کد خبر: ۷۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴
آیا سازمان محیط زیست نیازمند تغییر ساختار است؟
مدیر اسبق شکار و صید سازمان محیط زیست با بیان اینکه دو سازمان محیط زیست و جنگل ها و مراتع در بسیاری از موارد موازی کاری دارند گفت: نیازمند هم افزایی نیروهای این دو سازمان و حذف برخی ادارات هم عرض هستیم.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، علیرضا خلیلی مدیر اسبق دفتر شکار و صید سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا سازمان محیط زیست با تغییر ساختار چالاکی لازم برای رسیدگی به وظایفش را پیدا خواد کرد گفت: من در زمان فعالیتم در این سازمان از جنله موافقین طرح ادغام دو سازمان مخیط زیست و جنگل ها، مراتع بودم.

وی افزود: موازی کاری موجب هدر رفت نیروهای ما در دو سازمان مذکور است البته به جز بحث آبخیزداری.

مدیر اسبق شکار و صید سازمان محیط زیست اظهار داشت: در حال حاضر قرق بانها در سازمان جنگلها  همان کاری را انجام می دهند که محیطبان ها تحت نظر سازمان‌محیط زیست انجام می دهند، هر دوی این سازمان یگان های حفاظت مجزا داشته اما مسئولیتهای مشترکی به عهده دارند.

خلیلی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل همین موازی کاری های ذکر شده وقتی آتش سوزی در حنگل رخ می دهد نیروهای هر دو یگان باید تشخیص دهند در منطقه تحت حفاظت سازمان محیط زیست حادثه رخ داده یا سازمان جنگل ها سپس اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه جنگلها و منابع طبیعی جز انفال و متعلق به ایران است ابراز داشت: باید با هم افزایی نیروها و حذف ادارات هم عرض به حفظ این میراث بپردازیم.

مدیر اسبق شکار و صید سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست چندین سال است که استخدام نیرو نداشته و محیط بان های متخصص و دوره دیده بازنشیت سده اند گفت: تغییر ساختار در این دو سازمان بخ نفع کشور است.

خلیلی اظهار داشت: اگر سازمان محیط زیست و سازمان جنگلها پس از ادغام زیر نظر ریاست جمهوری ادراه شود شاید بهتر بتوان نسبت به شکل وزارتی اداره کرد.

وی ادامه داد: وزارتخانه شدن ما را به سمت و سوی سیاسی می برد و چون بسیاری از مسئولان نسبت به اهمیت محیط زیست آشنایی ندارند ممکن است با وزارتخانه شدن چالش پروژه های عمرانی و فشارهای سیاسی  مواجه شویم.
برچسب ها: شهرفردا ، محیط زیست
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
تهران ناایمن ؛ گسل ها ،خودروها و معتادان متجاهر کجای این معادله هستند؟

تهران ناایمن ؛ گسل ها ،خودروها و معتادان متجاهر کجای این معادله هستند؟

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت : ساخت پروژه های عمرانی به روی گسل های زلزله و تبدیل تهران به اتوبان های چند طبقه برای خودروها کیفیت زندگی را در تهران کاهش داده و ضریب ایمنی را تنزل داده است.
گمشده‌ای به نام

گمشده‌ای به نام "فضای مکث"؛ مشکل بزرگ تحقق شکوفایی شهری

یک صاحب نظر شهرسازی و معماری معتقد است شهرها در کشور ما از عدم وجود فضاهای عمومی به مفهوم علمی آن محروم است و همین امر، تحقق شکوفایی شهری را با یک مشکل بزرگی روبه رو می کند که راه حل آن، بازگشت فضاهای عمومی به ماهیت اصلی آن است.