کد خبر: ۷۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
از تعداد ۱۹۹۷۰۴ رویداد ولادت به ثبت رسیده در سال ۹۶ در استان تهران، ۱۰۲۸۷۱ نفر پسر و ۹۶۸۳۳ دختر بوده‌اند و بیشترین میزان فرزندآوری در گروه سنی مادران ۳۰ تا ۳۴ سال با رقم ۶۴۹۸۸ برابر و ۳۲.۵۴ درصد بوده است.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،بر اساس آمارهای منتشر شده سازمان ثبت‌احوال استان تهران، در سال ۱۳۹۶ تعداد ۱۹۹۷۰۴ رویداد ولادت به ثبت رسیده که ۹۹.۸۲ درصد آن در مناطق شهری و ۰.۱۸ درصد آن در نقاط روستایی به وقوع پیوسته است کهسهم ولادت مردان در کل استان ۵۱.۵۱ درصد و این سهم برای زنان ۴۸.۴۹ درصد بوده ونسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در کل استان نیز برابر ۱۰۶ بوده است.

همچنیناین نسبت در شهرستان ورامین با ۱۱۱ مورد بالاترین و در شهرستان پیشوا با ۱۰۰ مورد پایین‌ترین نسبت جنسی محسوب می‌شود. از طرفی نرخ ولادت در بین شهرستان‌ها نشان می‌دهد که شهرستان ری با نرخ ۳۲.۸۲ در هزار بالاترین نرخ و شهرستان ملارد با نرخ ۷.۸۴ در هزار پایین‌ترین نرخ ولادت را کسب نموده‌اند.

الگوی باروری در سنین مختلف مادران نیز نشان می‌دهد که بیشترین میزان فرزند آوری در گروه سنی مادران ۳۰ تا ۳۴ سال با رقم ۶۴۹۸۸ برابر ۳۲.۵۴ درصد بوده است. همچنین بعد از آن مادران واقع در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ ساله با رقم ۵۸۵۸۰ سهمی حدود ۲۹.۳۳ درصد از ولادت‌های جاری را به خود اختصاص داده‌اند. از طرفی در مقایسه ثبت ولادت بر حسب نقاط جغرافیایی نیز ولادت در نقاط شهری و روستایی مربوط به مادران واقع در سنین ۳۰ تا ۳۴ سال با رقم ۶۴۹۰۷ واقعه در نقاط شهری و ۸۱ واقعه در نقاط روستایی است.

براساس این گزارش ،در ۱۲ ماهه سال ۹۶ نزدیک به ۹۵.۱۹ درصد از ولادت‌ها توسط پدران ثبت شده است. همچنین تعداد ولادت‌های ثبت شده در مناطق شهری حدود ۹۹.۷۲ درصد و در نقاط روستایی حدود ۰.۲۸ درصداست و از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده در استان تهران ۹۹.۱۶ درصد آن با گواهی بیمارستان و ۰.۱۴ درصد به استناد گواهی گواهان به ثبت رسیده و ۰.۴۳ درصد سایر مراجع بوده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
پردیس؛ انتخاب مستاجران نقره داغ شده پایتخت

پردیس؛ انتخاب مستاجران نقره داغ شده پایتخت

سازنده مسکن مهر پردیس گفت: افزایش خارج از قدرت خرید مسکن و به تبع آن اجاره، شهروندان تهرانی را متمایل به سکونت در شهرهای اقماری از جمله پردیس کرده است.
تقویت سواد رسانه‌ای لازمه فرهنگسازی و حمایت از کالاهای داخلی

تقویت سواد رسانه‌ای لازمه فرهنگسازی و حمایت از کالاهای داخلی

یک پژوهشگر اقتصادی شهری با اشاره به اینکه با فقر رسانه‌ای در جامعه روبه‌رو هستیم، لازمه فرهنگ سازی برای مصرف کالای داخلی را تقویت سواد رسانه ای دانست.