کد خبر: ۹۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: تلاش مرکز ارتباطات شهرداری تهران بر این است تا به صورت مؤثر و مستمر با رسانه‌ها ارتباط برقرار کند و شهرداری به عنوان یک نهاد خدماتی همواره برای تصمیم‌گیری از ایده ها و نظرات خبرنگاران استفاده می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با جمعی از اصحاب رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری، در جلسه ای هم اندیشی و گفتگو کرد. در این جلسه اصحاب رسانه نقدهای خود پیرامون عملکرد معاونت‌ها و شهرداری‌های مناطق و سازمان ها را با وی در میان گذاشتند. عمده انتقادات خبرنگاران پیرامون شیوه ارتباط با اصحاب رسانه و عملکرد برخی از مدیران بود.
 
پس از استماع نظرات و پیشنهادهای خبرنگاران رئیس جدید مرکز ارتباطات با تأکید بر این نکته که مرکز ارتباطات محلی برای گفتگو و مشارکت شهروندان است، اظهار کرد: این مرکز اصلی‌ترین محلی است که با عموم ذی‌نفعان شهر از جمله تصمیم‌سازان، نخبگان، روزنامه‌نگاران و شهروندان در ارتباط است و در دوره جدید تلاش شده گفتگوهایی به صورت منظم برای ارتباط با اصحاب رسانه به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان تهرانی صورت بگیرد.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر مدیریت شهری در تلاش است تا خدمات بهتری به شهروندان ارائه کند، تصریح کرد: شهر محل زیست انسان‌هاست و باید به عنوان نهادی برای زیست‌پذیری به آن توجه شود.  
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه شهردار پایتخت ایده‌هایی در خصوص شهر انسان محور دارد، تصریح کرد: رسانه‌ها گروهی هستند که می‌توانند در این راستا با مدیریت شهری هم‌فکری کنند؛ نباید روند گذشته ادامه پیدا کند. اگر قرار بود این روند را ادامه دهیم هم‌‌اکنون بودجه شهرداری به جای رقم فعلی باید دو برابر می شد و به جای تعداد فعلی نیروی انسانی که در شهرداری تهران مشغول به کار اند، هم‌اکنون باید چندین هزار نفر بیشتر در شهرداری تهران فعالیت می‌کردند و این ها همه یعنی پول بیشتری از جیب مردم با فروش بی ضابطه منابع شهر می‌رفت.
 
محمدی با تأکید بر اینکه رویکرد این دوره از مدیریت شهری بر استفاده بیشتر مردم از قلمرو عمومی استوار است، گفت: به عنوان شخصی که در شهرداری مشغول به کار است از رسانه‌ها می‌خواهم تا نقش ترویج‌گری جدی تری در این زمینه ایفا کنند. در دنیای جدید با گفتگو بخش مهمی از مطالبات مردم قابل فهم است و در این راستا رسانه‌ها می‌توانند تولید محتوای مناسبی انجام دهند و ترویج‌گر و دستورگذار مسائل عمومی باشند.
 
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در پاسخ به خبرنگارانی که در این جلسه به وی پیشنهاد داده بودند تا برای شهرداری تهران سخنگویی انتخاب شود، عنوان کرد: شهرداری تهران مخالف انتخاب سخنگو نیست البته به این منظور باید آیین‌نامه‌ای تدوین و به دنبال آن شیوه تعامل با رسانه‌ها مشخص شود.
 
وی با اشاره به استقبال شهرداری تهران از نقد رسانه‌ها نسبت به عملکرد این سازمان گفت: شهرداری از نقد مؤثر رسانه ها استقبال می‌کند، اما این نقدها باید به گونه‌ای باشد که به احقاق حقوق شهروندان کمک کند.
 
محمدی درباره توسعه فضای مجازی و شیوه اطلاع‌رسانی صحیح توضیح داد: امروز فضای مجازی توسعه پیدا کرده و این امر آثار پیچیده‌ای به دنبال داشته است. برخی از شبه‌رسانه‌ها در این فضا مشغول به فعالیت هستند و با منتشر کردن برخی اخبار تلاش می‌کنند تا برای به دست آوردن منافع شخصی، منافع عمومی را تحت تاثیر قرار دهند که باید با این پدیده مبارزه کرد.
 
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران از تهیه آیین‌نامه ارتباط با رسانه‌ها به منظور پاسخگویی مؤثر در شهرداری تهران خبر داد و تأکید کرد: تلاش مرکز ارتباطات شهرداری تهران بر این است تا به صورت مؤثر و مستمر با رسانه‌ها ارتباط برقرار کند و شهرداری به عنوان یک نهاد خدماتی همواره برای تصمیم‌گیری از ایده ها و نظرات خبرنگاران استفاده می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
اولین حلبی آباد ایران کجا شکل گرفت!؟

اولین حلبی آباد ایران کجا شکل گرفت!؟

اگرچه سابقه شکل گیری سکونتگاههای فقیرنشین در شهرهای بزرگ ایران به پیش از دوران پهلوی باز می گردد، ولی نخستین زاعه ها به مفهوم امروزی در سال های 1325-1320 در ویرانه های آجرپزی جنوب تهران پای گرفت.
چگونه کارآفرینان استارت آپی در ایران می توانند موفق شوند؟

چگونه کارآفرینان استارت آپی در ایران می توانند موفق شوند؟

یک اقتصاددان گفت : کارآفرینی به ویژه فعالیت های استارت آپی هرچند در شرایط کنونی اقتصادی می تواند به عنوان یک شغل زود بازده قلمداد شود اما الزاماتی دارد ،که برای موفقیت باید آنها را بررسی کرد.