کد خبر: ۸۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
یک پژوهشگر اقتصاد شهری مطرح کرد
یک پژوهشگر اقتصادی شهری با اشاره به اینکه با فقر رسانه‌ای در جامعه روبه‌رو هستیم، لازمه فرهنگ سازی برای مصرف کالای داخلی را تقویت سواد رسانه ای دانست.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، دکتر تاجیک در نشست تخصصی رسانه و اقتصاد مقاومتی با عنوان ستاد مردمی اقتصاد و رسانه که از سوی انجن علمی اقتصاد شهری ایران در فرهنگسرای رسانه برگزار شد با اشاره به مطالعه نقش رسانه های نوین در ترویج راهکارهای حمایت از تولید نوین عنوان کرد: ما به دنبال این بودیم که راهکار کاربردی و عملی در این زمینه ارائه دهیم. 

وی افزود: در این حوزه پژوهش های صورت گرفته در کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار داریم و روش های حمایت از تولید ملی را استخراج کرده و پرسشنامه تهیه شده و بین افرادی که تحصیلات آکادمیک داشتند توزیع کرده و در نهایت به تصمیم سازی رسیدیم.

این پژوهشگر اقتصاد شهری خاطرنشان کرد: برخی نظریات خام در این زمینه وجود داشت که مهمترین نظریات به نظریه ملی گرایی در مصرف رسیدیم و در نهایت به تعدادی روش دست یافتیم.

وی یادآور شد: تبلیغ برای خرید کالای ایرانی، مطالبه کیفیت از تولید کنندگان داخلی، تاکید بر ایجاد اشتغال جوانان، تقبیح خرید کالای خارجی، تاکید بر ایجاد شغل برای جوانان، مطالبه کیفیت از تولید کنندگان داخلی ازجمله راهکارهای به دست آمده برای تقویت اقتصاد داخلی بوده است.

وی با اشاره به مهمترین دستاوردها و نتایج نظرسنجی صورت گرفته بیان کرد: فرهنگی سازی برای تولید کالای داخلی از مهمترین نتایج این نظرسنجی بوده است.

تاجیک با اشاره به اینکه تلگرام بیشترین اثر را برای فرهنگ سازی در مصرف کالای داخلی را داشته است، خاطرنشان کرد: متاسفانه فقر سواد رسانه ای را شاهد هستیم و باید در زمینه سواد رسانه ای تلاش بیشتری صورت گیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
تهران ناایمن ؛ گسل ها ،خودروها و معتادان متجاهر کجای این معادله هستند؟

تهران ناایمن ؛ گسل ها ،خودروها و معتادان متجاهر کجای این معادله هستند؟

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت : ساخت پروژه های عمرانی به روی گسل های زلزله و تبدیل تهران به اتوبان های چند طبقه برای خودروها کیفیت زندگی را در تهران کاهش داده و ضریب ایمنی را تنزل داده است.
گمشده‌ای به نام

گمشده‌ای به نام "فضای مکث"؛ مشکل بزرگ تحقق شکوفایی شهری

یک صاحب نظر شهرسازی و معماری معتقد است شهرها در کشور ما از عدم وجود فضاهای عمومی به مفهوم علمی آن محروم است و همین امر، تحقق شکوفایی شهری را با یک مشکل بزرگی روبه رو می کند که راه حل آن، بازگشت فضاهای عمومی به ماهیت اصلی آن است.