کد خبر: ۳۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۳
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ساخت و توسعه حمل و نقل کشور گفت: برای تکمیل راه آهن اردبیل در مجموع دو هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود که تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، خیرالله خادمی در جریان بازدید از روند احداث راه آهن اردبیل – میانه اظهار کرد: در سال‌های اخیر پشتیبانی‌های لازم در حوزه تأمین نقدینگی برای این پروژه انجام شده اما راه آهن اردبیل به دلیل آن که یک ابر پروژه است با یک حجم وسیع کار و به شکل سخت و دشوار در مسیر اجرایی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 30 میلیون متر مکعب خاکبرداری و 9 میلیون متر مکعب خاکریزی معادل بزرگترین سد خاکی کشور در راه آهن اردبیل انجام شده و به حجم وسیع بتن‌ریزی به انجام رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طول تونل‌ها و گالری‌های این پروژه 28 کیلومتر و با یک شرایط خاص این پروژه در قسمت‌ها و قطعات مختلف در حال انجام است، گفت: راه آهن اردبیل – میانه سخت‌ترین و دشوارترین پروژه ریلی کشور است که نباید مردم و مسؤولان فکر کنند که با یک پروژه ساده روبه‌رو هستند در حالی که یک پروژه زمانبر با ارزش کلی دو هزار میلیارد تومان در حجم وسیع در حال انجام است.

خادمی افزود: اکثر پیمانکاران تراز اول کشور در اجرای این پروژه سهیم هستند و این پروژه تنها با مشکل نقدینگی روبه‌روست که امیدواریم با تزریق منابع از طریق اوراق مشارکت، اسناد خزانه و سایر منابع بتوانیم براساس زمانبندی ظرف سه یا 3.5 سال آینده در حوزه زیرسازی و یک سال بعد در حوزه روسازی راه آهن اردبیل را تکمیل و زمینه افتتاح آن را فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ به طور متوسط هر سال 250 میلیارد تومان باید به این پروژه تزریق شود که قطعاً با حضور پیمانکاران و مشاوران زبده و قوی این پروژه در قطعات مختلف انجام می‌شود.

رئیس سازمان ساخت و توسعه حمل و نقل کشور از تعدد پروژه‌های ریلی کشور و افتتاح تعداد زیادی از این پروژه‌ها در نیمه اول امسال خبر داد و اضافه کرد: با این افتتاح‌ها دست ما باز است تا به پروژه‌هایی نظیر راه آهن اردبیل – میانه پول بیشتری را تزریق کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
توسعه کمربند سبز پایتخت؛ تهدید منابع آبی یا فیلتری برای هوای تهران

توسعه کمربند سبز پایتخت؛ تهدید منابع آبی یا فیلتری برای هوای تهران

توسعه فضای سبز شهری یکی از شاخص های توسعه یافتگی شهرها تلقی می شود که با انتخاب گونه‌های درست جنگلی می‌تواند نقش ریه‌های کلانشهر آلوده به دود و ماشین را ایفا کند و در تقویت آب سفره های زیر زمینی نیز موثر باشد.
ابطال مصوبه اخذ عوارض از تابلوها برگشت پذیر است/ مصوبات اخیر دیوان عدالت اداری سیاسی نیست

ابطال مصوبه اخذ عوارض از تابلوها برگشت پذیر است/ مصوبات اخیر دیوان عدالت اداری سیاسی نیست

یک کارشناس حقوقی گفت: رای دیوان عدالت اداری پیرامون ابطال اخذ عوارض تابلوها به علت مشمول نبودن تابلوها در قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین ورود قانونی شورای شهر برای تعیین عوارض قابلیت برگشت داشته و سیاسی نیز به نظر نمی رسد.