کد خبر: ۸۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
با تصویب در چهلمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد صورت می گیرد
شورای اسلامی شهر مشهد در چهلمین جلسه علنی پنجمین دوره خود به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی در شهرداری رای مثبت داد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، چهلمین جلسه علنی شورای شهر مشهد در دوره پنجم، بعد از سخنان محمدرضا حیدری، رییس جلسه، با ارائه گزارش عملکرد هادی بختیاری، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری به مناسبت روز فرهنگ عمومی ادامه یافت.
دومین دستور کار این جلسه علنی به بررسی لایحه دو فوریتی شهرداری در خصوص تعیین ذی حساب دوم معاونت اقتصادی اختصاص داشت.
رضا خواجه نایینی، معاون اقتصادی شهرداری مشهد در این خصوص گفت: با توجه به تغییر مدیر مالی معاونت اقتصادی، عامل ذی حساب دوم جدید معاونت اقتصادی باید مورد تایید شورای شهر مشهد قرار گیرد.
بتول گندمی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در این خصوص پیشنهاد داد: بجای گرفتن مصوبه برای افراد به عنوان ذی حساب، برای پست‌های مدیریتی تاییدیه از شورای شهر گرفته شود تا با تغییر افراد نیازمند گرفتن مصوبه شورای شهر در این خصوص نباشیم زیرا یک سال قبل، مصوبه‌ای در این خصوص برای تعیین فردی دیگر داشته‌ایم و امکان تغییر افراد در مدت زمان‌های متغییر وجود دارد.
محمد حسین ودیعی، دیگر عضو شورای شهر نیز بیان کرد: پیشنهاد دارم این لایحه به همین صورت تصویب شده و سپس شهرداری، لایحه‌ای کلی در این خصوص ارائه نماید.
در نهایت اعضا به لایحه شهرداری رای مثبت دادند.
ماده واحده: به استناد ماده ۷۹ قانون شهرداری و با عنایت به انتصاب آقای نریمان حسین علیزاده به عنوان مدیر مالی، اداری و پشتیبانی معاونت اقتصادی، فعالیت نامبرده به عنوان عامل ذیحساب دوم برای عضویت در کمیسیون عالی معاملات و کمیسیون های مندرج در آیین نامه مالی و معاملاتی شهرداری ها ویژه حوزه معاونت اقتصادی شهرداری مورد موافقت قرار گرفت و بند ۲ مصوبه شماره د۳۶۹۲۶۹۶/ ش مورخ ۱۳۹۲/ ۰۳ / ۰۸ به شرح زیر اصلاح شد. 
بند ۲ اصلاحی: آقای نریمان حسین علیزاده، مدیر مالی، اداری و پشتیبانی معاونت اقتصادی، به عنوان عامل ذیحساب دوم. 
تبصره: از تاریخ ابلاغ قانونی این مصوبه، مصوبه شماره ۴/ ۹۳ / ۱۹۲۴ /ش مورخ ۱۳۹۳/ ۰۳ / ۰۱ لغو شد.
***ایجاد بستر اجرایی مدیریت هوشمند شهری مبتنی بر اطلاعات مکانی برای ناحیه منفصل توس
سومین دستور کار این جلسه علنی به بررسی طرح شماره 5/97/13061/ش مورخ 97/08/06 اعضای محترم شورای اسلامی شهر مشهد با قید دو فوریت در زمینه ایجاد بستر اجرایی مدیریت هوشمند شهری مبتنی بر اطلاعات مکانی برای ناحیه منفصل توس اختصاص یافت.
سید مسعود ریاضی، رییس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس در توضیح این طرح دو فوریتی گفت: یکی از شعارهای شورای پنجم، شهر هوشمند است که در این راستا اتفاقاتی افتاده که شاید خیلی زیاد نباشد. 
وی افزود: می‌خواهیم ناحیه منفصل توس را به عنوان شهر هوشمند در نظر گرفته و روی آن کار کنیم زیرا متخصصان داخلی و خارجی آن را دارای پتانسیل خوبی دانسته‌اند. کارگروهی هم برای این مهم در نظر گرفته شده است. 
ریاضی علت ارائه دو فوریتی این طرح را نیز چنین عنوان کرد: در روز شهرساز میزبان تعدادی از متخصاصان داخلی و خارجی هستیم که در نظر داریم قبل از نشست با این نخبگان، مصوبه شورا در این خصوص انجام شود لذا با بررسی یک یا دو فوریتی طرح مشکلی نداریم.
در نهایت دو فوریت این طرح رای نیاورد و قرار شد با یک فوریت و بعد از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی، در جلسه بعدی شورا بررسی شود.


***ایجاد بستر سه بعدی شهری مبتنی بر اطلاعات مکانی جهت پشتیبانی از مدیریت، برنامه ریزی و طراحی هوشمند در منطقه ثامن
دیگر دستور کار این جلسه علنی، بررسی طرح شماره 5/97/13063/ش مورخ 97/08/06 اعضای محترم شورای اسلامی شهر مشهد با قید دو فوریت در زمینه ایجاد بستر سه بعدی شهری مبتنی بر اطلاعات مکانی جهت پشتیبانی از مدیریت، برنامه ریزی و طراحی هوشمند در منطقه ثامن بود.
محمدهادی مهدی نیا، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورا در این باره بیان کرد: از سال‌ها قبل کارهایی در زمینه استفاده از این بستر فراهم شده است. این طرح و طرح قبل مکمل یکدیگر هستند و می‌توان آنها را با یک فوریت بررسی نمود.
در همین راستا دو فوریت این طرح نیز رای نیاورد و قرار شد بعد از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی با یک فوریت بررسی شود.
***انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی توسط شهرداری مشهد
در ادامه نیز پنجمین دستور کار چهلمین جلسه علنی با موضوع نظریه 382 مورخ 97/08/10 کمیسیون مشترک برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی - عمران و شهرسازی و نظریه شماره 221 مورخ 97/07/15 کمیسیون حقوقی در خصوص طرح شماره 5/97/10278/ش مورخ 97/06/21 در زمینه الزام شهرداری مشهد مقدس به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی بررسی شد.
بتول گندمی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در این خصوص اذعان کرد: این طرح در جلسه مشترک سه کمیسیون بررسی شد و تصویب شده است تا اطلاعات شهرسازی به انتشار عمومی برسد.


***گام بزرگ مدیریت شهری برای کاهش تخلفات و رانت در حوزه شهرسازی
محمدرضا حیدری، رییس شورای شهر نیز گفت: این یکی از طرح‌های پیشنهادی اعضای شورای شهر است که می‌تواند به کاهش بسیاری از تخلفات کمک کند.
محمدهادی مهدی نیا، رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورا نیز ابراز کرد: از سال گذشته که کار خود را آغاز کردیم یکی از شعارهایمان، شفاف سازی و جلوگیری از رانت در حوزه اطلاعات بوده است. یکی از دغدغه‌های من، بحث استفاده از اطلاعات در حوزه شهرسازی بود که می‌توانست رانت‌هایی را ایجاد نماید. 
وی افزود: حال با نظارت خودِ مردم می‌توانیم از رانت‌ها جلوگیری نماییم. امیدوارم با شروع این کار در دیگر حوزه‌های شهرداری هم، بتوانیم هر چه بیشتر نسبت به شفافیت اقدام نماییم.
***بررسی موضوع دفاتر پیشخوان شهرسازی و پلیس ساختمان در کارگروه شفافیت شورا
شهریار آل‌شیخ، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در این باره اظهار کرد: کلیات لایحه مورد تایید است. در مورد بند 7 و 8 نیازمند تفاهم با نظام مهندسی هستیم و اختیار کامل آن با ما نیست. اعلام اخطارها بعد از صدور حکم در سوابق ملک نیز مناسب نیست.
بتول گندمی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه نیز تصریح کرد: در کارگروه شفافیت، موضوع دفاتر پیشخوان شهرسازی بررسی و به شهرداری ابلاغ شده است. موضوع بعدی نیز پلیس ساختمان است که در این کارگروه بررسی خواهد شد تا روند کار اصلاح شود.
در نهایت کلیات و جزییات این طرح تصویب شد.
ماده واحده: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، حداکثر ظرف دو ماه پس از ابلاغ قانونی این مصوبه، نسبت به برقراری دسترسی عمومی، بر خط و کاربرپسند عموم شهروندان به اطلاعات مربوط به مجوزهای صادره، به‌ شرح بندهای زیر اقدام نماید:
تبصره: در بارگذاری اطلاعات مورد نیاز این مصوبه، عدم انتشار اطلاعات شخصی مالکین (مطابق مفاد بند (ب) ماده 1 آیین‌نامه اجرایی قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات) الزامی خواهد بود.
تبصره۲: شهرداری مشهد مقدس موظف است جهت عملی شدن نظارت مردمی و افزایش مشارکت مردم در نظارت بر ساخت و سازها، نسبت به پیاده سازی فرایند گزارش دهی تخلفات ساختمانی از سوی شهروندان و روند پیگیری آن حداکثر ظرف مدت 2 ماه پس از لازم الاجرا شدن این مصوبه اقدام و گزارش اجرای آن را به این شورا ارسال نمایند.
1. نقشه‌های جامع و مشخصات طرح‌های تفصیلی، شامل پهنه، کاربری موجود و کاربری مجاز، سطح اشغال و تعداد طبقات مجاز برای هر پلاک و نمایش آن بر روی نقشه وضع موجود در نقشه‌های اطلاعات مکانی شهر مشهد؛
2. بر و کف شامل ابعاد باقیمانده اصلاحی.
3. عرض گذر مصوب ملاک عمل ملک.
4. کد ارتفاعی ملاک عمل.
5. نقشه جرم‌گذاری در زمان صدور گواهی پروانه و در زمان صدور گواهی پایانکار ساختمانی.
6. فضای سبز: درقالب فرم های تشخیص باغات و بازدید درختان ملک که شامل وضعیت و تعداد درختان موجود درملک، تصمیم شهرداری در خصوص قطع یا حفظ درختان موجود، تخلفات در این خصوص و جریمه فضای سبز است.
7. گزارشات: شامل تمام گزارشات و اخطاریه‌های ناظرین مختلف اعم از شهرداری (به همراه گزارشات نواحی) و نظام مهندسی، ثبت شده در سامانه شهرسازی برای ملک مزبور در جریان ساخت.
8. صورتجلسات، مصوبات و آرا: شامل گزارش مفاد تمام رای‌های صادر شده در کمیته‌های نظارتی، هیأت فنی، هیأت پارکینگ، کمیته نما، کمیسیون ماده 5، کمیسیون ماده 7، کمیسیون ماده 100 و کمیسیون ماده 77.
9. موارد اصلاح و اجرای رای، عوارض (شامل کلیه آیتم‌های عوارض صدور پروانه شامل جدول محاسبه، شیوه محاسبه و جزئیات نحوه پرداخت) و وضعیت فعلی پرونده
10. نام مهندسین مرتبط شامل مجری ذیصلاح (در صورت وجود) و مهندسین ناظر و طراح.


***پاسخ به استفساریه شهرداری
اعضا در دیگر دستور کار این جلسه علنی به بررسی نظریه شماره 292 مورخ 97/07/18 کمیسیون عمران و شهرسازی و نظریه شماره 214 مورخ 97/07/03 کمیسیون حقوقی در زمینه استفساریه شماره 21/97/117343 مورخ 97/06/21 شهرداری مشهد مقدس در زمینه مصوبه شماره 5/97/3707/ش مورخ 97/03/08 با موضوع تسهیل صدور پروانه‌های ساختمانی و اصلاح مهلت اتمام عملیات ساختمانی پرداختند که این استفساریه تصویب شد.
در مصوبه شورا آمده است با عنایت به بارحقوقی وارد بر موضوع، نظریه کمیسیون حقوقی به شرح ذیل مورد موافقت قرار گرفت: با توجه به بند 4 ماده 4 قانون پیش فروش ساختمان که تنظیم قرارداد پیش فروش ساختمان منوط به تایید مهندس ناظر ساختمان مبنی بر پایان عملیات پی کنی ساختمانی است و مسلم است که پی کنی ساختمان مرحله‌ای بعد از صدور مجوز شروع عملیات ساختمانی است. از این رو مصوبه شماره 3707 /97/5/ش مورخ 8/3/1397 شورا عملا هیچگونه مغایرتی با قانون پیش فروش نداشته و فاقد هرگونه ابهام است. بدیهی است چگونگی صدور شناسنامه فنی ساختمان مربوط به مراحل اجرایی و در حیطه اختیار شهرداری است.
***اصلاح مصوبه اعطای تسهیلات به پیمانکاران متقاضی خرید ماشین آلات مکانیزه خدمات شهری
هفتمین دستور کار نیز به بررسی نظریه مشترک کمیسیون حقوقی - برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی در خصوص نامه شماره 3853/7/5013 مورخ 97/08/02 فرمانداری شهرستان مشهد در زمینه مصوبه حذف تبصره 1 و اصلاح تبصره بند 2 مصوبه اعطای تسهیلات به پیمانکاران متقاضی خرید ماشین آلات مکانیزه خدمات شهری اختصاص داشت که به شرح زیر تصویب شد:
ماده واحده: تبصره یک بند 1 مصوبه شماره 654/3/ش مورخ 23/02/1387 شورای اسلامی شهر حذف و تبصره بند 2 این مصوبه به شرح زیر اصلاح شد:
تبصره اصلاحی- در قراردادهایی که صرفاً از منظر شهرداری دارای سه مقطع یکساله می‌باشد ضمانت نامه حسن انجام معامله (تضمین انجام معاملات) می‌بایست بر اساس مبلغ برآورد شده سه ساله و به این ترتیب اخذ شود که برای مبلغ برآورد شده سال اول، ضمانت نامه بانکی قابل تمدید و برای دو سال بعد نیز ضمانت نامه بانکی یا سایر ضمانت‌نامه های معتبر و سفته اخذ شود. در صورت اخذ سفته برای سالهای دوم و سوم، پس از پایان سال اول، ضمانت نامه بانکی دریافتی باید به تناسب مبلغ قرارداد در سال دوم، اصلاح و تمدید شده و سفته مربوطه مسترد شود و برای سال سوم نیز به همین ترتیب عمل خواهد شد. در صورت عدم ارائه ضمانت نامه یا تمدید نشدن آن برای سال های دوم یا سوم و ...، قرارداد از سوی شهرداری فسخ و مطابق شرایط عمومی پیمان اقدام می‌شود.
***اصلاح تبصره بند 2 مصوبه واگذاری پیمان های نگهداری فضای سبز به مدت 3 سال
اعضا سپس در نظریه مشترک کمیسیون حقوقی - برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی در خصوص نامه شماره 3853/7/5014 مورخ 97/08/02 فرمانداری شهرستان مشهد در زمینه به بررسی مصوبه اصلاح تبصره بند 2 مصوبه واگذاری پیمان های نگهداری فضای سبز به مدت 3 سال پرداختند.
ماده واحده: تبصره بند 2 مصوبه شماره 1380/3/ش مورخ 18/04/1387 شورای اسلامی شهر به شرح زیر اصلاح شد:
تبصره اصلاحی- در قراردادهایی که صرفاً از منظر شهرداری دارای سه مقطع یکساله می‌باشد ضمانت نامه حسن انجام معامله (تضمین انجام معاملات) می‌بایست بر اساس مبلغ برآورد شده سه ساله و به این ترتیب اخذ شود که برای مبلغ برآورد شده سال اول، ضمانت نامه بانکی قابل تمدید و برای دو سال بعد نیز ضمانت نامه بانکی یا سایر ضمانت‌نامه های معتبر و سفته اخذ شود. در صورت اخذ سفته برای سالهای دوم و سوم، پس از پایان سال اول، ضمانت نامه بانکی دریافتی باید به تناسب مبلغ قرارداد در سال دوم، اصلاح و تمدید شده و سفته مربوطه مسترد شود و برای سال سوم نیز به همین ترتیب عمل خواهد شد. در صورت عدم ارائه ضمانت نامه یا تمدید نشدن آن برای سال های دوم یا سوم و ...، قرارداد از سوی شهرداری فسخ و مطابق شرایط عمومی پیمان اقدام می شود.


***وضع عوارض سالیانه برای وسایل نقلیه سبک و سنگین
شورا در نهمین دستور کار نیز به بررسی نظریه شماره 380 مورخ 97/08/06 کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی و نظریه شماره 196 مورخ 96/07/20 کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در خصوص لایحه شماره 21/87970 مورخ 97/05/13 در زمینه عوارض سالیانه وسایل نقلیه سبک و سنگین پرداخت.
بتول گندمی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در این باره گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال 87 تنها برای خودروهای سبک عوارض را وضع کرده است و این ظرفیت را باز گذاشته است که برای سایر خودروها نیز این عوارض وضع شود. 
وی افزود: شورای وقت در سال 88 یعنی یک سال بعد برای سایر خودروها مصوبه‌ای گذرانده و عوارضی را وضع می کند. ما نیز امروز با تغییراتی این عوارض را تصویب می‌نماییم زیرا این خودروها برای شهر عوارض را ایجاد می‌کنند. برای خودروهای برقی و هیبریدی عوارض در نظر گرفته نشده است.
در ماده واحده این مصوبه آمده است به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، مستند به تبصره 1 ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده و بند 16 ماده 80 قانون اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، از انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از موتورسیکلت، خودروهای تک‌کابین، کامیون، تریلر، مینی‌بوس و اتوبوس که مشمول بند ب ماده 43 قانون مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شوند، در محدوده شهر مشهد مقدس عوارض سالیانه‌ای بر مبنای ارزش معاملاتی وسیله نقلیه (قیمت فروش کارخانه یا مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی) ابلاغی توسط سازمان امور مالیاتی کشور، به شرح جدول و با رعایت تبصره‌های زیر دریافت و به حساب درآمد شهرداری مشهد مقدس واریز نماید:
ردیف - نوع وسیله - تعرفه عوارض سالیانه ( ارزش معاملاتی)
1 انواع وانت تک کابین یک و نیم در هزار
2 انواع مینی بوس یک و نیم در هزار
3 انوع اتوبوس درون شهری یک در هزار
4 انواع اتوبوس برون شهری یک در چهار هزار
5 انواع کامیونت یک و نیم در هزار
6 انواع کامیون(باری و کشنده) یک در چهار هزار
7 انواع کامیون(کمپرسی و میکسر) یک در هزار
8 انواع کامیون جرثقیل یک در چهار هزار
تبصره 1- تعرفه عوارض سالیانه برای انواع موتور سیکلت‌، معادل دو هزار ریال به ازای هر سی سی می‌باشد.
تبصره 2- کلیه وسایل نقلیه برقی و هیبریدی موضوع این مصوبه، مشمول پرداخت عوارض فوق نمی‌شوند.
تبصره 3- شهرداری مشهد مقدس مکلف است، نسبت به پیگیری‌ لازم در خصوص یکسان‌سازی تعرفه‌های این مصوبه با شهر‌های همجوار مشهد (شهرهای تا فاصله 100 کیلومتر از مبادی ورودی مشهد)، از طریق شورای اسلامی استان خراسان رضوی اقدام نماید.
تبصره 4- به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، در صورت وصول عوارض مذکور توسط نیروی انتظامی، تا سقف پنج درصد (5%) از مبلغ آن را به‌منظور تأمین هزینه‌های وصول عوارض مزبور، به نیروی انتظامی پرداخت نماید.
تبصره 5 –این مصوبه از ابتدای سال 1398 قابل اجرا بوده و به‌ موجب آن، مصوبه شماره 2725/3/ش مورخ 17/6/1388 نسخ می‌شود.
نام کارت شهروندی، با حذف مشهد کارت، دوباره من کارت شد
آخرین دستور کار نیز به بررسی نظریه شماره 201 مورخ 97/08/05 کمیسیون مشترک حمل و نقل و ترافیک - فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه در خصوص لایحه شماره 21/97/132328 مورخ 97/07/12 در زمینه برگشت نام از "مشهد کارت" به "من کارت" اختصاص داشت که اعضا به آن رای مثبت دادند.
شهناز رمارم، عضو هیئت رییسه شورا در این باره گفت: در زمانی که موضوع تغییر من کارت به مشهد کارت مطرح شد هدف این بود تا تداعی هویت اجتماعی با آمدن مشهد کارت جایگزین هویت شخصی با من کارت شود. قرار نیست کارت‌های قدیمی تعویض شود بلکه قرار است بعد از این کارت‌ها با عنوان مشهد کارت چاپ شود.
***من کارت تبدیل به یک برند شده است
محمد جواد رجائیان، مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری مشهد نیز بیان کرد: حدود 5 میلیون کارت با چاپ من کارت در دست مردم داریم و بعد از این مصوبه، کمتر از 200 هزار مشهد کارت چاپ شده است. این موضوع باعث دوگانگی بین مردم و مجریان می‌شود. عرف جامعه باعث شده تا همه مردم و شهروندان و عوامل شهرداری، من کارت را استفاده نمایند. من کارت با اسم مشهد عجین شده است و تبدیل به یک برند شده است.
سید مسعود ریاضی اما معتقد بود اگر می‌خواستیم هویت مشهدی را در نظر بگیریم باید بجای من کارت و مشهد کارت، کارت های شهروندی را، مو کارت نامگذاری می‌کردیم. 
احسان اصولی، رییس کمیسیون فرهنگی شورا نیز تاکید کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی بر روی تقویت هویت فرهنگی و اجتماعی شهر تاکید نمودیم که یکی از این هویت‌ها، نام شهر مشهد است. یکی از موارد هم، حفظ همین نام مشهد کارت است. ما باید مردم را هدایت کنیم تا نام مشهد کارت جایگزین من کارت شود.
اما در مقابل بتول گندمی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: باید هر اسمی را مردم دوست دارند، استفاده شود.
رمضانعلی فیضی، رییس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار هم بیان کرد: در دفاع از لایحه گفته‌اید عدم اقبال مردم از مشهد کارت. این عدم اقبال از کجا استحصال شده است. آیا نظر سنجی در این خصوص صورت گرفته است؟
در نهایت پس از صحبت‌های موافقان و مخالفان، لایحه شهرداری برای تغییر مجدد نام کارت‌های شهروندی از مشهد کارت به من کارت، رای موافق اعضا را به همراه داشت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
رد صلاحیت قبل از انتخاب تاکنون سابقه نداشته است

رد صلاحیت قبل از انتخاب تاکنون سابقه نداشته است

رئیس شورای شهر تهران گفت: تاکنون در جمهوری اسلامی ایران رد صلاحیت قبل از انتخاب سابقه نداشته است.
توصیه هاشمی به رسانه ها/ از ایجاد فضای منفی حزبی و قومیتی بپرهیزید

توصیه هاشمی به رسانه ها/ از ایجاد فضای منفی حزبی و قومیتی بپرهیزید

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از اصحاب رسانه خواست با توجه به زحمات صادقانه و پاکدستی افشانی در مدتی که عهده‌دار مسئولیت پردغدغه شهرداری تهران است نسبت به انعکاس تلاش های وی همراهی کرده و از انتشار هرگونه مطلبی که ایجاد فضای منفی حزبی یا قومیتی دارد بپرهیزند تا شاهد فضای اخلاقی منزهی در حوزه مدیریت شهری باشیم.