کد خبر: ۹۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از اضافه شدن ۱۱۷ دستگاه مینی بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در آبان ماه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،پیمان سنندجی در پاسخ به این سوال که آیا خرید اتوبوس‌های دست دوم خارجی در شرایط فعلی می‌تواند پاسخ مناسبی به نیاز ناوگان اتوبوسرانی باشد، بیان کرد: تا به امروز حدود ۹ سال است که دولت به وظیفه خود در خصوص خرید اتوبوس جدید و اضافه کردن آنها به ناوگان حمل و نقل درون شهری عمل نکرده است. در همین رابطه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران پیگیری‌های بسیار و مستمری برای نوسازی ناوگان تحت نظارت داشته است، اما در مقطع زمانی حاضر، شرکت‌های اتوبوس سازی داخلی با عدم استقبال و برنامه ریزی برای تولید، اقدامی برای اجرای گام اول انجام نداده است. به بیانی دیگر شرکت‌های اتوبوس سازی داخلی تاکنون برنامه‌ای برای تولیدات جدید نداشته‌اند.
 
وی با بیان اینکه در شرایط اقتصادی فعلی و همزمان با افزایش شدید قیمت انواع اتوبوس‌های درون شهری، امکان تأمین اتوبوس‌های نو از منابع داخلی و خارجی غیر ممکن است، تصریح کرد: بی‌شک در این راستا استفاده از اتوبوس‌های کارکرده که مسبوق به سابقه هستند جهت جلوگیری از بروز بحران در نظم حمل و نقل عمومی کلانشهرها پیشنهاد می‌شود؛ کارکرد اتوبوس‌های دست دوم مدنظر کم‌تر از ۵ سال است. همچنین قرارداد خرید ۱۱۷ دستگاه مینی بوس جدید نیز بسته شده که در آبان ماه سال جاری شروع به کار خواهند کرد.
 
سنندجی افزود: لازم به ذکر است اتوبوس‌های کارکرده در بسیاری از کشورها از لحاظ کیفیت ساخت، میزان دودزایی و سطح استاندارد تولیدی به مراتب مناسب‌تر از بسیاری از اتوبوس‌های فرسوده هستند. محصولات تولیدی خودروسازان داخلی عمدتاً از لحاظ کیفیت و خدمات پس از فروش از ضعف عمده‌ای برخوردار بوده و در سطح انتظارات ناوگان‌های حمل و نقل عمومی نیستند.
 
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرنوشت، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد نهایی شدن پیشنهاد خرید اتوبوس‌های دست دوم گفت: اتوبوسرانی تهران ضمن ارائه طرح اولیه به مراجع ذیصلاح، منتظر جمع بندی نهایی این پیشنهاد در جلسات تکمیلی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
بازدید شهردار تهران از دستاوردهای ساخت داخل شرکت بهره برداری مترو

بازدید شهردار تهران از دستاوردهای ساخت داخل شرکت بهره برداری مترو

صبح امروز شهردار تهران، رئیس شورای شهر و معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از پایانه فتح آباد در جنوب تهران بازدید کردند.
علت مخالفت مدیریت شهری با دائمی شدن تصویب لایحه ارزش افزوده

علت مخالفت مدیریت شهری با دائمی شدن تصویب لایحه ارزش افزوده

لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده که طبق آن بخشی از اختیارات شوراهای اسلامی و مدیریت شهری از آنان گرفته شده انتقادهایی را ازسوی شهرداری ها وشوراها به دنبال داشته است.