کد خبر: ۷۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
شهردار رشت در نشست خبری بیان کرد
شهردار کلان‌شهر رشت با اشاره به افزایش نهایتاً ۲۰ درصدی نرخ تاکسی‌های درون‌شهری در رشت گفت: ستاد تنظیم بازار استان پس از پیشنهاد نرخ ۳۵ درصدی افزایش کرایه‌ها با افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه‌ها موافقت کرده و این مصوبه به‌زودی اجرا می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، مسعود نصرتی در نشست خبری با اصحاب رسانه و جراید در محل دفتر شهرداری اظهار کرد: در تلاشیم از تیم ۵۰ نفره رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی اقدامات پراهمیت انجام‌شده و در دست اقدام توسط شهرداری رشت استفاده شود.

وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی اقتصاد کشور ورود بخش خصوصی پراهمیت است افزود: مشکلات شهر رشت با مابقی شهرهای کشور متفاوت است و اکنون از سد مشکلات آن عبور کرده‌ایم.

شهردار رشت با بیان اینکه در طی ه‍شت ماه ۲۱ بار حساب شهرداری مسدود شده گفت: شهرداری چندین بار از حسابرسی وقت گرفته و اکنون شورا و شهرداری با پرونده‌ای روبرو است که حداقل ۱۲ ماه از جریان آن سپری‌شده است.

نصرتی با بیان اینکه بدهی ۱۲ پرونده شهرداری پرداخت‌شده و مسدودی حساب نخواهیم داشت خاطرنشان کرد: مسدودی حساب در شهرداری برابر با فاجعه است هرچند از گذشته هنوز ۷۴ چک برگشتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای ۱۶ پروژه پس از فراخوان ۱۰۷ سرمایه‌گذار اعلام همکاری کرده افزود: ۱۶ پروژه در دست اجرا توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در هفته‌های آینده آغاز به کار خواهد کرد.

شهردار کلان‌شهر رشت با اشاره به اینکه برای پروژه‌های پیمانکاری تأمین مالی صورت گرفته بیان کرد: برای ۲۰ پروژه کلان، مقیاس عمرانی قبل از اجرای پروژه تأمین مالی نقدی و ملکی صورت گرفته است.

نصرتی با بیان اینکه شهرهای وابسته زیرساختی با مشکل روبرو هستند تصریح کرد: در حال حاضر کسی پروانه نمی‌گیرد تا برای شهرداری درآمدی حاصل شود و برای شهری مثل رشت که مشکلاتی در پارک‌ها، زباله، تقاطع‌ها و غیره دارد به‌سختی کار از پیش می‌رود.

وی بازنگری در طرح تفضیلی رشت را برای توسعه شهر لازم‌الاجرا دانست و گفت: در حال حاضر ۵۱ طرح در رشت به کمک اعضای شورا و نظام‌مهندسی تکمیل‌شده و آماده اجرا است.

شهردار رشت با اشاره به ظرفیت‌های رشت و لزوم به‌کارگیری از آن‌ها تأکید کرد: باید صنعت گردشگری شهری در رشت پیش‌آهنگ استان شود.

نصرتی با تأکید بر اینکه شهرداری در تلاش است تا رشت را شهر گردشگر پذیر راه ابریشم تبدیل کند خاطرنشان کرد: مبلمان شهری و شهر شب‌های روشن، دروازه ورود شهر رشت به شهر برتر راه ابریشم بود که در دستور کار شهرداری قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه در طرح‌های جدید شهری نیاز به مساعده رسانه‌ها برای معرفی رشت داریم تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند در برند سازی رشت همکاری لازم را داشته باشند و با قرارگیری درست در کنار یکدیگر رشت را به‌اندازه‌ای که لیاقت دارد معرفی و سرمایه‌گذارها از نگرانی فعلی خارج کنند.

شهردار کلان‌شهر رشت از پرداخت ۲۵ درصدی بدهی در شهرداری اشاره کرد و افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی در دست اجرا اختصاص‌یافته است.

نصرتی با بیان اینکه کارنامه ۴۰ ساله شهرداری رشت در کف خیابان مشخص است گفت: رسانه‌ها باید اوضاع‌واحوال شهر رشت را از مدت‌ها پیش مورد رصد قرار داده و سپس عملکرد ه‍شت ماهه مدیریت فعلی را نقد کنند.

وی در پاسخ به اینکه چرا قبوض پسماند و عوارض به درب خانه‌ها فرستاده نمی‌شود و این مسئله موجب شده تا جریمه عاید شهروندان شود بیان کرد: تا وقتی‌که کل شهر ممیزی نشود و قبض انبوه صادر نشود نمی‌توان قبوض پسماند و عوارض ساخت‌وساز را به درب خانه‌ها فرستاد.

شهردار کلان‌شهر رشت با اشاره به پرداخت ۱۸۴ میلیاردی شهرداری اظهار کرد: هیچ علاقه‌ای به پرداخت این بدهی که از گذشته باقی‌مانده بود نداشتم و مایل بودم در کف شهر کار ایجاد شود تا مردم ببینند اما آپدیت را در پرداخت بدهی‌ها قراردادم.

نصرتی با اشاره به جمع‌آوری میله‌های بی‌آرتی بین میدان فرهنگ تا میدان مصلا گفت: نصب این میله‌ها هیچ مجوزی نداشت اما دو سال این میله‌ها نصب و در داخل آن اتوبوسی تردد نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه کارخانه آسفالت شهر رشت تعطیل بود افزود: ماشین‌آلات و ملزومات آسفالت شهر رشت ترمیم و تقویت‌شده‌اند و اکنون روزانه ۱۲۰۰ تن آسفالت در رشت ریخته می‌شود.

شهردار کلان‌شهر رشت با اشاره به برخی از سؤالات مبنی بر اینکه با توجه به رزومه خوب گذشته شهردار رشت، چرا در رشت اتفاق خاصی رقم نمی‌خورد بیان کرد: این شهر که در حال حاضر رتبه ۲۱ را در بین شهرداری‌ها دارد تنها با تعامل همه‌جانبه ازجمله اصحاب رسانه قابل حاصل است.

نصرتی با اشاره به مازاد بر تقاضای تاکسی در رشت و فقدان اتوبوس گفت: شهر رشت با ۳۷ هزار جمعیت ۴۵ اتوبوس دارد و این در حالی هست که هزاران تاکسی شخصی نیز در شهر فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش نهایتاً ۲۰ درصدی نرخ تاکسی‌های درون‌شهری در رشت تصریح کرد: از سال ۹۳ نرخ تاکسی‌های درون‌شهری افزایش پیدا نکرده بود که ستاد تنظیم بازار استان پس از پیشنهاد نرخ ۳۵ درصدی افزایش کرایه‌ها با افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه‌ها موافقت کرده و این مصوبه به‌زودی اجرا می‌شود.

شهردار کلان‌شهر رشت با اشاره به شهر خلاق خوراک‌شناسی رشت بیان کرد: ابتکارات زیادی خرج شده تا این برند در شهر رشت به ثبت برسد و اینکه آیا شورای شهر با مصوبه شهرداری در این زمینه موافقت کند در حال رایزنی هستیم.

نصرتی با اشاره به‌نظام پرداخت پاداش‌ها در شهرداری رشت گفت: این پاداش‌ها متعلق به گذشته است و در این مدت سعی شده تا پاداش‌های پرداخت‌شده به کارشناسان مسئول به بالا یک شانزدهم کاهش‌یافته است.

وی با اشاره به پیاده راه فرهنگی تاریخی شهر رشت خاطرنشان کرد: برخی از شوراهای شهر اذعان می‌کردند که برخی از مبلمان، آب‌نما و سیستم روشنایی جمع‌آوری شود که ما اعلام کرده‌ایم شورای شهر باید کتباً بار اجتماعی این جمع‌آوری را تقبل کند.

شهردار رشت با تأکید بر اینکه رسانه‌ها علی‌رغم انتقاد برای تعالی و رشد رشت، باید آسیب‌شناسی کنند افزود: رسانه‌ها به دنبال پاسخ این سؤال باشند که چرا طی ۴۰ سال ۴۰ شهردار عوض کرده‌اند که تنها ۴۵ درصد آن‌ها بومی بوده‌اند.

نصرتی در پاسخ به انتصاب چندین مشاور در شهرداری گفت: درگذشته یک ۱۴۳ نفر و یک‌۱۷ نفر به‌عنوان مشاور در شهرداری حضور پیدا کردند که قراردادهای آن‌ها رسمی، پیمانی و یا غیره نبوده و در حال حاضر نیز همه این مشاورین حذف‌شده و تنها برای یک برهه‌ای از زمان و در صورت تحقق یک خواسته شهرداری مشاور برگزیده می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
افسانه را دور بریزید، بازار شکست نمی خورد!

افسانه را دور بریزید، بازار شکست نمی خورد!

یکی از مواردی که منتقدان اقتصاد بازار روی آن انگشت می گذارند اینست که مدل تخیلی به نام رقابت کامل (با فرضیه هایی مانند تعداد زیاد فروشنده و خریدار در بازار، همگن بودن کالای مورد مبادله، هزینه ناچیز ورود و خروج از بازار و اطلاعات کامل فروشنده و خریدار) را در نظر می گیرند و بعد از آنجا که رقابت در دنیای واقعی با این الگو خیالی آرمانی متفاوت است، نتیجه می گیرند که دولت باید مداخله کند تا کار بسامان شود.
تصمیم گیری درباره مرزهای دریای خزر با مصوبه مجلس امکانپذیر است

تصمیم گیری درباره مرزهای دریای خزر با مصوبه مجلس امکانپذیر است

عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت : کنوانسیون قزاقستان تصمیم گیری درباره تحدید حدود مرزهای دریای خزر نداشته و چنین تصمیمی نیاز به رای چهار پنجمی مجلس دارد.