کد خبر: ۷۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر تعداد دکه‌های روزنامه‌فروشی در تهران بسیار زیاد است، گفت: ما روزنامه به این اندازه نداریم و این افراد مجبورند برای کسب درآمد سیگار بفروشند و باید تعدادی از این دکه ها بسته شود.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،حسن خلیل‌آبادی در پاسخ به این پرسش که اعلام شده فروش سیگار و تنقلات در دکه‌های روزنامه‌فروشی ممنوع خواهد شد، گفت: اینکه باید دکه‌های روزنامه‌فروشی در سطح شهر ساماندهی شوند درست است به نظر بنده باید مانند میادین میوه و تره‌بار مکان‌هایی برای این افراد در نظر بگیرند و الباقی دکه‌های اضافی را جمع‌آوری کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد دکه‌های روزنامه‌فروشی در تهران بسیار زیاد است، گفت: ما روزنامه به این اندازه نداریم و این  افراد مجبورند برای کسب درآمد سیگار بفروشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه سیگارفروشی با اهداف اولیه تأسیس این دکه‌ها مغایرت دارد، گفت: اگر اینها قصد خرید و فروش اجناس دیگر را دارند باید به مکان دیگری منتقل شوند و فقط چند دکه روزنامه‌فروشی در معابر پرتردد و مکان‌های علمی در نظر گرفته شود. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های مکتوب کم شده است، گفت: فروش روزنامه برای این دکه‌ها مقرون به صرفه نیست از آنجایی که روزنامه‌ها برگشتی زیاد دارد و مردم خیلی روزنامه نمی‌خرند این افراد درآمدی نخواهند داشت و تنها درآمد آنها از طریق فروش سیگار و تنقلات است.

به گفته خلیل‌آبادی، این دکه‌ها همچنین پیاده‌روها را اشغال می‌کنند و روزنامه‌های خود را وسط پیاده‌روها پهن می‌کنند و باید برای ساماندهی آنها فکری شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
پردیس؛ انتخاب مستاجران نقره داغ شده پایتخت

پردیس؛ انتخاب مستاجران نقره داغ شده پایتخت

سازنده مسکن مهر پردیس گفت: افزایش خارج از قدرت خرید مسکن و به تبع آن اجاره، شهروندان تهرانی را متمایل به سکونت در شهرهای اقماری از جمله پردیس کرده است.
تقویت سواد رسانه‌ای لازمه فرهنگسازی و حمایت از کالاهای داخلی

تقویت سواد رسانه‌ای لازمه فرهنگسازی و حمایت از کالاهای داخلی

یک پژوهشگر اقتصادی شهری با اشاره به اینکه با فقر رسانه‌ای در جامعه روبه‌رو هستیم، لازمه فرهنگ سازی برای مصرف کالای داخلی را تقویت سواد رسانه ای دانست.