه، هر ماه یک ایستگاه را افتتاح کنیم و در مهر ماه نیز ایستگاه مولوی افتتاح خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد تجهیزات این ایستگاه‌ها نیز خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که تمامی ایستگاه‌های خط ۷ با تجهیزات و پله برقی افتتاح شود تا تردد افراد کم‌توان خدشه دار نشود اما در مورد نصب آسانسورها همچنان نیازمند زمان هستیم.

پورسید آقایی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر دلایل غیر موجه تعطیلی خط ۷ گفت: ایمنی مردم خط قرمز ما است و در مترو کار سیاسی جایز نیست و ما هم کار سیاسی نمی‌کنیم و می‌بینم که تست‌های این خط با موفقیت پاس شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه متاسفانه برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی سبب خدشه دار شدن اعتماد مردم می‌شود،اظهارکرد:در حال حاضر تجهیزات موجود برای سرفاصله ۱۰ دقیقه کافی است و اگر بخواهیم سرفاصله را کاهش دهیم  باید امکانات و تجهیزات به‌خصوص در بخش هواکش‌ها و تهویه افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه از زمان تعطیلی خط ۷ تا به امروز بیش از هزار میلیارد تومان در حوزه تجهیزات هزینه کرده‌ایم، گفت: متاسفانه حتی در ایستگاه‌ها شاهد مشکلات فنی و زیرساختی بودیم به گونه‌ای که مجبور شدیم ۴۱۰ متر از خط را برچیده و دوباره بازسازی کنیم.
ایمن سازی خط 7 مترو با یک هزارمیلیارد تومان اجرایی شد
 پور سید آقایی در پاسخ به سوال خبرنگار «شهر فردا»،پیرامون سیستم تهویه و نوع عملکرد آن گفت: سیستم ایر واشر در سیستم تهویه برای اولین بار در ایستگاه محمدیه تست شد . ایر واشر هوا را خنک و  مرطوب کرده و به صورت مه در ایستگاه پخش می کند. 

وی همچنین پیرامون سوال خبرنگار شهر فردا از تعداد واگن ها در این خط گفت: در حال حاضر ۴ رام قطار در این خط مشغول به فعالیت خواهند بود که به مرور زمان این تعداد افزایش خواهد یافت. 

همچنین گفتنی است،  خط ۷ متروی تهران در هفته اول شهریور با حضور اعضای شورای شهر به بهره برداری می رسد . 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
تمهیدات شهرداری برای حمایت از کارتن خوابها در شبهای سرد پایتخت

تمهیدات شهرداری برای حمایت از کارتن خوابها در شبهای سرد پایتخت

مشاور پارلمانی شهرداری تهران گفت: پایتخت 19 گرمخانه فعال سراسری و 3 گرمخانه مخصوص زنان دارد که با وجود ظرفیت 5 هزار نفری پذیرش به رغم برودت هوا همچنان فضای خالی دارند.
طراحی سورئال حیوانات با فتوشاپ/ تصاویر

طراحی سورئال حیوانات با فتوشاپ/ تصاویر

یک جوان ۲۳ ساله در اندونزی با فتوشاپ حیوانات در شرایط احمقانه و غیرمنتظره قرار می‌دهد.