کد خبر: ۷۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸
مدیرعامل شرکت نمایشگاهی میلاد نور خبر داد؛
برای ششمین سال متوالی و در سال حمایت از کالای ایرانی، نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، خدمات و تجهیزات وابسته با همدلی دولت و بخش خصوصی کشور برگزار شد.
 به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، علی محتشم امیری رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت نمایشگاهی میلاد نور، با بیان این مطلب گفت: یکی از عمده ترین عوامل توسعه پایدار در هرکشوری حمل و نقل، به خصوص حمل و نقل ریلی است بطوریکه سهم گسترده آن در تولید ناخالص داخلی کشورها بیانگر ارتباط تنگاتنگ تمام بخش های اقتصادی با بخش حمل و نقل ریلی دارد. 

وی ادامه داد: در واقع صنعت حمل و نقل بر بخشهای مختلفی از معضلات و نیازهای امروز جامعه تاثیر گذار است؛ بعنوان نمونه تاثیرات فراوان بخش حمل و نقل بر ابعاد زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است و از همین روی انتخاب سیستم های حمل و نقلی ریلی که در تعامل مثبت با محیط زیست می باشد، در درجه بالای اولویت، مورد توجه گروه های تصمیم ساز و تصمیم گیر قرار گرفته است. 

مدیرعامل شرکت نمایشگاهی میلاد نور اضافه کرد: با طرح پروژه بین المللی جاده ابریشم نوین با عنوان «یک کمربند- یک راه» و همچنین پروژه کریدور شمال-جنوب در راستای احیای جاده ابریشم قدیم و توسعه آن در بخش های ریلی، دریایی و هوایی فرصت مناسبی را در اختیار صنعت حمل و نقل ریلی ایران قرار داده است تا در موازنه قدرت بلوک شرق و غرب، بتواند تاثیرگذاری خود را افزایش دهد. 

محتشم امیری یادآور شد: در پروژه جاده ابریشم 65 کشور که 60 درصد از جمعیت جهان و حدود یک سوم از تولید ناخالص داخلی دنیا را تشکیل می دهند حضور دارند که ایران هم یکی از این جوامع و کشورهاست. پروژه ای که اهمیت سیاسی و اقتصادی آن، رهبران بیش از 30 کشور را در مه 2017 در پکن گرد هم آورد تا طرحی نو دراندازند و از منافع و منابع این شاهراه بهره جویند. 

به گفته وی، در این میان موقعیت ایران با توجه به جایگاه خاص ژئوپولتیکی در منطقه خاورمیانه و همچنین همسایگی با کشورهای آسیای میانه و قفقاز، موقعیت استراتژیک در خلیج فارس، دسترسی به آب های آزاد اقیانوس هند و دریای عمان از طریق سواحل استراتژیک مکران و به طور کلی مرزهای آبی و خشکی در شرق و غرب و از شمال تا جنوب دارای اهمیت و حساسیت ویژه ای است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاهی میلاد نور با تاکید بر اینکه موارد فوق فقط بخش کوچکی از فرصت ها و ظرفیت های فوق العاده صنعت حمل و نقل ریلی کشور است که به منظور توسعه زیرساخت های حمل و نقلی به عنوان یک از سرفصل های اصلی در برنامه ریزی های کلان کشور و همچنین منطقه باید مد نظر قرار داشته باشد.

محتشم امیری در پایان برپایی ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، خدمات و تجهیزات وابسته را حاصل تلاش و همدلی مشارکت کنندگان و بازدید کنندگان دانست و از همکاری وزارت خانه های صنعت، راه و شهرسازی، شرکت راه آهن، سازمان توسعه تجارت، شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته و شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه و ... برای تبدیل شدن این نمایشگاه، به بزرگترین نمایشگاه حمل و نقل ریلی در خاورمیانه و بزرگترین و مهمترین رویداد در صنعت ریلی کشور تشکر و قدردانی کرد.

یادآور می شود: ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، خدمات و تجهی.زات وابسته از ۲۹ خردادماه تا ۱ تیرماه جاری با حضور 250 شرکت داخلی و خارجی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار ‌شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
افسانه را دور بریزید، بازار شکست نمی خورد!

افسانه را دور بریزید، بازار شکست نمی خورد!

یکی از مواردی که منتقدان اقتصاد بازار روی آن انگشت می گذارند اینست که مدل تخیلی به نام رقابت کامل (با فرضیه هایی مانند تعداد زیاد فروشنده و خریدار در بازار، همگن بودن کالای مورد مبادله، هزینه ناچیز ورود و خروج از بازار و اطلاعات کامل فروشنده و خریدار) را در نظر می گیرند و بعد از آنجا که رقابت در دنیای واقعی با این الگو خیالی آرمانی متفاوت است، نتیجه می گیرند که دولت باید مداخله کند تا کار بسامان شود.
تصمیم گیری درباره مرزهای دریای خزر با مصوبه مجلس امکانپذیر است

تصمیم گیری درباره مرزهای دریای خزر با مصوبه مجلس امکانپذیر است

عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت : کنوانسیون قزاقستان تصمیم گیری درباره تحدید حدود مرزهای دریای خزر نداشته و چنین تصمیمی نیاز به رای چهار پنجمی مجلس دارد.