کد خبر: ۹۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
رئیس شورای شهر در مراسم افتتاح خط مترو تهران مطرح کرد
اگر می خواهیم به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم مترو با قدرت ساخت داخل، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده کارآمدترین عرصه اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در مراسم افتتاح مترو خط 7 گفت: مترو با کاهش مصرف سوخت، بازدهی بالا و ایجاد امنیت و حمل ونقل پایدار برای ما بهترین پناهنگاه و کردیدور است.

وی افزود: پروژه متروی تهران یکی از راهبردی ترین پروژه های کشور است و با عنایت به اقتصاد مقاومتی هم اکنون ساخت تونل و تجهیزات ایستگاهی و تمام فعالیت‌هایی از این قبیل به صورت داخلی و بر اساس توانمندی های خودمان انجام می شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه اگر به دنبال مقابله با تحریم ها و تهدیدهای دشمن هستیم مترو می‌تواند به کاهش مصرف سوخت و اشتغال بیشتر در کشور کمک کند، تصریح کرد: اگر به دنبال حفظ محیط زیست هستیم هیچ وسیله نقلیه ای به اندازه مترو در کاهش آلودگی هوای تهران موثر نیست و بالاخره اگر به دنبال عدالت اجتماعی هستیم مترو عدالت‌محورتر از سایر وسایل نقلیه است و باید به دنبال گسترش و توسعه آن باشیم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر عنوان کرد: خوب است در این روزها یادی از آیت الله هاشمی رفسنجانی بکنیم که در دهه اول انقلاب، موضوع متروی تهران را در هیئت دولت مطرح کردند و حتی در جلسه ای با امام راحل از ایشان درخواست کمک نقدی برای مترو کردند و بالاخره متروی تهران در هیئت دولت تصویب شد و از آن زمان تاکنون افراد زیادی برای راه اندازی متروی تهران تلاش کردند. آقای ابراهیمی، آقای درویش و آقای قالیباف که به خصوص در چهار سال آخر برای خطوط ۶ و ۷ وقت زیادی گذاشتند و جا دارد از همه این عزیزان تشکر ویژه داشته باشیم.

وی افزود: در جلسه ای که در خدمت مقام معظم رهبری بودم گفتم که متروی تهران هم اکنون با ۱۲۰ ایستگاه و حدود ۲۰۰ کیلومتر طول فعالیت می کند که با احتساب خطوط ریلی حومه تهران این رقم شاید به ۵۰۰ کیلومتر هم برسد. همچنین از ایشان خواستم کمک کنند این خطوط به صورت کامل تجهیز شوند.

هاشمی گفت: زمانی بود که وقتی یک ایستگاه را راه‌اندازی می‌کردیم خیلی خوشحال می شدیم چرا که در ابتدای راه بودیم و تجربه کم تری داشتیم، اما امروز نباید با راه اندازی ایستگاه و خط خوشحال شویم بلکه باید زمانی خوشحال شویم که از ظرفیت کامل مترو استفاده شود و خطوط مترو به صورت کامل تجهیز شود. مترو تهران این ظرفیت را دارد که روزانه ۵ میلیون سفر داشته باشد و ایستگاه های مترو می توانند تبدیل به مجتمع‌های ایستگاهی شوند و به روشTOD از آن ها درآمد زایی کرد. من از شهرداری می خواهم که تجهیز خطوط مترو را همچنان در اولویت خود قرار دهد و دولت نیز کمک کند تا بتوانیم به اهداف خود برسیم. واقعیت این است که مجتمع‌های ایستگاهی می‌تواند درآمدهای کلانی برای شهرداری داشته باشد.

وی با اشاره به کمک دولت های مختلف به مترو گفت: دولت های قبل همه به مترو کمک کرده‌اند و لازم است که دولت آقای روحانی نیز کمک های نقدی خود را به مترو داشته باشد تا بتوانیم کارها را پیش ببریم.

رئیس شورای شهر با تاکید بر افتتاح و تجهیز کامل خط مترو تصریح کرد: وقتی خطی با ۳ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود مسافرگیری در حد ۵۰ و ۱۰۰ هزار نفر در روز برای آن خیلی کم است و  باید حداقل ۵۰۰ هزار یا یک میلیون سفر انجام دهد تا آثار آن را در جامعه ببینیم.

وی به سیستم های تهویه هوا در مترو ها نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون سیستم های تهویه هوا در کشور بومی شده است و حتی در «مپنا» خط تولید فن ۲.۵ بطری هم راه اندازی شده است که می توان از آن ها برای تجهیز خطوط مترو استفاده کرد.

هاشمی در پایان از معاون حمل و نقل و ترافیک و شرکت بهره برداری مترو خواست که منابع اندک مترو را به صورت اولویت دار و هدفمند برای بهره گیری بیشتر از ظرفیت ها استفاده کنند و از مصرف پراکنده خودداری کنند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
تصادف پژو ۲۰۶ با پراید و گاردریل بزرگراه ستاری/ تصاویر

تصادف پژو ۲۰۶ با پراید و گاردریل بزرگراه ستاری/ تصاویر

ساعت ۰۹:۵۳ صبح دیروز دوشنبه تصادف پژو ۲۰۶ با پراید و گاردریل در مسیر شمال به جنوب بزرگراه ستاری، قبل از فردوس غرب یک مصدوم بر جا گذاشت. از میان سه سرنشین پژو، یک زن از قسمت سر مصدوم شد ولی دیگر سرنشینان این خودرو و خودروی دیگر صدمه‌ای ندیدند.
سیدخندان یا سید عصبانی!

سیدخندان یا سید عصبانی!

سیدخندان و داستان واقعی اش در بوجود آمدن محله « سیدخندان تهران درجاده قدیم شمیران » که در خیابان کوروش فعلی قرار گرفته است.
آخرین اخبار