کد خبر: ۷۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
مسئول پروژه صحن حضرت زهرا در نجف اشرف از تکمیل بخش زیارتی صحن حضرت زهرا تا پایان تابستان امسال خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،از نجف اشرف، مهندس حامد امیری در خصوص آخرین وضعیت تکمیل پروژه صحن حضرت زهرا(س)گفت: مجموعه صحن شامل دو بخش زیارتی و غیر زیارتی است.

وی افزود:مقام حضرت زین العابدین در ابتدای آغاز محدوده این صحن در گذشته ساخته شده بود که بازسازی و گسترده شده است و از این مقام  تا حرم حضرت امیر صحن حضرت زهرا است.

امیری تصریح کرد: در اصل شاکله ورودی صحن حضرت زهرا همین مقام حضرت زین العابدین است.نزدیک به شصت درصد زایران از همین دروازه اصلی صحن حضرت زهرا به سمت حرم مطهر هدایت می شوند.



امینی با اشاره به ارائه خدمات به زایران گفت: ۳۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۲۰۰ دوش حمام هم در زیر دروازه اصلی تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه ۲۲۰ هزار متر مساحت  کل صحن حضرت زهرا است، گفت: صد هزار متر آن زیارتی است. چهار ساختمان به مساحت های مختلف و کاربردهای خدماتی، اداری، کتابخانه و هتل به عنوان بخش غیرزیارتی صحن حضرت زهرا است.

استفاده ۷۰درصدی از کالای ایرانی در ساخت صحن 

وی از استفاده از کالای ایرانی در ساخت صحن حضرت زهرا خبر داد وگفت: بیش از ۷۰ درصد از کالای ایرانی در ساخت صحن استفاده شده است ما بقی هم کالاهای خارجی بوده است که مشابه ایرانی نداشته است. سعی کردیم تا جایی که ممکن است از موادی که مشابه آن در میان کالاهایی ایرانی وجود دارد،استفاده‌کنیم.

مدیر پروژه صحن حضرت زهرا افزود: به عنوان مثال سنگ، کاشی و سرامیک مورد استفاده ایرانی بوده و عمدتا از بخش خصوصی تأمین شده است.

اشتغالزایی جوانان ایرانی

امیری اظهار داشت: هزار و ۲۰۰ پرسنل ایرانی مشغول به تکمیل و ساختمان پروژه صحن حضرت زهرا هستند که گامی در اشتغال زایی برداشته شده است.

وی از تکمیل بخش زیارتی صحن حضرت زهرا تا پایان تابستان خبر داد: روزی ۱۵ تریلی مصالح وارد صحن می‌شود و تا پایان سال ۹۷ کل مجموعه بخش غیرزیارتی را تحویل می دهیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
تهران ناایمن ؛ گسل ها ،خودروها و معتادان متجاهر کجای این معادله هستند؟

تهران ناایمن ؛ گسل ها ،خودروها و معتادان متجاهر کجای این معادله هستند؟

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت : ساخت پروژه های عمرانی به روی گسل های زلزله و تبدیل تهران به اتوبان های چند طبقه برای خودروها کیفیت زندگی را در تهران کاهش داده و ضریب ایمنی را تنزل داده است.
گمشده‌ای به نام

گمشده‌ای به نام "فضای مکث"؛ مشکل بزرگ تحقق شکوفایی شهری

یک صاحب نظر شهرسازی و معماری معتقد است شهرها در کشور ما از عدم وجود فضاهای عمومی به مفهوم علمی آن محروم است و همین امر، تحقق شکوفایی شهری را با یک مشکل بزرگی روبه رو می کند که راه حل آن، بازگشت فضاهای عمومی به ماهیت اصلی آن است.