کد خبر: ۷۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
از مسافران و گردشگران تبریز 2018 و استقبال گردشگران چه خبر؟ کجا هستند کسانی که از افزایش 40 درصدی گردشگران خبر داده و آمارها ارائه کردند؟
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، گردشگری بخاطر تبلیغات 2018 سوژه‌ای است که این روزها باید بدنبالش گشت.

میراث فرهنگی و مسوولان گردشگری و شهری همواره آمار بلند پروازانه‌ای را ارائه می‌کنند بدون اینکه بخواهند مثلا آماری از افزایش زیرساخت گردشگری و یا از ظرفیت مکان‌های گردشگر پذیر ارائه دهند شما می‌دانید مجموعه ربع رشیدی و قلعه عباسی اگر کمی مورد توجه قرار گیرد قطب بزرگ گردشگری است؟ یا از مجموعه تاریخی مسجد استاد و شاگرد خبر دارید که گفته می‌شود به واسطه حفاری‌های مترو تخلیه شده و احتمال نشست آن به شدت افزایش یافته است؟ از بلاتکلیفی مجموعه حمام نوبر یا خانه کمپانی چیزی به گوشتان در تبریز 2018 رسیده است؟!

از مسافران و گردشگران تبریز 2018 و استقبال گردشگران چه خبر؟ کجا هستند کسانی که از افزایش 40 درصدی گردشگران خبر داده و آمارها ارائه کردند؟ البته مسوولیت اعداد و ارقام با خودشان است و شاید کسی شمارش بلد نباشد یا بخاطر نبود تجهیزات لازم نتواند متر کند و آمار دقیق را بیرون بکشد!

نگاه‌ها متفاوت است و آمارها مختلف! شما هم در جریان این آمار و اظهار نظرها قرار بگیرید بهتر است: این دو آمار گردشگری را یکی بعنوان شهردار تبریز از بیرون گود و دیگری رئیس جامعه هتل‌داران از داخل گود بر تاثیر تبریز 2018 بر جذب گردشگر ارائه داده اند.

ایرج شهین‌باهر شهردار تبریز در گفتگویی از تبلیغات مجموعه عریض و طویل‌اش نتیجه گرفته است که افزایش 40 درصدی گردشگر و همچنین پرشدن 80 درصد ظرفیت هتل‌ها و مکان‌های اقامتی نشانگر اثرگذاری تبلیغات انجام گرفته حول محور تبریز 2018 و جذب توریست بوده است.

وی حتی پا را فراتر گذاشته و پیش‌بینی مطمئنی هم کرده و ادامه داده است: مطمئنا در تابستان امسال بالای 120 درصد ظرفیت هتل‌ها مسافر و توریست خواهیم داشت که این مسئله نویدگر این است که بحث گردشگری جای خود را در شهر باز می‌کند.

اما کمی هم بشنوید از مادر عروس و کسی که با همین افزایش گردشگران بخاطر تبلیغ تبریز 2018 از نزدیک آشناتر است: رئیس جامعه هتل‌داران آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه در تبریز ۲۰۱۸ تفاوتی در تعداد پذیرش مسافر استان در بهار امسال وجود نداشت، گفت: متاسفانه حتی افت نیز وجود داشته و دلیل آن به خاطر مشکلات اقتصادی مردم و عدم توانایی خرید آنهاست.

کریم رسول‌زاده ادامه داده است: شهر مقدس مشهد به برکت وجود امام رضا(ع) میزبان گردشگران زیادی در فصول مختلف است ولی تبریز یک شهر فصلی است و بیشتر گردشگران در یک مقطع از زمان به تبریز می‌آیند. قبلاً بیشتر سفرها زمینی بود و مسافران برای رفت و آمد چند شبی در تبریز می‌ماندند ولی با افزایش سفرهای هوایی تعداد مسافران به تبریز نیز کم شده است. 

وی چنان از کاهش آمار گردشگری سخن به میان می‌آورد که گویا تبریز بیست هیجدهی در کار نیست! تابستان 2018 قریب به یک ماهی هست که آغاز شده و مدیریت شهری بهتر است همین جشن‌های تابستانی را که بخاطر مشکلات عدیده مدیریتی و مالی هنوز کلید نخورده را پیگیری کند اصلا فکر کند ما در پارسال بسر می‌بریم و سال بعد 2018 خواهد بود! راستی این روزها از تبریز 2018 خبری هست؟!


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
افسانه را دور بریزید، بازار شکست نمی خورد!

افسانه را دور بریزید، بازار شکست نمی خورد!

یکی از مواردی که منتقدان اقتصاد بازار روی آن انگشت می گذارند اینست که مدل تخیلی به نام رقابت کامل (با فرضیه هایی مانند تعداد زیاد فروشنده و خریدار در بازار، همگن بودن کالای مورد مبادله، هزینه ناچیز ورود و خروج از بازار و اطلاعات کامل فروشنده و خریدار) را در نظر می گیرند و بعد از آنجا که رقابت در دنیای واقعی با این الگو خیالی آرمانی متفاوت است، نتیجه می گیرند که دولت باید مداخله کند تا کار بسامان شود.
تصمیم گیری درباره مرزهای دریای خزر با مصوبه مجلس امکانپذیر است

تصمیم گیری درباره مرزهای دریای خزر با مصوبه مجلس امکانپذیر است

عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت : کنوانسیون قزاقستان تصمیم گیری درباره تحدید حدود مرزهای دریای خزر نداشته و چنین تصمیمی نیاز به رای چهار پنجمی مجلس دارد.