کد خبر: ۷۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
اولین خط راه‌آهن مجازی جهان و حمل و نقل سریع (ART) آزمایش خود را به مدت سه ماه در Zhuzhou استان مرکزی چین در استان هونان در تاریخ هشت مه 2018 آغاز کرد.
 به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،به نقل از چاینا دیلی، سیستم ART توسط شرکت سهامی راه آهن چین (CRRC) توسعه یافته است.

این سیستم نقطه عطفی در توسعه خودروهای خودران سیستم ART است که از اکتبر 2017 آغاز به کار کرده است که با سه واگن و ظرفیت 307 مسافر وسرعت بالای 70 کیلومتر در ساعت مسافران را انتقال داده و موجب کاهش ترافیک خواهد شد.

در مقایسه این سیستم با تراموای شهری ART  با تایرهای لاستیکی در امتداد خطوط سفید رنگ حرکت کرده و کنترل سیستم توسط سیگنال‌های بی‌سیم از طریق سنسورها برای اطمینان ایمنی، حق تقدم و سرعت خواهد بود. هزینه آن نیز تنها یک پنجم خودروهای معمولی اس و باتری آن نیز با 10 دقیقه شارژ بیش از 25 کیلومتر را پشتیبانی می‌کند.

این سیستم در حال حاضر نیز قادر به رانندگی نیمه اتوماتیک است. مهندسان با توجه به استفاده از سیستم ناوبری Beidou قصد دارند رانندگی تمام خودکار را در آینده ممکن سازند.

مسافران می‌توانند از ART با اسکن کردن کدهای QR، کشیدن کارت اتوبوس Zhuzhou و کارت شناسایی استفاده کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
تقویت سواد رسانه‌ای لازمه فرهنگسازی و حمایت از کالاهای داخلی

تقویت سواد رسانه‌ای لازمه فرهنگسازی و حمایت از کالاهای داخلی

یک پژوهشگر اقتصادی شهری با اشاره به اینکه با فقر رسانه‌ای در جامعه روبه‌رو هستیم، لازمه فرهنگ سازی برای مصرف کالای داخلی را تقویت سواد رسانه ای دانست.
تهران ناایمن ؛ گسل ها ،خودروها و معتادان متجاهر کجای این معادله هستند؟

تهران ناایمن ؛ گسل ها ،خودروها و معتادان متجاهر کجای این معادله هستند؟

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت : ساخت پروژه های عمرانی به روی گسل های زلزله و تبدیل تهران به اتوبان های چند طبقه برای خودروها کیفیت زندگی را در تهران کاهش داده و ضریب ایمنی را تنزل داده است.