کد خبر: ۱۳۲۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خبرداد
توکلی‌زاده با تاکید بر اینکه برای بازاریابی کسب و کار زنان سرپرست خانوار باید تدابیری اندیشیده شود، از ایجاد جایگاه برای زنان سرپرست خانوار در مراکز عمومی در شهر خبرداد و گفت: برای استقرار زنان سرپرست خانوار در فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره بار با شهردار تهران مذاکراتی انجام شده که انشاءالله اجرایی خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،محمد امین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره گرمخانه‌های تهران گفت: زیرساخت های لازم در گرمخانه ها محدود است و باید با یک برنامه‌ریزی منسجم توسعه آن ها در دستور کار قرار گیرد تا قدرت عمل بیشتری برای اجرای یکسری اقدامات داشته باشیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه زنان و مردان در گرمخانه ها باید براساس سن و نوع آسیب اجتماعی دسته بندی سنی و موضوعی شوند، افزود: درحال حاضر با توجه به محدودیت زیرساخت های موجود،  امکان دسته بندی وسیع در گرمخانه ها که مدنظر معاونت است، وجود ندارد. بنابراین نیاز است زیرساخت های جدیدی فراهم شود تا بتوانیم این تفکیک ها را انجام دهیم.

توکلی زاده درباره خدمات ارائه شده در گرمخانه ها بیان کرد: پزشک و روانشناس به طور مستمر در گرمخانه حضور دارند، اما نکته حائز اهمیت این است که این اقدامات با سطح استاندارد مدنظر معاونت اجتماعی فاصله دارد.

او ضمن اشاره به اینکه در این دوره جلساتی مرتبط با توانمند سازی زنان سرپرست خانوار برگزار شد، گفت: در دوره گذشته خدمات بسیاری برای زنان سرپرست خانوار انجام شد، همانگونه که بعد از گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا نمایشگاه دست آفریده های زنان سرپرست خانوار در پارک لاله برگزار شد و آن ها فرصت عرضه محصولاتشان را بعد از این مدت طولانی که در خانه مشغول فعالیت بودند، پیدا کردند. برگزاری بازارچه های حضوری و مجازی به رونق‌ کسب و کارها کمک خواهد کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری نمایشگاه های مربوط به فعالیت زنان سرپرست خانوار در وسعت بزرگ‌تر خبرداد و افزود: براساس برنامه‌ریزی ها در مناطق در مراکز توتیا (مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار و کارآفرینی) برای توانمند سازی زنان و مردان روش های جدید بازاریابی آموزش داده شده و کسب و کار افراد با صندوق حمایتی تقویت می شود.

توکلی زاده تاکید کرد: در کنار مراکز توتیا، افراد می توانند از ظرفیت مراکز توانمندسازی دیگر مانند مراکز کوثر نیز در جهت توانمندسازی استفاده کنند.

او با تاکید بر اینکه برای بازاریابی کسب و کار زنان سرپرست خانوار باید تدابیری اندیشیده شود، از ایجاد جایگاه برای زنان سرپرست خانوار در مراکز عمومی در شهر خبرداد و گفت: برای استقرار زنان سرپرست خانوار در فروشگاه‌ های شهروند و میادین میوه و تره بار با شهردار تهران مذاکراتی انجام شده که انشاءالله اجرایی خواهد شد.

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران؛ اجرای طرح های مانند برگزاری بازارچه حضوری و مجازی، استقرار زنان سرپرست خانوار در فروشگاه های شهروند و میادین میوه و تره بار از طرح های جدید معاونت اجتماعی برای تکمیل زنجیره توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است.

توکلی زاده در پایان عنوان کرد: این موضوع را هم در ذهن داریم که روی برندینگ این کسب و کارها تمرکز کنیم، چون این محصولات تولید شده در خانه اگر در اختیار یک شرکت قرار گیرد می توانند سطح بسته بندی محصولات را ارتقا دهند و کمپین تبلیغات محصول را راه انداری کنند، که این مجموعه اقدامات حتما کمک بیشتری به رونق کسب و کار زنان سرپرست خانوار خواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
از توهم دنیای مجازی تا فرهنگ سازی کتاب و کتابخوانی

از توهم دنیای مجازی تا فرهنگ سازی کتاب و کتابخوانی

امام علی علیه السلام:کسی که با کتاب ها تسلی و آرامش یابد، هرگز آرامش خود را از دست نخواهد داد.
مغفول ماندن شغل کشاورزی برای جوانان!/ میانگین سن کشاورزی به ۵۳ سال رسید

مغفول ماندن شغل کشاورزی برای جوانان!/ میانگین سن کشاورزی به ۵۳ سال رسید

عضو انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گفت: یکی از فاکتورهای مهم در امنیت غذایی، تولیدات بخش کشاورزی است. اقتصاد غیر نفتی به شدت به آن وابسته است.بخشی که ریسک در آن خصوصاً در ایران بسیار بالا است. همچنین کاهش و یا عدم تولید حتی قسمت هایی از آن می تواند صدمات شدیدی به امنیت غدایی کشور وارد کند.
آخرین اخبار