کد خبر: ۹۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
شهرفردا بررسی کرد
کارشناسان معتقدند مادامیکه حمل و نقل عمومی تجهیز نشود اجرای طرحهای کنترل ترافیک چه بر اساس زوج و فرد و چه آلودگی هوا موثر نخواهد بود ، چراکه شهروندان ناچار به پرداخت عوارض و تردد در محدوده ترافیک خواهند شد.
 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،درحالی اجرای طرح ترافیک بر اساس آلودگی هوا در پایتخت رقم خورد ،که هنوز کارشناسان سیستم حمل و نقل کشور تجهیز نشده و نارسایی جدی در بخش حمل و نقل عمومی وجود دارد.

مجید کیانپور  در انتقاد نسبت به نحوه اجرای طرح ترافیک جدید تهران، گفت: به نظر می‌رسد اولویت شهرداری در اجرای این طرح به جای کاهش آلودگی هوا، درآمدزایی بوده است، در حالی که شما به عنوان یک شهروند عادی وقتی به معابر شهر تهران توجه کنید به این نتیجه خواهید رسید که تعمیر و مرمت آنها باید در اولویت دستور کار شهرداری قرار گیرد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: علائم ترافیکی شهر و خط کشی خیابان‌های شهر وضع بسیار نابسامانی دارد، اما ما همه این موارد را رها کرده‌ایم و تنها این دغدغه را داریم که چطور طرح زوج و فرد را اجرا کنیم.

معضلات ترافیکی پایتخت با طرح جدید مرتفع می شود؟

وی تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم هزینه زندگی مردم را کاهش دهیم و کیفیت تردد در سطح شهر را ارتقاء دهیم با اجرای این طرح نمی‌توانیم به نتیجه برسیم، آن هم در شرایطی که افراد ساکن در  محدوده زوج و فرد با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، افزود: در گذشته طرح زوج و فرد تنها در روزهایی که آلودگی هوا و پدیده وارونگی هوا وجود داشت، اجرا می‌شد، اما به مرور زمان، اجرای آن تبدیل به رویه‌ شد تا به دنبال آن تردد خودرو کمتر شود.

اجرای طرح ترافیک باید محدود به هسته مرکزی شهر شود

کیانپور اظهار کرد: هم اکنون اجرای طرح ترافیک باید محدود به هسته مرکزی شهر شود، ضمن اینکه بنده مخالف ایجاد محدوده زوج و فرد هستم و معتقدم اجرای این طرح باید مختص روزهایی باشد که پدیده وارونگی هوا و شرایط اضطرار ایجاد می‌شود که از درب منزل اجرا شود، اما اینکه حق طبیعی شهروندان را به ازای دریافت عوارض نادیده بگیریم، پسندیده و کارشناسی‌شده نیست.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی وقتی به شریان‌های اصلی بالای محدوده و خارج از حلقه وارد می‌شویم با ترافیک سرسام‌آوری مواجه می‌شویم، تاجاییکه مردم در نگرانی و اضطرار قرار می‌گیرند که وقت بسیار زیادی را برای خروج از این محدوده تلف می‌کنند، بنابراین اجرای طرح ترافیک جدید نه تنها باعث کاهش ترافیک نشده، بلکه باعث سنگین‌تر شدن آن شده است.

خط کشی‌های معابر و ایستگاه‌های اتوبوس پایتخت نیاز به تعمیر دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: آنچه مسلم است برای بهبود وضعیت حمل و نقل شهر لازم است که از دولت مطالبه کنیم تا یارانه‌های لازم را پرداخت کند و کمک کند تا سیستم حمل و نقل عمومی قوی‌تر شود، ضمن اینکه سیستم حمل و نقل نوین را جایگزین کنیم به این صورت که خطوط مترو را گسترش داده و واگن‌ها را افزایش دهیم، برای گازسوز کردن یا برقی کردن خودروها برنامه‌ریزی کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس­ شورای اسلامی، یادآور شد: ایستگاه‌های اتوبوس و خط‌ کشی‌های شهر وضعیت مناسبی ندارند، کما اینکه آخرین خط کشی‌ها مربوط به دو تا سه سال قبل است و در این مورد اقدام جدیدی انجام نشده است، همچنین لازم است علائم ترافیکی جدید در اتوبان‌ها، بزرگراه‌ها و معابر سطح شهر نصب شود
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
تبعات حذف چهار  صفر از پول ملی چیست؟

تبعات حذف چهار صفر از پول ملی چیست؟

با وجود آنکه حذف چهار صفر از پول ملی در دولت وارد مرحله عملیاتی شده است و سخنکوی دولت تدبیر از ارسال زودهنگام آن به مجلس خبر داده ، کارشناسان معتقدند اگر دولت این سیاست درست را در فرآیندی نادرست اجرا کند ، نتایج قابل قبولی برای مردم و اقتصاد کشورمان رقم نخواهد خورد.
پروژه مسکن استیجاری با هدف کمک به ازدواج جوانان تدوین  می شود

پروژه مسکن استیجاری با هدف کمک به ازدواج جوانان تدوین می شود

شهردار تهران در گفتگو با شهرفردا گفت: در پروژه مسکن استیجاری که در دولت مطرح شده،قرار است ساختمان‌هایی به منظور اجاره مادام العمر ساخته شود که هویت آنها استیجاری بوده و هرگز فروشی نخواهند شد.
آخرین اخبار