کد خبر: ۹۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان:
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت:همزمان با حفاری تونل، ساخت ایستگاه‌های خط دوم قطار شهری اصفهان در جبهه‌های مختلف انجام می‌شود وهم‌اکنون فعالیت عمرانی ۵ایستگاه در حال انجام است.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، محمدرضا بنکدار با اشاره به آخرین روند اجرایی خط دوم قطارشهری اصفهان اظهار داشت: اتفاقات خوبی در حوزه عمرانی خط دوم قطارشهری اصفهان و روند ساخت ایستگاه‌ها و تونل این خط انجام شده است و با توجه به روند مطلوب عملیات عمرانی ایستگاه عاشق اصفهانی، خاکبرداری این ایستگاه در قسمت شمالی، به تراز فنداسیون (خاک‌برداری نهایی) رسیده و در تلاش هستیم که طبق برنامه، این موضوع را در ایستگاه زینبیه نیز عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: موضوع رسیدن خاکبرداری به فنداسیون از این جهت اهمیت دارد که تی بی ام (ماشین مکانیزه حفار) برای عبور از ایستگاه، نیازمند رسیدن سطح خاکبرداری به این تراز بوده و با تکمیل این بخش، زمینه ورود تی بی ام به ایستگاه‌ها فراهم خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان تصریح کرد: تراز خاکبرداری در قسمت شمالی دو ایستگاه زینبیه و عاشق اصفهانی به عمق نهایی رسیده و پس از بتن‌ریزی آماده عبور تی بی ام شده است؛ پس از آن، تی بی ام در داخل ایستگاه به صورت مکانیکی حرکت کرده و نیازی به حفاری و سگمنت‌گذاری درون ایستگاه وجود ندارد.

بنکدار با بیان اینکه تی بی ام مورد استفاده قرار گرفته شده در خط یک قطارشهری، در خط دوم پس از مونتاژ و خرید تیغه برشی، مورد استفاده قرار گرفت، ادامه داد: بر اساس مطالعات و نظرات کارشناسان خط، حفاری مکانیزه تونل خط دوم قطارشهری اصفهان از شرق اصفهان به صورت تونل دوچشمه در مسیر ایستگاه دارک شهرک امام‌حسین (ع) تا میدان امام علی (ع) با دو دستگاه تی‌بی‌ام انجام می‌شود.

وی به تجهیزاتی که در این حوزه مورد استفاده قرار گرفته اشاره کرد و افزود: عملیات عمرانی تونل غربی پس از خرید دو دستگاه کاترهد (تیغه برشی) تی‌بی‌ام خط دوم قطارشهری اصفهان و نصب آن بر ماشین مکانیزه حفار، اسفند سال ۱۳۹۷ آغاز شده بود و حفاری تونل شرقی، همزمان با عید سعید فطر آغاز شد.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان افزود: دستگاه مکانیزه حفار تونل، تا کنون بیش از ۴۰۰ متر از تونل غربی این خط را حفاری و سگمنت‌گذاری کرده و طول حفاری تونل شرقی نیز در هفته جاری به ۱۰۰ متر رسیده است.

وی درباره جزئیات عملیات اجرایی خط دوم متروی اصفهان ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است به زودی از سمت غرب شهر اصفهان به سمت میدان امام علی (ع)، حفاری تونل به صورت تک چشمه انجام گیرد که این حفاری از ایستگاه مدرس نجفی در کهندژ تا میدان امام علی (ع) با یک تی بی ام تک چشمه به قطر ۹ متر انجام خواهد شد.

بنکدار اضافه کرد: همزمان با حفاری تونل، حفاری و ساخت ایستگاه‌های خط دوم قطارشهری در جبهه‌های مختلف انجام می‌شود و هم‌اکنون فعالیت عمرانی پنج ایستگاه دارک (شهرک امام حسین (ع))، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی و لاله خط دوم قطارشهری اصفهان در حال اجرا است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
دانشنامه اقتصاد و مالیه شهری در سایت بنیاد دانشنامه نگاری ایران نمایه شد

دانشنامه اقتصاد و مالیه شهری در سایت بنیاد دانشنامه نگاری ایران نمایه شد

دانشنامه اقتصاد و مالیه شهری به عنوان نخستین دانشنامه جامع دو زبانه ( فارسی - لاتین ) در حوزه اقتصاد شهری به قلم دکتر حسین محمد پورزرندی، رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر شده بود در سایت بنیاد دانشنامه نگاری ایران نمایه شد.
تخلیه حباب مسکن در شهرهای بزرگ آغاز شد

تخلیه حباب مسکن در شهرهای بزرگ آغاز شد

عضو کمیسیون عمران گفت : موج کاهش قیمت مسکن که از شهریور ماه در پایتخت آغاز شده بود به شهرهای بزرگ هم رسید