کد خبر: ۹۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رودهن و پردیس گفت: محور هراز چهار خطه می شود.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، محمدرضا زمانی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص برون رفت از گره ترافیکی در محور هراز اظهار داشت: از اواخر سال ۹۴ قرار دادی جهت چهار خطه کردن و تعریض و بهسازی محور هراز به کارفرمایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران بسته و فعالیت ها شروع شد.

وی افزود: بدلیل شرایط خاص آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی محور هراز فعالیت و کار در این محور بسیار سخت است و مدت زمان بیشتری برای بهره برداری از طرح‌ها را می‌طلبد.

زمانی تصریح کرد: به طور میانگین با توجه به شرایط آب و هوایی حدود ۶ الی ۷ ماه در سال می توان در محور هراز فعالیت عمرانی و بهسازی و تعریض جاده را انجام داد، به همین دلیل پروژه مذکور زمان بیشتری را برای کار برده که تا کنون ۷۵ در صد پیشرف فیزیکی در خصوص عملیات چهارخطه محور انجام داشته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای پردیس رودهن بیان کرد: تعریض محور هراز در دو قطعه به طول ۷۸۰ متر حد فاصل آهگ دره تا گالری امام زاده هاشم در حال انجام است و همزمان به موازات آن نیز احداث کنار گذر به طول ۱۹۸۰ متر در دست اقدام است که تا اخر مهر ماه سال جاری طبق قرارداد پیمانکار، پروژه به اتمام می رسد و به اداره راهداری تحویل داده می شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: هزینه قرارداد تعریض محور هراز ۸ میلیارد تومان بوده، زیر سازیها انجام شد ه است و بستر برای روکش، آسفالت و ایمن سازی محور آماده است.

زمانی گفت: طی بازدید رئیس سازمان و مدیر کل راهداری استان تهران سعی بر این است که پروژه سریع‌تر به اتمام برسد.

گالری امامزاده هاشم بهسازی می شود

محمد زمانی در ادامه گفت: بنا داریم بعد از بهره برداری از محور هراز با توجه به فرسودگی گالری امامزاده هاشم بار ترافیکی را به واریانت کنار گالری امامزاده هاشم و در واقع مسیر جدید احداثی انتقال دهیم تا گالری امامزاده هاشم نیز بهسازی شود.

محمد زمانی در خصوص بهسازی گالری امام زاده هاشم گفت: طبق پیگیری هایی که انجام شده از دیواره هایی با جنس نانوبرای گالری استفاده خواهد شد زیرا بازتاب نور بهتری دارد و از فرسودگی گالری در مدت زمان طولانی تری محافظت میکند و همچنین از نظر هزینه نیز این دیواره ها به صرفه تر هست.

زمانی با توجه به حساسیت محور هراز، آن را یک محور ملی - توریستی خواند و گفت محور هراز از نظر استراتژیکی از اهمیت خاصی برخوردار است بنابراین سعی داریم بهترین خدمات راهداری که شایسته هموطنان است، ارائه دهیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رودهن پردیس در ادامه سخنان با توجه به اولویت‌های راهداری استان تهران گفت: خط کشی گرم و سرد محور هراز اکنون در حال انجام است.

زمانی بیان‌کرد: روکش و آسفالت پلیمری محور هراز به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با پیگیری مدیر کل و رئیس سازمان راهداری در سال گذشته انجام شد اما مقاطعی از محور هراز هنوز روکش نشده است که به شرط تخصیص و تامین اعتبار، محدوده شهر آبعلی و انتهای بلوار رودهن و سادات محله نیز روکش و آسفالت می شود.

زمانی با اشاره به سه گره ترافیکی در محور هراز گفت: به دلیل اینکه بعضی از مقاطع در این محور ۴ و یا ۳ خطه است و حالت قیفی مانندی ایجاد می‌شود در زمان تردد بالای وسایل نقلیه گره ترافیکی و پس زدگی ترافیک را شاهد هستیم که تنها راهکار برون رفت از این ترافیک تعریض پل جاجرود و تعریض ورودی گالری امامزاده هاشم است.

وی بیان کرد: با انجام تعریض این دو محدوده در حوزه استحفاظی استان تهران در محور هراز دیگر شاهد گره ترافیکی نخواهیم بود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رودهن پردیس بیان کرد: محور کمربندی شاخه جنوبی بومهن از پل شهدا تا سه راه مهرآباد گارد ربلها جمع آوری و نیوجرسی نصب می شود.

زمانی گفت به دلیل اینکه نگهداری گاردریل ها سخت و باید مرتب ترمیم شود و هزینه‌بر است بنابراین جمع آوری و به جای آن نیوجرسی نصب می گردد.

زمانی تصریح کرد: قرارداد با شرکت پیمانکار بسته شده و منتظر تجهیز کارگاه هستیم که عملیات جمع آوری و نصب نیوجرسی طی هفته آینده شروع شود.

وی ادامه داد: همچنین طی قرارداد مذکور نیوجرسی های فرسوده محور هراز و محور قدیم نیز جمع‌آوری و نیوجرسی نو جایگزین آن خواهد شد.

طرح جدید راهداری بر روی نیوجرسی ها

زمانی خاطر نشان کرد: برای اولین بار اداره راهداری استان تهران بر روی نیوجرسی ها طرحی در قالب رنگ آمیزی نیوجرسی ها در پیش گرفته است.

وی با اشاره به مشکل کانال «کمرد» گفت: کانال کمرد که چندین سال است مشکل دارد و به بحران رسیده با پی گیری های مقامات شهرستانی از جمله فرماندار و مدیرکل راهداری استان تهران بودجه آن گرفته شده و بعد از مشخص شدن پیمانکار اقدامات شروع می شود.

زمانی در ادامه با اشاره به محور کمربندی شاخه جنوبی بومهن گفت: از سال ۹۰ نصب روشنایی در این محور شروع شده بود که به دلیل مشکلات اعتباری و تعویض چند پیمانکار بهره برداری و اتمام کار کمی به طول انجامید اما اکنون عملیات به اتمام رسیده است و به محض اینکه تحویل اداره راهداری گردد از آن بهره برداری می شود.

این مقام مسئول با توجه به عملیات جاری راهداری عنوان کرد: محور هراز از محورهای ملی است و بنابراین جاروب کردن محور با یک دستگاه جاروب مکانیکی برای پاکسازی محور، تمیز کردن کناره جاده و نیوجرسی‌های محور، شست و شو ی علائم راهنمایی، شانه سازی، رگلاژ و تصحیح کناره جاده و شانه خاکی جاده از مهمترین عملیات جاری راهداری در طی هر روز است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
کمربندی تنکابن قتلگاه است

کمربندی تنکابن قتلگاه است

کمربندی ۱۱ کیلومتری تنکابن بوی خون می‌دهد و در یکسال گذشته ۲۵ نفر را به گام مرگ کشانده است، این درحالی که مسئولان راه بر سر نامیدن آن به اسم کمربندی یا کنارگذر اختلاف نظر دارند.
آسیب شناسی رفتارهای نابخردانه در محرم ؛تهدید عاشورا

آسیب شناسی رفتارهای نابخردانه در محرم ؛تهدید عاشورا

یک رفتار شناس گفت : استفاده از یک مداح بی سواد ، سنگین تر کردن علامت ها و تزئئین آنها با شیر ، بز و همچنین ذبح گاو و گوسفند و شتر در مقابل چشمان کودکان و برگزاری هیات ها در آپارتمان ها رفتارهای نابخردانه ای است که ذات فرهنگ عاشورایی را هدف گرفته است.