کد خبر: ۶۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: گیلان به دلیل قرارگیری درکریدور شمال – جنوب و شرق به غرب و گردشگرپذیر بودن از مناطق پرترافیک کشور است.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، علی خاوری‌ با اشاره به اهمیت احداث محور سراوان-سنگر- سیاهکل در کاهش بار ترافیکی، ازآن به عنوان پروژه‌‌ای حیاتی یاد کرد که بهره‌برداری از آن نقش مهمی در توزیع بار ترافیکی استان دارد.

وی با بیان اینکه گیلان از متراکم ترین استان‌های کشور است، افزود: گیلان بدلیل قرارگیری درکریدور شمال – جنوب و شرق به غرب و گردشگرپذیر بودن از مناطق پر ترافیک کشور است و عبور کالا و مسافر سبب ایجاد ترافیک روز افزون در استان شده که با بهره‌برداری از این طرح از حد فاصل تقاطع سراوان در بزرگراه رشت- امام زاده هاشم در مسیر تهران به رشت و رشت به لاهیجان به میزان 30 کیلومتر کاهش یافته است.

خاوری با بیان اینکه طول کلی پروژه 22 کیلومتر است، خاطر‌نشان کرد: این محور به صورت دو خط رفت و برگشت به عنوان راه اصلی باعرض 13 متر به منظور تکمیل کمربندی رشت، فومن از تقاطع غیر همسطح کنارگذر جنوبی رشت(فومن،شفت، سراوان) آغاز و به شهر سیاهکل ختم می‌شود.

وی تصریح کرد: فاز اول این محور به طول 17.5 کیلومتر در دهه مبارکه فجر سال 1394 به بهره‌برداری رسید و از 4.5 کیلومتر باقیمانده یک کیلومتر انجام شده و مابقی پایان سال 97 به پایان می‌رسد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
تهران ناایمن ؛ گسل ها ،خودروها و معتادان متجاهر کجای این معادله هستند؟

تهران ناایمن ؛ گسل ها ،خودروها و معتادان متجاهر کجای این معادله هستند؟

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت : ساخت پروژه های عمرانی به روی گسل های زلزله و تبدیل تهران به اتوبان های چند طبقه برای خودروها کیفیت زندگی را در تهران کاهش داده و ضریب ایمنی را تنزل داده است.
گمشده‌ای به نام

گمشده‌ای به نام "فضای مکث"؛ مشکل بزرگ تحقق شکوفایی شهری

یک صاحب نظر شهرسازی و معماری معتقد است شهرها در کشور ما از عدم وجود فضاهای عمومی به مفهوم علمی آن محروم است و همین امر، تحقق شکوفایی شهری را با یک مشکل بزرگی روبه رو می کند که راه حل آن، بازگشت فضاهای عمومی به ماهیت اصلی آن است.