کد خبر: ۷۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز ضمن تشریح آخرین وضعیت ایمن‌ترین آزادراه کشور، گفت: پروژه آبیک-چرمشهر امسال افتتاح می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، تقی رضایی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پروژه آزادراه آبیک - چرمشهر، اظهار کرد: این پروژه به‌صورت سرمایه‌گذاری وزارت راه با بخش خصوصی از ابتدای دولت دوازدهم کلید خورده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۷۰ درصد منابع مالی پروژه آزادراه آبیک - چرمشهر از بخش خصوصی تأمین می‌شود، افزود: طول این پروژه بالغ‌بر ۱۸۵ کیلومتر است و همچنین می‌توان از آن به‌عنوان ایمن‌ترین آزادراه کشور با سرعت طرح ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت یادکرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان ‌اینکه پروژه آزادراه آبیک به چرمشهر در چهار قطعه در حال اجرا است، تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده، یکی از این قطعات طی سال جاری زیر بار ترافیک می‌رود.

رضایی با بیان اینکه پروژه آزادراه آبیک - چرمشهر برای استان‌های البرز و تهران دارای جنبه‌های مثبتی است و به‌صورت کمربندی در این استان‌ها عمل می‌کند، تأکید کرد: با تکمیل و زیر بار ترافیک رفتن این آزادراه خودروهایی که از سمت شمال و شمال غرب به سمت جنوب و جنوب شرق تردد می‌کنند، وارد استان البرز نمی‌شوند و از طریق این کمربندی به مقصد برسند.

وی با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه با قرارگاه خاتم‌الانبیا قراردادی ۴ ساله منعقدشده بود، خاطرنشان کرد: قرارگاه وعده داده است این پروژه یک سال زودتر تکمیل شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با افتتاح پروژه آزادراه آبیک - چرمشهر آلودگی در استان البرز به حداقل می‌رسد و خودروهای عبوری سنگین نیز وارد این استان نمی‌شوند.

رضایی با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا وعده تکمیل و بهره‌برداری از هر چهار قطعه پروژه آزادراه آبیک - چرمشهر را طی سال جاری داده است، تصریح کرد: زمان پایان قرارداد این پروژه سال ۹۸ است اما درصدد هستیم که از این پروژه در سال جاری بهره‌برداری کنیم.
برچسب ها: شهرفردا ، البرز ، شهرسازی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
افسانه را دور بریزید، بازار شکست نمی خورد!

افسانه را دور بریزید، بازار شکست نمی خورد!

یکی از مواردی که منتقدان اقتصاد بازار روی آن انگشت می گذارند اینست که مدل تخیلی به نام رقابت کامل (با فرضیه هایی مانند تعداد زیاد فروشنده و خریدار در بازار، همگن بودن کالای مورد مبادله، هزینه ناچیز ورود و خروج از بازار و اطلاعات کامل فروشنده و خریدار) را در نظر می گیرند و بعد از آنجا که رقابت در دنیای واقعی با این الگو خیالی آرمانی متفاوت است، نتیجه می گیرند که دولت باید مداخله کند تا کار بسامان شود.
تصمیم گیری درباره مرزهای دریای خزر با مصوبه مجلس امکانپذیر است

تصمیم گیری درباره مرزهای دریای خزر با مصوبه مجلس امکانپذیر است

عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت : کنوانسیون قزاقستان تصمیم گیری درباره تحدید حدود مرزهای دریای خزر نداشته و چنین تصمیمی نیاز به رای چهار پنجمی مجلس دارد.