کد خبر: ۸۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
یک پژوهشگر اقتصاد شهری مطرح کرد
یک پژوهشگر اقتصادی شهری با اشاره به اینکه با فقر رسانه‌ای در جامعه روبه‌رو هستیم، لازمه فرهنگ سازی برای مصرف کالای داخلی را تقویت سواد رسانه ای دانست.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، دکتر تاجیک در نشست تخصصی رسانه و اقتصاد مقاومتی با عنوان ستاد مردمی اقتصاد و رسانه که از سوی انجن علمی اقتصاد شهری ایران در فرهنگسرای رسانه برگزار شد با اشاره به مطالعه نقش رسانه های نوین در ترویج راهکارهای حمایت از تولید نوین عنوان کرد: ما به دنبال این بودیم که راهکار کاربردی و عملی در این زمینه ارائه دهیم. 

وی افزود: در این حوزه پژوهش های صورت گرفته در کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار داریم و روش های حمایت از تولید ملی را استخراج کرده و پرسشنامه تهیه شده و بین افرادی که تحصیلات آکادمیک داشتند توزیع کرده و در نهایت به تصمیم سازی رسیدیم.

این پژوهشگر اقتصاد شهری خاطرنشان کرد: برخی نظریات خام در این زمینه وجود داشت که مهمترین نظریات به نظریه ملی گرایی در مصرف رسیدیم و در نهایت به تعدادی روش دست یافتیم.

وی یادآور شد: تبلیغ برای خرید کالای ایرانی، مطالبه کیفیت از تولید کنندگان داخلی، تاکید بر ایجاد اشتغال جوانان، تقبیح خرید کالای خارجی، تاکید بر ایجاد شغل برای جوانان، مطالبه کیفیت از تولید کنندگان داخلی ازجمله راهکارهای به دست آمده برای تقویت اقتصاد داخلی بوده است.

وی با اشاره به مهمترین دستاوردها و نتایج نظرسنجی صورت گرفته بیان کرد: فرهنگی سازی برای تولید کالای داخلی از مهمترین نتایج این نظرسنجی بوده است.

تاجیک با اشاره به اینکه تلگرام بیشترین اثر را برای فرهنگ سازی در مصرف کالای داخلی را داشته است، خاطرنشان کرد: متاسفانه فقر سواد رسانه ای را شاهد هستیم و باید در زمینه سواد رسانه ای تلاش بیشتری صورت گیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
چگونه حمل و نقل ریلی کشور را بومی سازی کنیم؟

چگونه حمل و نقل ریلی کشور را بومی سازی کنیم؟

حمل و نقل ریلی یکی از بخشهای مهم حمل و نقل، در عرصه اقتصادی صنعتی و اجتماعی کشور هاست که هر چه تیراژ خرید محصولات وارداتی افزایش یابد به همان میزان بومی سازی و تولید آنها در کشور تسریع خواهد شد.
چگونه حاشیه نشینی توسعه شهرها را تهدید می کند؟

چگونه حاشیه نشینی توسعه شهرها را تهدید می کند؟

کارشناسان معتقدند با افزایش گرانی و تورم رشد حاشیه نشینی در شهرها سرعت گرفته و شاخص های توسعه شهری را تهدید می کند.