کد خبر: ۵۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
بسیاری از افراد تصور می‌کنند که برای تاثیر گذار بودن ورزش باید حتما حرکات ورزشی یا برنامه ورزشی پیچیده‌ای داشته باشند. با این حال حرکت پایه‌ای و ساده ورزشی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا» و به نقل از My fitness pal، برخی از حرکات ورزشی ساده که معمولا در مدرسه انجام می‌شوند اغلب در برنامه‌های ورزشی نادیده گرفته می‌شوند، زیرا  ورزشکاران احساس می‌کنند که این حرکات بیش از حد ساده هستند.



پنج حرکت ورزشی ساده که انجام آنها می‌تواند تاثیرگذار باشد، عبارتند از:

1. اسکات:

اسکات حرکت کاربردی است. این حرکت در فعالیت‌های روزانه بسیار تکرار می‌شود و انجام آن می‌تواند کیفیت زندگی را افزایش دهد.

اسکات باعث افزایش قدرت عضلات زانو و کمر می‌شود. می توانید ابتدا با وزن بدن خود حرکت اسکات را انجام دهید و بعد به ترویج وزنه به دست بگیرید.

حرکت اسکات را می‌توان طوری انجام داد که عضلات شکم درگیر شوند. به این شکل به کمر فشاری وارد  نمی‌شود.

2. شنای سوئدی:

حرکت شنای سوئدی بسیار موثر است. این حرکت را می‌توان همه جا انجام داد. شنای سوئدی بر روی گروه‌های عضلانی مختلفی در بدن کار می‌کند. بهتر است این حرکت با کنترل انجام شود و بر روی جاذبه زمین حساب نکنید.

در حالی که شنای می روید شروع به شمارش کنید با دو شماره بالا بیایید و با دو شماره پایین بروید تا حدی پایین بروید که سینه با زمین یک یا دو اینچ فاصله داشته باشد.

3. حرکت پل:

حرکت پل باید به درستی انجام شود. در انجام این حرکت باید متوجه فشار بر روی عضلات باسن شود. نباید در ناحیه همسترینگ کمر یا ران ها فشار حس کنید. حرکت پل بر روی پایین تنه کار می‌کند.

4. کرانچ:

حرکت کرانچ بر روی عضلات شکم کار می‌کند. این حرکت بیشتر از حرکات دیگر بر روی عضلات شکم تاثیرگذار است. بررسی‌ها نشان داده است که پنج حرکت مختلف کرانچ، از جمله : کرانچ بر روی توپ و کرانچ پا صاف بیش از حرکات دیگر شکمی بر روی عضلات شش تکه شکم کار می‌کنند.

در هنگام انجام حرکت کرانچ دست‌ها را زیر سر یا روی سینه قرار دهید و به سقف نگاه کنید و تصور کنید که یک توپ تنیس زیر چانه شما قرار دارد. با هر بار انجام حرکت کرانچ چند اینچ سر و تیغه شانه‌ها را از زمین بلند کنید.

5. حرکت پروانه:

این حرکت ضربان قلب شما را بالا می‌برد. هماهنگی لازم در حرکت پروانه باعث می‌شود که مغز نیز کار کند.

حرکات پروانه به شکل های مختلفی انجام می‌شود و انواع مختلف آن می‌توانند هماهنگی بدن و مغز را افزایش دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
توسعه کمربند سبز پایتخت؛ تهدید منابع آبی یا فیلتری برای هوای تهران

توسعه کمربند سبز پایتخت؛ تهدید منابع آبی یا فیلتری برای هوای تهران

توسعه فضای سبز شهری یکی از شاخص های توسعه یافتگی شهرها تلقی می شود که با انتخاب گونه‌های درست جنگلی می‌تواند نقش ریه‌های کلانشهر آلوده به دود و ماشین را ایفا کند و در تقویت آب سفره های زیر زمینی نیز موثر باشد.
ابطال مصوبه اخذ عوارض از تابلوها برگشت پذیر است/ مصوبات اخیر دیوان عدالت اداری سیاسی نیست

ابطال مصوبه اخذ عوارض از تابلوها برگشت پذیر است/ مصوبات اخیر دیوان عدالت اداری سیاسی نیست

یک کارشناس حقوقی گفت: رای دیوان عدالت اداری پیرامون ابطال اخذ عوارض تابلوها به علت مشمول نبودن تابلوها در قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین ورود قانونی شورای شهر برای تعیین عوارض قابلیت برگشت داشته و سیاسی نیز به نظر نمی رسد.