کد خبر: ۹۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان سال آینده ۱۰۰ کیلومتر از باند دوم محورهای این استان را به بهره برداری خواهیم رساند.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، امیر امینی در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی تنها راه توسعه این استان، توسعه تجارت و خدمات است، افزود: باید به توسعه تجارت سرویس خدمات پرداخت کرد و همچنین بخش صنعت و کشاورزی را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه نیازمند توسعه تعاملات سازنده با کشور افغانستان هستیم، افزود: اعتبارات خوبی به محور فراه به میل ۷۸ اختصاص یافته که امید است در سال آینده مابقی تعهدات را انجام دهیم.

امینی با بیان اینکه علاوه بر توسعه استان باید در راستای نگهداری زیرساخت‌های موجود چاره اندیشی شود، افزود: نگهداری راه‌ها و زیرساخت‌های استان نیازمند عنایت و توجه ویژه ای از سوی استاندار است.

امینی راه‌های کویری را مجاری توسعه دانست و اظهار کرد: برای سرمایه گذاری در راه‌های کویری برنامه ریزی داریم.

معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دو کریدور اصلی کشور در خراسان جنوبی قرار دارد، گفت: پروژه محور بیرجند- قاین در دولت یازدهم با انعقاد دو قرارداد آغاز شده که طی چهار سال در حال فعالیت است.

وی بیان کرد: علی رغم اینکه پیمانکاران این پروژه قریب به ۴۰ میلیارد تومان بدهی دارند، به سختی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به پروژه راه آهن خراسان جنوبی بیان کرد: کنسرسیومی برای سرمایه گذاری در دیگر استان‌ها تشکیل که در خراسان جنوبی هم تشکیل می‌شود.

معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی افزود: این پروژه برای اجرا نیازمند ۳۵۰ میلیون دلار منابع مالی است که صندوق توسعه ملی برای کمک به این پروژه اقداماتی انجام داده است.

امینی بیان کرد: پهنه شرق کشور در خراسان جنوبی مستعد ارتباط با افغانستان و توسعه بنادر خشک و سرمایه گذاری بخش خصوصی است که می‌طلبد مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کریدور بجستان، فردوس و دیهوک به سمت راور کرمان جزو شریان‌ها اعلام شد، افزود: پیمانکاران این محور ۳۰ میلیارد تومان مطالبه دارند که اگر پرداخت شود سال اینده بخش‌هایی از مسیر به بهره برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: امید است بتوانیم تا پایان سال ۹۸، ۱۰۰ کیلومتر از دو کریدور را به بهره برداری برسانیم.

امینی بیان کرد: در خراسان جنوبی نیازمند اجرای ۶۰۰ کیلومتر باند دوم هستیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
چگونه حمل و نقل ریلی کشور را بومی سازی کنیم؟

چگونه حمل و نقل ریلی کشور را بومی سازی کنیم؟

حمل و نقل ریلی یکی از بخشهای مهم حمل و نقل، در عرصه اقتصادی صنعتی و اجتماعی کشور هاست که هر چه تیراژ خرید محصولات وارداتی افزایش یابد به همان میزان بومی سازی و تولید آنها در کشور تسریع خواهد شد.
چگونه حاشیه نشینی توسعه شهرها را تهدید می کند؟

چگونه حاشیه نشینی توسعه شهرها را تهدید می کند؟

کارشناسان معتقدند با افزایش گرانی و تورم رشد حاشیه نشینی در شهرها سرعت گرفته و شاخص های توسعه شهری را تهدید می کند.