کد خبر: ۹۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
در جهت تسریع پاسخگویی به درخواست‌های مردمی صورت می‌گیرد
با هدف تسریع و تسهیل پیگیری و پاسخگویی به درخواست‌های مردمی وارده به مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد، 137، نرم افزار سامانه جامع این مرکز به نام « سجا» به نرم افزار اتوماسیون اداری « گام » شهرداری متصل می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، محمد امین نجیب سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر روال کار در مرکز ارتباطات مردمی 137 به این صورت است که تماس‌های مردمی توسط کارشناسان واحد دریافت، ثبت شده و توسط کارشناسان واحد پیگیری، از مسئولان و واحدهای مربوطه در مناطق، سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری، پاسخ‌خای لازم جهت ارائه به شهروند اخذ می‌گردید که گاها این پروسه زمانبر می‌شد.
وی افزود: با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد، در جهت کاستن از زمان پاسخگویی به درخواست‌های مردمی، در روش جدید، پس از دریافت پیام‌های مردمی و ثبت آن در سامانه جامع ارتباطات مردمی « سجا »، با توجه به اتصال ایجاد شده ما بین این سامانه با نرم‌افزار اتوماسیون اداری کارکنان شهرداری « گام »، درخواست شهروند بلافاصله به مسئول مربوطه در منطقه یا سازمان یا شرکت شهرداری به صورت سیستمی ارجاع داده می‌شود.
نجیب در مورد مزایای اجرای این طرح گفت: با عنایت به رویکرد شهروند محوری این دوره از مدیریت شهری، این طرح موجب تسریع و تسهیل پاسخگویی به درخواست‌های مردمی 137 با توجه به مشخص شدن مسوول مستقیم پاسخگویی به تفکیک هر خدمت در هر مرجع می‌گردد که مسئول مربوطه نیز تنها زمان 72 ساعت برای پاسخگویی فرصت دارد و در غیر این صورت، درخواست‌های مردمی پاسخ داده نشده وی، به مدیر مربوطه بالاتر ارجاع داده می‌شود و در نهایت دستگاه نظارتی شهرداری نیز بر این روند کنترل خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه این طرح هم اکنون به صورت آزمایشی در سازمان پارک‌ها و فضای سبز و همچنین منطقه 6 شهرداری مشهد کلید خورده و سپس فراگیر خواهد شد، خاطرنشان ساخت: از این پس مسئول پاسخگویی به شهروند، "روسای ادارات" و "مسوولین امور" در ستاد، مناطق، سازمان ها، شرکت ها و موسسات وابسته شهرداری خواهند بود و مرکز ارتباطات مردمی 137 درگاه دریافت درخواست‌های مردمی و انتقال پاسخ پیام به شهروند خواهد بود. عملکرد افراد نیز در میزان همکاری با 137 برای پاسخگویی به درخواست‌های مردمی سنجیده شده و آیتم‌های تشویق و تنبیه برای این مهم در نظر گرفته می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
نسخه دولت و مدیریت شهری برای پایان دادن به شلوغی مترو /ایران  در رتبه 15 اتحادیه بین المللی حمل و نقل ریلی

نسخه دولت و مدیریت شهری برای پایان دادن به شلوغی مترو /ایران در رتبه 15 اتحادیه بین المللی حمل و نقل ریلی

درحالی نمایندگان مجلس شلوغی مترو را مورد انتقاد قرار دادند که مدیران شهری معتقدند تحریم ها قراردادهای واردات واگن را تعلیق کرد و باعث هدایت تقاضا به سمت تولید واگن داخلی شد که انتظار می رود با حمایت مجلس و دولت 630 واگن به حمل و نقل ریلی شهری اضافه شود.
احیای شب نوزدهم ماه رمضان/ تصاویر

احیای شب نوزدهم ماه رمضان/ تصاویر

مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان در حرم حضرت معصومه (س)