سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار
پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،با اشاره به نامگذاری امسال با نام "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" گفت: زمانیکه رهبری بر تولید تاکید می کنند و واردات غیر لزوم را حرام شرعی می خوانند یعنی تولید با کیفیت و برندسازی باید به گونه ای هدایت شود که مصرف کنندگان برای استفاده از کالاهای ایرانی در اولویت قرار گیرد.
کاظم دلخوش اباتری افزود: وقتی کالاهای تولیدی ایران با تبلیغات و قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار گیرد بهره وری در تولید و به تبع آن اشتغال را در پی دارد.
وی ادامه داد: بنرهای تبلیغات کالاهای خارجی در سراسر کشور فراوان به چشم میخورد این در حالیست که همان کالا با کیفیت مناسب در کشور تولید و عرضه می شود.
نماینده صومعه سرا در مجلس خاطرنشان کرد: تکرار اقتصاد مقاومتی طی سالهای اخیر با تاکید بر ابعاد آن نشان می دهد هنوز در بستر اقتصادی اتفاق قابل توصیفی برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته و اقدامات تبلیغاتی و شعار گونه بوده است.
وی با اشاره به منطق اقتصاد مقاومتی گفت: اکنون برای همه فعالان اقتصاد مقاومتی نقشه راه قابل فهم وجود دارد و دولتمردان در بدنه دولت و مجلسیها باید برای اقدام اجرایی گام بردارند.
دلخوش اباتری تاکید کرد: تولید کیفی، بازارسازی و بازاریابی در ایران مغفول مانده و اگر بگوییم در تولید کیفی گامهای موثری برداشته شده با قاطعیت می توان گفت در برند سازی هیچ اقدامی نکرده ایم تا مصرف کننده به کالاهای ایرانی اعتماد کند.
وی با اشاره به اینکه، نگاه 'چون کیفیت ندارد، نمی خریم ' باید از جامعه از بین برود، گفت: هر چند وضعیت کیفی کالاهای تولید داخل افزایش یافته و قابل رقابت با برندهای خارجی است اما صد البته همچنان خریداران ایرانی تحت تاثیر تبلیغات منفی در مورد کیفیت تولید داخل قرار می گیرند.
این نماینده مجلس تبلیغات خرید کالاهای تولید داخل را کم دانست و گفت: امروز توضیح منطقی برای جوانان که "باید در مدت زمانی، با حمایت آحاد مردم کیفیت تولید را بالا ببریم و دولت نیز کمک های مورد نیاز را به تولید کنندگان داشته باشد" قابل قبول است.
وی گفت: همه باید متحد خرید کالاهای تولید داخل شویم تا مشکلات بیکاری کشور حل شود و در واقع رونق اقتصادی جریان و قدرت خرید مردم افزایش می یابد.