کد خبر: ۱۲۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تشریح کرد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه اگر تصمیمات جدی‌تری بویژه برای ناوگان حمل و نقل در کلانشهر تهران گرفته نشود در آینده با مشکلات زیادی در این شهر مواجه خواهیم شد، تصریح کرد: توسعه به‌روز مترو در تهران، استفاده از خودروهای هیبریدی، ساماندهی صنایع و ارتقای استانداردها و کاهش بار جمعیتی در این کلانشهر تنها راه نجات تهران خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،سعید محمودی همزمان با گرامیداشت هفته هوای پاک با شعار "هوای پاک، تعهد مسئولان، مشارکت مردم" صبح امروز ازشرکت بهره برداری و خط ۷ درحال احداث متروی تهران بازدید کرد و با اشاره به اینکه باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر در کلانشهری مانند تهران مترو وجود نداشت شهروندان تهرانی امروز با مشکلات عدیده ای مواجه بودند، گفت: در صورت نبود مترو قطعا مشکلات حمل و نقل بیشتر و درنتیجه آلودگی هوا و دیگر مشکلات محیط زیستی نیز بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه اهداف مترو که یکی از آن‌ها خدمت رسانی به شهروندان است هدفی محیط زیستی است، اظهارکرد: اهداف مترو جدا از اهداف محیط زیست و توسعه پایدار نیست و محیط زیست برای حمایت از این اهداف تمام تلاش خود را خواهد کرد.

محمودی ادامه داد: مفهوم توسعه پایدار در دنیا از کودکی آموزش داده می‌شود و زمانی که کودکان به بزرگسالی می‌رسند و تصمیم‌ساز می شوند، اصول آن را درک می‌کنند و می فهمند که این کار یک هدف محیط زیستی برای بهتر کردن زندگی است و باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه سخنان خود به پیچیدگی مسائل محیط زیستی تهران اشاره کرد و گفت:  استقرار لجام گسیخته صنایع از سال‌های دور و افزایش جمعیت و تعداد خودرو در این کلان شهر از عمده‌ترین مسائل محیط زیستی تهران است.

هیچ قانونی از مترو حمایت نمی‌کند
در ادامه فرنوش نوبخت - مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه - نیز در این نشست با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری مترو در دنیا جایگاه و رتبه ویژه‌ای دارد، اظهارکرد: به رغم این جایگاه و رتبه، هیچ نگاه حمایتی در خصوص مترو در کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در تهران روزانه ۲۱۰۰ قطار اعزام شده و ظرفیت جا به جایی دو میلیون نفر را داشته  است و حدود ۱۳ هزار نفر در سه شیفت در این شرکت مشغول فعالیت هستند، گفت: مترو پاک‌ترین ناوگان حمل و نقل کشور است اما هیچ قانونی از آن حمایت نمی‌کند.

نوبخت با بیان اینکه شرکت بهره برداری متروی تهران نتیجه ۳۰ سال تلاش، توسعه وساخت است و زحمات و هزینه زیادی برای آن شده است، اظهارکرد: بر همین اساس بهره‌برداری از مترو و خدمت‌رسانی به شهروندان کار بسیار پرمسئولیت و سختی است و نیاز به حمایت بیشتری دارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه درادامه با اشاره به اینکه حضور متولیان محیط زیست استان آن هم در هفته هوای پاک و در پاک ترین ناوگان حمل و نقل کشور را به فال نیک می گیریم، گفت: همه ما نیازمند محیط زیست سالم هستیم و این مهم با حمایت از حمل و نقل پاک قابل دستیابی است.

در آغاز این نشست گزارشی از آخرین وضعیت و اقدامات محیط زیستی مترو تهران از سوی مسئولان این مجموعه ارائه شد. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین از مرکز مونیتورینگ و راهبری مترو تهران ودر ادامه خط ۷ در حال احداث متروی تهران بازدید کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
30 میلیارد تومان برای ساخت پارکینگ محله/ جانمایی 6 منطقه از تهران برای ساخت پارکینگ

30 میلیارد تومان برای ساخت پارکینگ محله/ جانمایی 6 منطقه از تهران برای ساخت پارکینگ

معاون فنی مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به هزینه 30 میلیارد تومانی که برای ساخت پارکینگهای محلی درنظر گرفته شده است گفت: البته ساخت این پارکینگها هزینه بیشتری خواهد داشت و جانمایی پارکینگها در 6 منطقه مشخص شده است.
زمین‌لرزه ۵.۵ ریشتری در هرمزگان/تاکنون تلفاتی گزارش نشده است

زمین‌لرزه ۵.۵ ریشتری در هرمزگان/تاکنون تلفاتی گزارش نشده است

بامداد شنبه (۲۷ دی) زمین‌لرزه‌ای‌ به بزرگی ۵/۵ ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتری زمین، مرز خلیج فارس، جزیره قشم و هرمزگان - حوالی کنگ در استان هرمزگان را لرزاند.