کد خبر: ۷۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۴
موفقیت در یک مصاحبه شغلی نیازمند دانش کافی در مورد نیازمندی های شغل، پس زمینه کسی یا کسانی که از شما مصاحبه می گیرند و ماهیت شغل است.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، اکنون که از شما درخواست شده تا بروید و برای شغلی جدید مصاحبه شوید، وقت آن است تا در این مرحله هم پیروز بیرون بیایید و به شغل مورد نظرتان برسید. در این مطلب نکات مهم یک مصاحبه شغلی موفق را با هم مرور می کنیم.

۱- تحقیق کنید

موفقیت در یک مصاحبه شغلی نیازمند دانش کافی در مورد نیازمندی های شغل، پس زمینه کسی یا کسانی که از شما مصاحبه می گیرند و ماهیت شغل است. هرچه بیشتر در این موارد بدانید، بیشتر افراد مقابل را درک می کنید و به خوبی می توانید به سوالات پاسخ دهید.

۲- سوالات تکرار شده مصاحبه ها را مرور کنید و جواب هایتان را آماده کنید

۳- لباس خوب بپوشید

۴- سر وقت به محل برسید و برای مصاحبه آماده شوید

۵- یک رویارویی اولیه خوب از خود درست کنید

با فرد مصاحبه کننده به گرمی صحبت کنید و مودبانه رفتار کنید.کارفرماها معمولا در مورد رفتار افراد با دیگر اعضا حساس هستند.

۶- شاد، معتبر، متمرکز، دارای اعتماد به نفس، بی تزویر و یک مختصر سخن گوی باشید

در زمان شروع مصاحبه، کلید اصلی موفقیت در کیفیت و نحوه ارائه پاسخ هایتان است.

۷- اهمیت زبان بدن را یاد بگیرید

زبان بدن ضعیف ممکن است تبدیل به دلیل اصلی استخدام نشدن شود. کارهایی مثل لبخند زدن، چشم به چشم شدن، یک حالت محکم و نه شل و وارفته، خوب گوش دادن و سر تکان دادن تاثیر خوبی روی کارفرما می گذارد.

۸- سوالات جالب بپرسید

با پرسیدن سوالاتی که کارفرما را هم دخیل می کند، کارفرما به ارزش کار در نزد شما پی می برد.

۹- از کارفرما به صورت حضوری یا با ایمیل و پیام تشکر کنید.
منبع: تابناک
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
پردیس؛ انتخاب مستاجران نقره داغ شده پایتخت

پردیس؛ انتخاب مستاجران نقره داغ شده پایتخت

سازنده مسکن مهر پردیس گفت: افزایش خارج از قدرت خرید مسکن و به تبع آن اجاره، شهروندان تهرانی را متمایل به سکونت در شهرهای اقماری از جمله پردیس کرده است.
تقویت سواد رسانه‌ای لازمه فرهنگسازی و حمایت از کالاهای داخلی

تقویت سواد رسانه‌ای لازمه فرهنگسازی و حمایت از کالاهای داخلی

یک پژوهشگر اقتصادی شهری با اشاره به اینکه با فقر رسانه‌ای در جامعه روبه‌رو هستیم، لازمه فرهنگ سازی برای مصرف کالای داخلی را تقویت سواد رسانه ای دانست.