کد خبر: ۷۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
رایگان کردن سیستم حمل و نقل عمومی برای کاهش اشتیاق مردم به استفاده از اتومبیل‌های شخصی، راهکار جدی دولت آلمان برای جلوگیری از آلودگی هوا است.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، بسیاری از شهروندان آلمانی در حال حاضر میل شدیدی به خرید اتومبیل‌های الکتریکی دارند و همین روند میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای مانند دی اکسید کربن و نیتروژن را کاهش داده است. با این حال به منظور تحقق استانداردهای اتحادیه اروپا در شهرهای کوچکی مانند بن، هسن، روتلینگن، مانهایم و هرنبرگ که در جنوب اشتوتگارت واقع شده، سیستم حمل و نقل عمومی رایگان خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر بن نیز اعلام کرده که قرار است اتوبوس‌ها و تاکسی‌های الکتریکی جایگزین انواع دیزلی آن‌ها شود.

آلمان تاکنون تلاش‌های متعددی برای کاهش آلودکی هوا و انتشار کربن کرده است. این کشور در حال حاضر به بزرگترین توربین بادی جهان مجهز است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ قطارهای هیدروژنی را نیز احداث کند؛ همان طور که سال ۲۰۱۷ میلادی نیز اولین قطار هیدروژنی در این کشور و در شهر زالتسگیتر رونمایی شد. 

این قطار با انرژی الکتریسیته‌ای که از واکنش هیدروژن با اکسیژن موجود در هوا تولید می‌شود، حرکت می‌کند. حداکثر سرعت حرکت قطار هیدروژنی ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است و می‌تواند مسافت هزار کیلومتری را با یک بار شارژ شدن بپیماید.

هم اکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیون دستگاه خودروی دیزلی در کشورهای اروپایی وجود دارد و تردد می کنند. این عدد حدودا دو برابر تعداد خودروهای دیزلی در سایر کشورهای جهان است.

گرایش اتحادیه اروپا به سوی خودروهای دیزلی به جای سوخت بنزین یک انتخاب استراتژیک بود چراکه اروپایی‌ها بر این باور بودند که میزان انتشار گازهای گلخانه ای و دی اکسید کربن این خودروها بسیار کمتر خواهد بود اما چیزی که به آن توجه زیادی نشده است، گاز خطرناکی به نام نیتروژن دی اکسید بود. خودروهای دیزلی، دی اکسید کربن کمتری تولید می‌کنند اما در عوض، نیتروژن دی اکسید بیشتری تولید و منتشر می کنند این در حالیست که استنشاق این گاز در هوا، عامل ابتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی و مرگ زودرس است.

بر اساس این گزارش ، با این حال کشور آلمان برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای نیاز دارد که ۱.۲ تریلیون دلار هزینه صرف کند و آزمون حمل و نقل عمومی رایگان می‌تواند گام مهمی در این زمینه تلقی شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
حذف محدوده زوج و فرد قطعی نیست

حذف محدوده زوج و فرد قطعی نیست

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حذف محدوده زوج و فرد قطعی نیست گفت: موضوع طرح ترافیک و زوج و فرد مواردی است که بر اساس قانون باید شورای عالی ترافیک تهران تصمیم‌گیری کند.
فرانسه و آمریکا طلایه داران واگذاری آموزش به بخش غیر دولتی

فرانسه و آمریکا طلایه داران واگذاری آموزش به بخش غیر دولتی

رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهشهای سازمان آموزش و پرورش فنی و حرفه ای کشور گفت: واگذاری آموزش به بخش دولتی درحالی که در کشورهای توسعه یافته تا 96 درصد دنبال شده است و کشورهایی نظیر آمریکا و فرانسه کمتر از 5 درصد تولی گری آموزش را به بخش دولتی سپرده اند، نظام آموزشی ایران با بهره وری حداقلی در اختیار دولتی هاست.