کد خبر: ۷۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰
معاون شهردار قم:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه استاندارد عمر یک اتوبوس ۱۰ سال است، گفت: سن ناوگان اتوبوسرانی شهر قم در مرز ۸ سال قرار دارد.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، عباس ذاکریان با اشاره به وضعیت عمر ناوگان اتوبوسرانی شهر قم، اظهار کرد: متأسفانه سن ناوگان اتوبوسرانی شهر قم در حال حاضر در مرز ۸ سال قرار دارد، در حالی که استاندارد عمر یک اتوبوس ۱۰ سال است.

وی با تأکید بر اینکه افزایش عمر ناوگان اتوبوسرانی و رسیدن به سن فرسودگی روند خدمات‌رسانی شهری را دچار مشکل و حجم آلایندگی‌های هوا افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: قیمت خرید اتوبوس نسبت به آخرین باری که شهرداری از دولت در سال ۸۸ با یارانه ۸۲.۵ درصدی اتوبوس خریداری کرده است بیش از ۶ برابر افزایش پیدا کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: در حال حاضر شهرداری برای خرید هر دستگاه اتوبوس باید اعتباری بالغ‌بر ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کند که این رقم کاملاً از توان تمام شهرداری‌ها خارج است.

وی با بیان اینکه طرحی از جانب دولت مبنی بر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی ارائه‌شده که هنوز به شهرداری‌ها ابلاغ نشده است، اظهار کرد: اگر دولت یارانه‌ای به شهرداری‌ها برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و به‌ویژه اتوبوسرانی اختصاص ندهد شهرداری به‌هیچ عنوان توان و قدرت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را ندارد، دولت از انتهای سال ۸۷ یارانه‌های سازمان اتوبوسرانی را به‌صورت کامل قطع کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲۰ دستگاه اتوبوس عمومی در سطح شهر قم مشغول خدمت‌رسانی است، گفت: از این بین ۵۰ دستگاه را اتوبوس‌های نو با ضریب استاندارد یورو ۴ و مابقی اتوبوس‌ها را نوعاً اتوبوس‌هایی با عمر و سن بالا تشکیل می‌دهد.
برچسب ها: شهرفردا ، قم ، شهرداری
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
افسانه را دور بریزید، بازار شکست نمی خورد!

افسانه را دور بریزید، بازار شکست نمی خورد!

یکی از مواردی که منتقدان اقتصاد بازار روی آن انگشت می گذارند اینست که مدل تخیلی به نام رقابت کامل (با فرضیه هایی مانند تعداد زیاد فروشنده و خریدار در بازار، همگن بودن کالای مورد مبادله، هزینه ناچیز ورود و خروج از بازار و اطلاعات کامل فروشنده و خریدار) را در نظر می گیرند و بعد از آنجا که رقابت در دنیای واقعی با این الگو خیالی آرمانی متفاوت است، نتیجه می گیرند که دولت باید مداخله کند تا کار بسامان شود.
تصمیم گیری درباره مرزهای دریای خزر با مصوبه مجلس امکانپذیر است

تصمیم گیری درباره مرزهای دریای خزر با مصوبه مجلس امکانپذیر است

عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت : کنوانسیون قزاقستان تصمیم گیری درباره تحدید حدود مرزهای دریای خزر نداشته و چنین تصمیمی نیاز به رای چهار پنجمی مجلس دارد.