کد خبر: ۷۵۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
رئیس فرهنگسرای رسانه خبر داد
رئیس فرهنگسرای رسانه گفت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که داریم این است که در حوزه رسانه و شبکه‌های اجتماعی پیوندی میان اساتید علوم ارتباطات و مدیریت رسانه و مباحث مرتبط با رسانه مثل روزنامه‌نگاری و مدیریت فرهنگی برقرار کنیم.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، «محمدعلی اسماعیلی» رئیس فرهنگسرای رسانه درباره اولویت‌هایی که این فرهنگسرا به عنوان مرکز تخصصی رسانه و شبکه‌های اجتماعی دارد، گفت: در حال حاضر جریان اصلی ارتباطات و تبادل پیام در شبکه‌های اجتماعی در حال تحقق یافتن است و میزان حضور مردم برای دریافت خبر در شبکه‌های اجتماعی بیشتر از میزان حضورشان در سایر رسانه‌ها است.

وی ادامه داد: حتی می‌خواهم بگویم که رسانه‌های دیگر هم عمق موفقیت‌شان در شبکه‌های اجتماعی است و حتی خبرگزاری‌های رسمی و رسانه ملی هم از این دسته هستند. اگر اینها حضور پررنگی در شبکه های مجازی نداشته باشند عملا تعدادی از مخاطبان خود را از دست خواهند داد. بر همین اساس به نظر می‌رسد که در این حوزه جای کار زیادی است و ارتباطات باید بین رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند، تقویت شود تا بتوانیم بیشتر با مردم خودمان ارتباط بگیریم.

اسماعیلی در همین زمینه بیان داشت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که داریم این است که درحوزه رسانه و شبکه‌های اجتماعی پیوندی میان اساتید علوم ارتباطات و مدیریت رسانه و مباحث مرتبط با رسانه مثل روزنامه نگاری و مدیریت فرهنگی برقرار کنیم. به هر حال اینها رشته‌هایی هستند که در دانشگاه‌های ما در مقاطع مختلف کارشناس، ‌کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌شوند.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که ارتباطی بین رسانه‌ها و این عزیزان که در کرسی‌های علمی هستند، برقرار شود. حس می‌کنم که در حال حاضر در این حوزه ارتباط به اندازه قابل قبولی نیست.

رئیس فرهنگسرای رسانه با اشاره به برگزاری نشست‌ها در این رسانه بیان داشت: در این مدت جلسه‌هایی با اصحاب رسانه و انجمن تخصصی مطالعه و حوزه مدیریت رسانه داشتیم و تلاش کردیم تا از امکانات این فرهنگسرا استفاده کرده و پاتوقی را تهیه کنیم برای حضور فعال افرادی که در بحث مطالعات فرهنگی و علوم ارتباطات فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های جدیدی که برای سال 97 در نظر گرفته‌اند، افزود: هر فعالیت رسانه‌ای که در کشور انجام می‌شود، باید شکلی از ارتباط بین فعالیت رسانه‌ای و فرهنگسرای رسانه تعریف شود. یعنی اینکه ما هنوز در شبکه‌های اجتماعی، پیام رسان‌ها و فضای مجازی در شرایط خوبی نیستیم و نیازمند این هستیم تا مقداری در حوزه فرهنگسازی و آشنایی با مباحث مربوط به فضای مجازی به خصوص بحث سواد رسانه‌ای دید عمیق تری به مردم انتقال دهیم.

اسماعیلی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر معضلی گریبان خانواده‌ها را گرفته و آن هم این است که نمی‌توانند گوشی‌های تلفن همراه را از دست فرزندانشان بگیرند  و این معضل بزرگی است. الان در مترو و هر وسیله نقلیه عمومی همه افراد در پیام رسان‌های مختلف هستند و این حضور بیش از اندازه و غیر متعارف و این استفاده زیاد در حد مطلوب نیست.

وی همچنین درباره بوک ریدر‌ها گفت: بوک ردرها یا همان نرم افزارهایی که در مترو در اختیار مسافران قرار گرفته خیلی خوب است اما هنوز در کشور ما رایج نشده است و تعدادی افراد هم اطلاعی در اینباره ندارند و این وظیفه فرهنگسرای رسانه است که می‌تواند در این حوزه فعالیت و اطلاع رسانی کند و تغذیه رسانه‌ای قابل قبولی را به مردم معرفی کند تا مردم در مصرف مایحتاج رسانه‌ای خود دقت بیشتری داشته باشند.

رئیس فرهنگسرای رسانه درباره استقبال مردم از سرگرمی‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد، بیان داشت: مردم ما به شدت به خیلی‌ از برنامه‌هایی که در حال تولید است، نیاز دارند. اما متاسفانه به آنها اقبال لازم نمی‌شود و دلیلش هم این است که حجم مطالب محتوایی فان و سرگرمی به شدت مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد و مردم بیشتر راغب هستند عکس و کلیپ خنده دار ببینند تا مطالب عمیق بخوانند.

اسماعیلی درباره تدارک ویژه فرهنگسرای رسانه برای ماه مبارک رمضان گفت: برنامه‌هایی را با محوریت این ماه تدارک دیدیم. برنامه‌های شاد در حوزه‌های مختلف، مباحث مربوط به تدبر در قرآن، استفاده از اساتیدی که در حوزه رمضان فعالیت کردند ،مباحث مربوط به سنت‌هایی که خوب بوده اما فراموش شده، مسابقه‌های ویژه کودکان در حوزه‌های نقاشی کاردستی قصه گویی و موضوع‌های متنوعی که دوستان در حال کار روی آنها هستند از ویژه برنامه‌های فرهنگسرای رسانه است. همچنین قرار بر این است تا هر شب جُنگ شبانه‌ای را با حضور مردم برگزار کنیم.


منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
افسانه را دور بریزید، بازار شکست نمی خورد!

افسانه را دور بریزید، بازار شکست نمی خورد!

یکی از مواردی که منتقدان اقتصاد بازار روی آن انگشت می گذارند اینست که مدل تخیلی به نام رقابت کامل (با فرضیه هایی مانند تعداد زیاد فروشنده و خریدار در بازار، همگن بودن کالای مورد مبادله، هزینه ناچیز ورود و خروج از بازار و اطلاعات کامل فروشنده و خریدار) را در نظر می گیرند و بعد از آنجا که رقابت در دنیای واقعی با این الگو خیالی آرمانی متفاوت است، نتیجه می گیرند که دولت باید مداخله کند تا کار بسامان شود.
تصمیم گیری درباره مرزهای دریای خزر با مصوبه مجلس امکانپذیر است

تصمیم گیری درباره مرزهای دریای خزر با مصوبه مجلس امکانپذیر است

عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت : کنوانسیون قزاقستان تصمیم گیری درباره تحدید حدود مرزهای دریای خزر نداشته و چنین تصمیمی نیاز به رای چهار پنجمی مجلس دارد.