کد خبر: ۳۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان:
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با تصویب طرح جامع حمل‌ و نقل استان اصفهان در شورای عالی معماری و شهرسازی و شورای حمل‌ و نقل و ترافیک کشور این طرح در نیمه دوم سال در استان اصفهان اجرا می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، حجت الله غلامی با اشاره به مراحل پایانی تهیه طرح جامع حمل‌ونقل استان با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان و مرکز تحقیقاتی راه مسکن و شهرسازی اظهار داشت: با توجه به اهمیت یکپارچگی حمل‌ونقل در استان، ضرورت دارد در تمامی طرح‌های جامع شهری به اتصال سیستم حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری و برون‌شهری توجه کافی شود که این توجه نقش مؤثری در افزایش ایمنی در جوار شهرها، جلوگیری از ترافیک شهرها در شهرهای اقماری و پیشگیری از توسعه حاشیه‌نشینی در شهرهای مادر خواهد داشت.

وی گفت: امیدواریم تا پایان شهریورماه امسال طرح جامع حمل‌ونقل استان با رویکرد یکپارچگی و هماهنگی طرح‌های توسعه عمران شهری به اتمام برسد و بتوانیم با تصویب این طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور و شورای حمل‌ونقل و ترافیک کشور این طرح را در نیمه دوم سال در استان اجرای کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: حتی در طرح‌های موضعی بازآفرینی شهری نیز این امر باید لحاظ گردد که نقش مؤثری در باز زنده سازی شهری، استفاده از پتانسیل‌های اقتصادی شهر و پیش‌بینی فضاهای ایستگاهی متناسب با توسعه شهری برای حمل‌ونقل بین‌شهری و برون‌شهری دارد که گاهی مؤثر در توسعه شهری و مجموعه شهری بر مبنای حمل‌ونقل عمومی است.

وی خاطرنشان کرد: در کلان‌شهر اصفهان تقاضای کافی برای حمل‌ونقل ریلی وجود دارد و با استمرار سیستم ریلی درون‌شهری می‌توان گفت که کلان‌شهر اصفهان از نظر مصرف انرژی، نقش آلاینده‌ها، ایمنی و نظم سفر موقعیت ممتازی را خواهد داشت.

غلامی بیان کرد: باید تغییر نگرشی نسبت به شهر اصفهان در مقابل حومه صورت پذیرد و مجموعه شهری یکپارچه مدنظر قرار گیرد. ازاین‌رو در سال‌های اخیر به اتصال شهرهای جدید فولادشهر، مجلسی و بهارستان و شهرهای اقماری نظیر خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، نجف‌آباد به شهر اصفهان از طریق قطار شهری نگاه ویژه‌ای شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروزه عدم یکپارچگی و هماهنگی بین حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری است، گفت: این دو بخش متولی متفاوتی دارند و در برنامه‌ریزی‌های یک بخش، بخش دیگر نادیده گرفته می‌شود و این امر کاملاً طبیعی است. زیرا متولیان موظف نیستند در پروژه‌های حمل‌ونقل شهری به پروژه‌های برون‌شهری و توسعه عمران شهری توجه کنند و بالعکس و هرکدام جداگانه برنامه‌ریزی می‌کنند که در کشورهای پیشرفته، سعی می‌کنند که طرح‌های حمل‌ونقل با طرح‌های توسعه عمران شهری همخوانی و یکسوئی داشته باشد.


برچسب ها: شهرفردا ، شهرسازی ، اصفهان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
زیمباوه برای کنترل تورم و رکود چه کرد؟

زیمباوه برای کنترل تورم و رکود چه کرد؟

در حالیکه زیمباوه پس از جنگ تورم 98 درصدی را تجربه کرده و روزانه نصف ارزش پول خود را از دست می داد ،دولت وقت برای کنترل تورم ورکود دلار آمریکا را جایگزین دلار این کشور کرد ،اکنون تورم زیمباوه 11 درصد گزارش می شود.
انصراف نوه امام از سرپرستی شهرداری تهران

انصراف نوه امام از سرپرستی شهرداری تهران

علی اشراقی نوه امام از نامزدی برای سرپرستی شهرداری تهران انصراف داد.