کد خبر: ۷۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در گفت‌وگو با شهرفردا مطرح کرد
رییس کمیسیون حمل و نقل گفت: در حالیکه گزارش مرکز معاینه فنی حاکی از عدم صلاحیت 70 درصد خودروهای اعزامی در گرفتن معاینه فنی برتر به علت آلایندگی است همچنان نقشه راه و پازل‌های رفع آلودگی پایتخت که حتما یکی از مهمترین آنها حذف خودروهای آلاینده است وجود ندارد.
محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، با اشاره به وضعیت خودرو در پایتخت گفت: بر اساس گزارش ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران بیش از 70 درصد خودروها موفق به اخذ معاینه فنی "برتر" نشده اند که علت آن میزان آلایندگی خودروهاست.

وی افزود: بر اساس گزارش مرکز معاینه فنی خودوهایی نظیر وانت نیسان، وانت پیکان، پراید و بیشترین آمار مردودی خودرو‌ها در دریافت معاینه فنی برتر به خود اختصاص داده اند با این وجود هنوز تصمیم قاطعی برای خارج کردن این خودروها از خط تولید گرفته نشده است.

 علیخانی ادامه داد: حمایت از صنایع خودرو سازی داخلی در حالی صورت می گیرد که صنعت خودروسازی داخلی قادر به ساخت خودروهایی با استاندارد محیط زیست نیستند و میزان آلایندگی آنها بالاست.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد : تهران در سال جاری با گذراندن 97 روز آلوده و سپری کردن زمستان با آسمانی پردود، بیشترین تعطیلی مدارس پایتخت را پشت سرگذاشت. این در حالیست که مسئله آلودگی هوای پایتخت همچنان به قوت خود باقی است.

وی همچنین با اشاره به الگوی سایر کشورها گفت: دنیا برای حل مسئله آلودگی مدلهای خود را ارائه کرده و باید از نمونه های موفق در دنیا الگو گرفت.

رئیس کمیسیون حمل و نقل خاطرنشان کرد: پازل آلودگی هوای پایتخت، شامل اصلاح استفاده از خودروهای شخصی، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، اصلاح خودروسازی، کیفیت بنزین، خروج کارخانه‌های آلاینده از شهر، کنترل ترافیک و هوشمندسازی شهر با هدف کاهش سفرهای شهری است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: هرچند برای بهبود وضعیت آلودگی هوای تهران اقداماتی انجام شده که یقینا در بلند مدت اثربخشی دارد اما هنوز اراده یکپارچه‌ای که مبتنی بر نقشه راه و برنامه کارشناسی شده باشد دیده نمی شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با حمایت های دولت بستر خروج خودروهای آلاینده از شهرها ایجاد شود و داشتن هوای پاک به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح شود.
برچسب ها: خودرو ، آلوده ، شهرفردا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
رشد اجاره بها از اول تیر چقدر است؟/ راهکار حمایت از مستاجران

رشد اجاره بها از اول تیر چقدر است؟/ راهکار حمایت از مستاجران

کارشناس بازار مسکن گفت: درحالیکه در دنیا راهکارهایی نظیر تعیین اجاره‌بهای مسکن در مناطق مختلف شهری، تعیین دفعات و حداکثر میزان افزایش اجاره‌بها و نیز تعیین شرایط فسخ و تمدید قرارداد اجاره برای حمایت از مستاجران تدوین شده رشد اجاره بها در ایران تابع تورم عمومی و تورم مسکن است.
توسعه کمربند سبز پایتخت؛ تهدید منابع آبی یا فیلتری برای هوای تهران

توسعه کمربند سبز پایتخت؛ تهدید منابع آبی یا فیلتری برای هوای تهران

توسعه فضای سبز شهری یکی از شاخص های توسعه یافتگی شهرها تلقی می شود که با انتخاب گونه‌های درست جنگلی می‌تواند نقش ریه‌های کلانشهر آلوده به دود و ماشین را ایفا کند و در تقویت آب سفره های زیر زمینی نیز موثر باشد.