کد خبر: ۱۲۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
خزانه دار شورای شهر تهران خبر داد
نائب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شورای شهر تهران گفت: سهم حوزه حمل و نقل و ترافیک به عنوان اصلی ترین معضل شهر تهران تا قبل از تصمیم امروز کمیسیون ۳۸.۴ درصد بود که عددی که امروز اضافه شد به نزدیک ۳۹ درصد بودجه کل تهران رسید.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،سید حسن رسولی در دویست و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در ارائه گزارش کمیسیون تلفیق درباره ردیف‌های هزینه ای بودجه ۱۴۰۰ گفت: شهرداری تهران در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۷ درصد از درآمدهای خود را صرف حوزه فرهنگی و اجتماعی خواهد کرد. سهم حوزه حمل و نقل و ترافیک به عنوان اصلی ترین معضل شهر تهران تا قبل از تصمیم امروز کمیسیون ۳۸.۴ درصد بود که عددی که امروز اضافه شد به نزدیک ۳۹ درصد بودجه کل تهران رسید. همچنین سهم حوزه خدمات شهری ۱۳.۳ درصد و سهم بخش ایمنی و مدیریت بحران  ۴.۲ درصد از کل بودجه شهر تهران است.

وی افزود: سهم حوزه شهرسازی و معماری که اولین سهم را در کسب درآمد به صورت ضابطه‌مند دارد، ۴ درصد از کل بودجه شهر تهران است. ۳۳ درصد از بودجه ۱۴۰۰ هم  به مجموعه فصل هوشمندسازی شامل خرید خدمت، حقوق دستمزد و الی آخر تعلق دارد. در حوزه فرهنگی و اجتماعی حسب سهمیهی اعلام شده، هزینه‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در سقف را کاملا رعایت کرده و مازاد مصرفی نداشتند.در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک، کمیسیون حمل و نقل مجموعا ۴۰۰ میلیارد تومان ردیف‌های خود را نسبت به حد نصابی که در فصل درآمدها تعیین شده بود، افزایش داد. توافق کردیم که از محل افزایش فروش دارایی های شهرداری تهران با توجه به اولویتی که این بخش دارد برای توسعه اتوبوسرانی و مترو نه برای مصارف جاری و حقوق دستمزی ۴۰۰ میلیارد تومان اضافه شود که باعث شد سهم این حوزه از کل بودجه ۱۴۰۰ به نزدیک ۳۹ درصد برسد.

خزانه دار شورا ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان باقی مانده از این محل بنا به پیشنهاد ارائه شده برخی از اعضا به دو شرکت شهربان و حریم بان اختصاص خواهد یافت. به گونه ای که در مناقصه‌ای که شهرداری تهران برگزار می‌کند، همکاران در این دو شرکت به شرط دارا بودن شرایط استخدامی با سایر شرکت ها از دریافتی های یکسان برخوردار شوند.

رسولی ادامه داد: در حوزه خدمات شهری کمترین تغییر را داشتیم و تعادل بخشی درآمدی برقرار است و به همان میزان که درآمد دارند به همان میزان هزینه در نظر گرفته شده است.بر اساس نظامنامه تصویب شده، قرار بر این شده است چناچه تعادل بودجه در تعامل به حوزه های مربوطه رعایت شود، ما در کمیسیون تلفیق و در صحن مداخله نداشته باشیم. در کمیسیون فرهنگی هم سقف رعایت شده است.در حوزه هوشمندسازی که شامل همه موارد می شود هم  سقف تصویب شده رعایت شده است.

رسولی با اشاره به ماده واحد بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: بر اساس بند الف ماده واحده بودجه عمومی شهرداری تهران شامل مناطق، واحدهای ستادی راهنمایی و رانندگی و شورای اسلامی شهر تهران از حیث منابع تامین اعتبار شامل درآمدهای واگذاری دارایی سرمایه و واگذاری دارایی‌های مالی بالغ بر ۴۸۸ هزار و ۸۳۳ میلیارد و ۷۶۴ میلیون و ۸۲۰ هزار ریال است.

وی افزود: ۱۶۴ هزار و ۶۹۳ میلیارد و ۶۶۱ میلیون و ۶۸ هزار ریال از آن اعتبارات هزینه ای است.این عدد به تنهایی شامل حقوق و مزایا نیست، بلکه شامل هزینه‌های جاری است. همچنین تملک دارایی های سرمایه ای هزینه ای که برای پروژه های عمرانی و تاسیسات زیربنایی شهر اختصاص دارد ۲۲۰ هزار و ۳۲۵ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ۱۲۲ هزار ریال  است. اعتبارات تملک دارایی مالی ۱۰۳ هزار و ۸۱۵ میلیارد و ۶۰ میلیون و  ۶۰۳ هزار ریال خواهد بود که به شهرداری تهران اجاره داده می شود تا سقف ۲۰ درصد منابع و مصارف را به صورت غیرنقد عمل کند.

رسولی تاکید کرد: بر اساس بند ب بودجه سازمان‌ها و شرکت های تابعه و خالص بودجه سازمان ها باید تعیین تکلیف شود. بر اساس بند ج ماده واحده نیز شهرداری تهران مکلف است در صورت کاهش یا افزایش جدی درآمدها یا عدم تحقق درآمدها تا ۲۰ درصد بودجه مصوب نسبت به ارائه لایحه اصلاحیه بودجه حداکثر تا آبان ماه ۱۴۰۰ اقدام کند.

نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۷ رای موافق گزارش کمیسیون تلفیق را به تصویب رساندند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
مترو در تنگنای کاهش مسافر

مترو در تنگنای کاهش مسافر

مهندس نوبخت از کاهش 50 درصدی مسافران مترو از ابتدای سال 99 تا کنون خبر داد و گفت: متروی تهران با مشکل کاهش درآمد مواجه است.
حاج قاسم یک فرد نبود بلکه یک مکتب بود

حاج قاسم یک فرد نبود بلکه یک مکتب بود

معاون رئيس جمهور و رئيس بنیاد شهید انقلال اسلامی در نمایشگاه سردار دلها گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی یک فرد نبود بلکه یک مکتب بود.
پربازدیدترین ها