کد خبر: ۷۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک:
نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: رشد قیمت مسکن حبابی بوده و با شروع ماه رمضان شیب قیمت ها پایدار نمانده و برای جذب متقاضی باید واقعی شود.
حسام عقبایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا» با اشاره به افزایش قیمت مسکن گفت: رشد قیمت مسکن در شرایط کنونی با شیب تندی افزایش پیدا کرده و بزودی واقعی خواهد شد چرا که انصراف خریداران از حضور در بازار مسکن نشان می دهد رشد حبابی اثر معکوس در بازار مسکن داشته است.

وی افزود: تا دو ماه آینده قیمت مسکن از شکل حبابی کنونی خارج شده و با اتمام ماه رمضان واقعی خواهد شد.

عقبایی با اشاره به قانون اخذ مالیات از خانه های خالی گفت: از یک سو آمار تولید واحدهای مسکونی کاهش یافته و واحدهایی که قرار بود از آنها مالیات گرفته شود به علت ضعف سامانه شناسایی هنوز اجرایی نشده است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر هرچند افزایش قیمت مسکن تا حدودی حباب است اما بخشی از آن به علت نوسانات بازار ارز و همچنین عدم تعادل عرضه و تقاضا صورت گرفته است.

این کارشناس بازار ادامه داد: بیش از 34 منبع اطلاعاتی برای شناسایی واحدهای مسکونی خالی از سکنه وجود دارد که هنوز نتوانسته در خدمت وزارت مسکن و شهرسازی قرار گیرد.

گفتنی است تعداد خانه‌های خالی از سکنه در کل کشور طی 10 سال 1385 تا 1395 از 633 هزار واحد در سال 1385 به 1،6 میلیون واحد در سال 1390 و به 2،6 میلیون واحد مسکونی در سال 1395 افزایش یافت بنابراین این اعداد نشان می دهد که ورود این واحدها تا چه حد می‌تواند بر کنترل قیمت مسکن مفید و موثر باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
چشم‌انداز صنعت خودرو در برجام منهای 1؛پژو و رنو ماندنی هستند؟

چشم‌انداز صنعت خودرو در برجام منهای 1؛پژو و رنو ماندنی هستند؟

با خروج آمریکا از برجام دو سناریو ماندن و رفتن اروپایی‌ها از صنعت خودرو محتمل است که می تواند وضعیت بازار خودرو را تغییر دهد. هرچند مجلسی‌ها معتقدند قراردادهای خودرویی مانع از خروج یک جانبه خودروسازان خارجی است و منجر به پرداخت غرامت خواهد شد.
ظهور نسل سوم صنعت گردشگری در جهان/ وقتی گردشگر خود را همچون شهروند حس می‌کند

ظهور نسل سوم صنعت گردشگری در جهان/ وقتی گردشگر خود را همچون شهروند حس می‌کند

دبیرکل مجمع جهانی شهرهای اسلامی از ظهور نسل سوم صنعت گردشگری در جهان خبر داد که براساس آن گردشگر، تعامل آموزشی، احساسی، اجتماعی و مشارکتی با مکان و مردمی که در آن سکونت دارند خواھد داشت و از همین رو گردشگر خود را ھمچون شھروند حس می کند.