کد خبر: ۶۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز مطرح کرد
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به احداث ۲۰۴ کیلومتر راه در استان طی سال گذشته، گفت: بهسازی راه‌های روستایی نیازمند ۳۰۰ میلیارد اعتبار است.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، تقی رضایی ضمن تشریح عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان طی سال ذشته، اظهار کرد: علی‌رغم تنگناهای مالی موجود در کشور این اداره کل توانسته ۲۰۴ کیلومتر راه در سطح استان را احداث، بهسازی و روکش آسفالت کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز اعتبار صرف شده برای احداث و بهسازی این ۲۰۴ کیلومتر راه را ۱۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان حدود ۹۳ کیلومتر راه روستایی بوده که در راستای توسعه روستاهای استان موردتوجه قرارگرفته است.

۷۰ درصد راه‌های روستایی استان البرز آسفالت هستند

وی بابیان اینکه از مجموع هزار و ۵۰ کیلومتر راه‌های روستایی موجود در استان تنها حدود ۷۰ درصد آن‌ها آسفالت هستند و بیش از نیمی از این آسفالت‌ها نیز به‌نوعی از بین رفته و تخریب‌شده است، گفت: درصدد بهبود وضعیت راه‌های روستایی هستیم، بدون شک تحقق این هدف به‌صورت ۱۰۰ درصدی به اعتباری بالغ‌بر ۳۰۰میلیارد تومان نیاز دارد.

رضایی در ادامه با اشاره به افتتاح پروژه تقاطع سیپروکی طی ایام‌الله دهه فجر با حضور مسئولان ارشد استان، ادامه داد: این پروژه به طول ۱۲ کیلومتر دارای یک‌راه اصلی بوده که با صرف اعتبار ۲۲ میلیارد تومان طی روزهای اخیر به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز بابیان اینکه این پروژه در راستای ارتباط دو کریدور غرب به شرق اشتهارد - بویین‌زهرا همچنین اتوبان کرج - قزوین اواخر سال ۷۹ آغازشده که دارای سه قطعه است، افزود: در حال حاضر دو قطعه از سه قطعه یادشده زیر بار ترافیک رفته و قطعه سوم نیز کلنگ زنی شده است.

وی در پایان بیان کرد: تقاطع غیر هم‌سطح افتتاح‌شده در این مسیر در راستای اتصال به لاین شمالی آزادراه کرج - قزوین بوده است که در سال گذشته پس از سفر ریاست جمهوری به استان البرز موردتوجه جدی قرار گرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
تهران ناایمن ؛ گسل ها ،خودروها و معتادان متجاهر کجای این معادله هستند؟

تهران ناایمن ؛ گسل ها ،خودروها و معتادان متجاهر کجای این معادله هستند؟

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت : ساخت پروژه های عمرانی به روی گسل های زلزله و تبدیل تهران به اتوبان های چند طبقه برای خودروها کیفیت زندگی را در تهران کاهش داده و ضریب ایمنی را تنزل داده است.
گمشده‌ای به نام

گمشده‌ای به نام "فضای مکث"؛ مشکل بزرگ تحقق شکوفایی شهری

یک صاحب نظر شهرسازی و معماری معتقد است شهرها در کشور ما از عدم وجود فضاهای عمومی به مفهوم علمی آن محروم است و همین امر، تحقق شکوفایی شهری را با یک مشکل بزرگی روبه رو می کند که راه حل آن، بازگشت فضاهای عمومی به ماهیت اصلی آن است.