کد خبر: ۷۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
مديرکل را‌ه‌آهن آذربايجان :
مديرکل راه‌آهن آذربايجان گفت: خط ريلي تهران- تبريز- آنکارا مرداد ماه راه‌اندازي مي‌شود.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، شاپور ارسلانی در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز اظهار داشت: 90 تا 95 درصد زیرساخت‌های راه‌اندازی این مسیر ریلی فراهم شده و طی چند روز آینده آخرین جلسه هماهنگی با طرف ترکی در ترکیه صورت خواهد گرفت تا مسائل فنی و اقداماتی همچون بحث ترد، نوع واگن‌ها، ظرفیت جابع‌جایی، کنترل بیلط و ... نیز نهایی شود.

وی این جلسه را در رده مدیران راه‌آهن اعلام کرد و گفت: با توجه به اقداماتی که برای راه‌اندازی مسیر تبریز- وان صورت گرفته، تقریبا زیرساخت‌های ایجاد مسیر ریلی بین سه شهر یاد شده آماده است و از امکانات بالقوه موجود بهره‌برداری و استفاده حداکثری خواهد شد.

ارسلانی اضافه کرد: هفته گذشته اولین سفر ریلی قطار مسیر تبریز- وان نیز صورت گرفت که با توجه به برنامه‌ریزهای انجام شده دوشنبه هر هفته این قطار ساعت 23:30ً تبریز را به مقصد وان ترک و ساعت 22 روز بعد یعنی سه‌شنبه از وان به سمت تبریز حرکت خواهد کرد.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل ریلی نوع قطار مسیر تبریز- وان را اکسپرس خواب با کوپه‌های 6 نفره عنوان و تاکید کرد: با توجه به شب رو بودن این مسیر این نوع قطار در جهت جلب رضایت مشتری مورد توافق دو طرف ایرانی و ترک قرار گرفت و ظرفیت آن نیز 250 نفر است که در صورت استقبال قابل افزایش خواهد بود.

وی، موضوع جذب گردشکر را مورد یادآوری و تصریح کرد: سیاست‌های سیستم ریلی کشور و به تبع آن استان نیز تحقق این سیاست است و راه‌اندازی خطوط ریلی نیز در این راستا صورت می‌گیرد.

گفتنی است،​ راه‌آهن آذربایجان یکی از نواحی چهارده‌ گانهٔ راه‌آهن ایران است. محدوده ٔ این ناحیه محورهای تبریز- تهران (تا ایستگاه مراغه)، تبریز- جلفا و تبریز- رازی که شامل ۲۸ایستگاه با ۴۷۱ کیلومتر خط اصلی و ۵۰۰ کیلومتر خط فرعی است.

راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند و شامل ایستگاه‌های گاز تبریز و جلفا، ایستگاه‌های تشکیلاتی گذرگاه مرزی رازی خوی- ایستگاه سلماس- ایستگاه سهلان- ایستگاه شرفخانه- ایستگاه شهید رهبری- ایستگاه صوفیان- ایستگاه عجب‌شیر- ایستگاه مرند است.

همچنین ایستگاه آذر بناب، ایستگاه بابکان، ایستگاه پرویز بهمن، ایستگاه پیام، ایستگاه چشمه‌‌کنان، ایستگاه دیزج‌ خلیل، ایستگاه زارعی، ایستگاه عباسی، ایستگاه گرگر، ایستگاه میلادی و ایستگاه هرزند از ایستگاه‌های تحت‌فرمان این راه آهن محسوب می شوند

ایستگاه اقبالی، ایستگاه تسوج ‌قلعه، ایستگاه زال، ایستگاه سگبان، ایستگاه شکریازی، ایستگاه شیرآیین و ایستگاه کندلج به عنوان ایستگاه‌های بسته این خطوط ریلی مورد استفاده قرار می گیرند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
افسانه را دور بریزید، بازار شکست نمی خورد!

افسانه را دور بریزید، بازار شکست نمی خورد!

یکی از مواردی که منتقدان اقتصاد بازار روی آن انگشت می گذارند اینست که مدل تخیلی به نام رقابت کامل (با فرضیه هایی مانند تعداد زیاد فروشنده و خریدار در بازار، همگن بودن کالای مورد مبادله، هزینه ناچیز ورود و خروج از بازار و اطلاعات کامل فروشنده و خریدار) را در نظر می گیرند و بعد از آنجا که رقابت در دنیای واقعی با این الگو خیالی آرمانی متفاوت است، نتیجه می گیرند که دولت باید مداخله کند تا کار بسامان شود.
تصمیم گیری درباره مرزهای دریای خزر با مصوبه مجلس امکانپذیر است

تصمیم گیری درباره مرزهای دریای خزر با مصوبه مجلس امکانپذیر است

عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت : کنوانسیون قزاقستان تصمیم گیری درباره تحدید حدود مرزهای دریای خزر نداشته و چنین تصمیمی نیاز به رای چهار پنجمی مجلس دارد.