کد خبر: ۷۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
اسماعیلی فرد در مراسم تودیع و معارفه مدیر ارتبازات شهرداری تهران مطرح کرد
صبح امروز مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،در ابتدای جلسه سیدعلی اسماعیلی، مدیرکل حوزه شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر روابط عمومی در سازمان‌ها نقش و جایگاه بی بدیلی دارد، اظهار کرد: روابط عمومی حافظ منافع سازمان ها و و نهاد مربوطه است و باید از حقوق مردم دفاع کند، از این منظر رسالت روابط عمومی بسیار ظریف و خطیر است؛ چراکه دائما بین منافع مردم و سازمان ها درگیر است و گاه ناگزیر می شود، منافع یکی از این دو را برگزیند.

وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی باید در آن واحد حقوق مردم و سازمان را حفظ کند، گفت: شهرداری تهران میان نهادهای عمومی جایگاه ویژه‌ای دارد و به طور مستقیم در ارتباط با شهروندان جامعه است. تنوع و تعدد در خدماتی که شهرداری به مردم ارایه می دهد، موجب می شود تا وظیفه روابط عمومی برای تعریف سرفصل های خدماتی و اطلاع رسانی آن به مردم سنگین تر از سایر بخش های شهرداری باشد.

مدیرکل حوزه شهردار تهران با بیان اینکه روابط عمومی در تصمیم سازی مدیران نقش بسیار مهمی بر عهده دارد، عنوان کرد: این بخش از سازمان می تواند در اتخاذ تصمیم درست و صحیح موثر باشد و در عین حال با  ارایه داده های غیرکارشناسی ممکن است، منشاء یک تصمیم غیرعلمی و ناکارآمد نیز شود.

اسماعیلی فرد اطلاع رسانی درست را از دیگر وظایف روابط عمومی معرفی کرد و گفت: یکی از شعارهای مهم شهردارتهران شهروند مشارکت پذیر است، به طور قطع زمانی یک شهروند حاضر به مشارکت است که سازمان شهرداری اعتماد او را جلب کند.

وی تحقق شعار شهر زیست پذیر و شهروند مشارکت پذیر را منوط به حضور فعال اصحاب رسانه و روابط عمومی دانست و عنوان کرد: نقد علمی و کارشناسی یکی از کارکردهای مهم روابط عمومی است. واقعیت این است، در هر کشوری که نظارت های عمومی و آزادی رسانه بیشتر به رسمیت شناخته شود فساد و تخلفات به حداقل کاهش پیدا می کند و خدمات رسانی با کیفیت بهتری انجام می شود. در مقابل هرجا برای اهل رسانه فیلتر گذاشته شود، حجم فساد به شدت افزایش می یابد.

مدیرکل حوزه شهردار تهران ادامه داد: در ادوار مختلف جمهوری اسلامی در مقاطعی که رسانه ها از آزادی بیشتری برخوردار بودند و نظارت عمومی از سوی آن ها بهتر اعمال می شد، شاهد کمترین میزان فساد و در عین حال بیشترین خدمات رسانی بوده ایم. در واقع در مقطعی که رسانه ها و احزاب تعطیل شدند و انسداد سیاسی شکل گرفت، بالاترین حجم تخلفات اتفاق افتاد.

اسماعیلی فرد با اظهار امیدواری نسبت به اینکه رسانه ها به عنوان زبان گویای ملت نقش خود را در نظارت بر سازمان ها به درستی ایفا کنند، گفت: از اصحاب رسانه انتظار می رود، رسالت خود را بر محور اخلاق انجام دهند. متاسفانه در عرصه رسانه شاهد بداخلاقی هایی هستیم که باید کمک شود تا به حداقل برسد.

به گفته مدیرکل حوزه شهردار تهران مهمترین دغدغه اصحاب رسانه در شرایط فعلی جامعه باید درد و رنج مردم باشد و در راستا امنیت روانی شهروندان به هیچ شکل نباید به مخاطره بیافتد.

وی با بیان اینکه قانون مداری، پاکدستی و کارآمدی از مهمترین ویژگی های شهردار فعلی تهران است، تاکید کرد: انتظار داریم رسانه هایی که دغدغه مقابله با فساد را دارند، امروز در کنار شهردار تهران قرار بگیرند.

مدیرکل حوزه شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از عملکرد امین عارف نیا، رئیس پیشین مرکز ارتباطات شهرداری تهران گفت: سوابق ایشان حکایت از شایستگی این مدیر جوان دارد و حضور فردی دیگر در سمت رئیس مرکز ارتباطات به هیچ وجه نشان دهنده ضعف و کاستی در عملکرد ایشان نیست.

وی همچنین با معرفی رئیس جدید مرکز ارتباطات تصریح کرد: آقای کریمی از دوران جوانی در سطوح ملی در جایگاه مدیرروابط عمومی منشا اثر بودند و به شهادت کارشناسان رسانه حضور ایشان تاثیر قابل توجهی در عملکرد سازمان ها داشته است.

عارف نیا: اصلاح رویه ها زمان بر بود

در ادامه مراسم امین عارف نیا، رئیس پیشین مرکز ارتباطات و امور بین الملل با اشاره به تغییرات شهرداری تهران در یک سال گذشته بیان کرد: در روزهای ابتدایی حضورم در این مجموعه بسیاری انتظار تغییر گسترده داشتند اما هرچه پیش رفتیم، دریافتم تمام کارمندان این مجموعه به فکر آبادانی تهران هستند و برای پیشبرد اهداف تلاش می کنند.  

وی ادامه داد: علاوه بر انتظارات گسترده در حوزه روابط عمومی و رسانه به مرور با بغض های فرو خورده و مطالبات به حق و ناحق روبرو شدیم که طبیعتا باید به بخشی از آنها پاسخ می دادیم.

بر اساس گزارش شهرنوشت، عارف نیا با تاکید بر اینکه اصلاح رویه ها زمان بر بود، عنوان کرد: در نهایت با مساعدت های دکتر نجفی، شهردار پیشین تهران، مرکز ارتباطات به یک وضعیت پایدار رسیده است و برای یک فعالیت پر شتاب و با نشاط آماده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
افسانه را دور بریزید، بازار شکست نمی خورد!

افسانه را دور بریزید، بازار شکست نمی خورد!

یکی از مواردی که منتقدان اقتصاد بازار روی آن انگشت می گذارند اینست که مدل تخیلی به نام رقابت کامل (با فرضیه هایی مانند تعداد زیاد فروشنده و خریدار در بازار، همگن بودن کالای مورد مبادله، هزینه ناچیز ورود و خروج از بازار و اطلاعات کامل فروشنده و خریدار) را در نظر می گیرند و بعد از آنجا که رقابت در دنیای واقعی با این الگو خیالی آرمانی متفاوت است، نتیجه می گیرند که دولت باید مداخله کند تا کار بسامان شود.
تصمیم گیری درباره مرزهای دریای خزر با مصوبه مجلس امکانپذیر است

تصمیم گیری درباره مرزهای دریای خزر با مصوبه مجلس امکانپذیر است

عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت : کنوانسیون قزاقستان تصمیم گیری درباره تحدید حدود مرزهای دریای خزر نداشته و چنین تصمیمی نیاز به رای چهار پنجمی مجلس دارد.