کد خبر: ۸۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
خراسانی خبر داد
مدیرکل دفتر فنی،عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران گفت: تهران به سهم 50 درصدی از طرح نوسازی ناوگان خودرو‌های سنگین نیاز دارد.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،موضوع اجرای طرح نوسازی خودرو‌های سنگین، کامیونت، اتوبوس شهری و بین شهری و کشنده ضمن برگزاری جلسه‌ای در دستور کار قرار گرفت.
 
علی اکبر خراسانی مدیرکل دفتر فنی، عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران در خصوص موضوعات مطرح شده و مصوبات این جلسه گفت: با توجه به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های دولت در مورد نوسازی ناوگان خودرو‌های سنگین و اتوبوس در استان تهران پیگیری‌های متعددی انجام شده است.
 
وی افزود: در این جلسه برخی شرکت‌های خودروسازی از گشایش LC و اعتبارات برای دستیابی به قطعات خودرو‌های سنگین خبر دادند و برخی شرکت‌ها نیز به دلیل بدهی بانکی در گشایش اعتبارات با مشکل مواجه شده‌اند.
 
مدیرکل دفتر فنی، عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران با بیان اینکه تا پایان سال ۹۷ قرار است طرح نوسازی ناوگان خودرو‌های سنگین و دیزلی در استان تهران به طور کامل اجرا شود، تصریح کرد: در طرح کشوری قرار است ۱۹ هزار اتوبوس گازسوز شهری، ۹ هزار اتوبوس بین شهری، ۱۲۰ هزار کامیون و کشنده، ۶ هزار کامیونت و ۴۸۵۰۰ دستگاه مینی بوس در طرح نوسازی از رده خارج و نوسازی شوند.
 
خراسانی افزود: با توجه به حجم جمعیت و میزان تولید آلایندگی خودرو‌ها در تهران، هدف ما اختصاص ۵۰ درصد از سهمیه نوسازی ناوگان خودرو‌های سنگین به استان تهران است.
 
وی عنوان کرد: بسیاری از کامیون‌های فرسوده که اجازه اخذ بارنامه ندارند و نمی‌توانند در خطوط بین شهری فعالیت کنند، به طور شبانه در سطح شهر تهران اقدام به جابجایی مصالح ساختمانی می‌کنند.
 
خراسانی به تصمیمات اتخاذ شده و پیگیری‌های انجام شده برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان سال ۹۸، ۲۷ هزار تاکسی فرسوده در تهران وجود خواهد داشت و نیاز است تا خودروساز‌ها سهم بیشتری به نوسازی تاکسی‌ها اختصاص دهند.
 
مدیرکل دفتر فنی، عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران تاکید کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون فقط حدود ۶۰۰ دستگاه تاکسی در تهران نوسازی شده است که عدد قابل ملاحظه‌ای نیست و نیاز است خودروساز‌ها همکاری بیشتری در این بخش داشته باشند.
 
وی در پایان گفت: در این جلسه با نظر استاندار تهران و هماهنگی انجام شده مقرر شد یکی از شرکت‌های خودروسازی خط تولید و ویژه شبانه‌ای برای تاکسی‌ها در نظر بگیرد تا به سرعت شاهد ورود تاکسی‌های جدید و نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی‌ها باشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
بازدید شهردار تهران از دستاوردهای ساخت داخل شرکت بهره برداری مترو

بازدید شهردار تهران از دستاوردهای ساخت داخل شرکت بهره برداری مترو

صبح امروز شهردار تهران، رئیس شورای شهر و معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از پایانه فتح آباد در جنوب تهران بازدید کردند.
علت مخالفت مدیریت شهری با دائمی شدن تصویب لایحه ارزش افزوده

علت مخالفت مدیریت شهری با دائمی شدن تصویب لایحه ارزش افزوده

لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده که طبق آن بخشی از اختیارات شوراهای اسلامی و مدیریت شهری از آنان گرفته شده انتقادهایی را ازسوی شهرداری ها وشوراها به دنبال داشته است.