کد خبر: ۱۱۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
مهندس صبوری معاون فنی عمرانی شهرداری تهران :
مهندس صفا صبوری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران از اقدامات انجام شده در سال 98 این معاونت در نشست خبری خبر داده و گفت: متاسفانه کرونا برنامه های شهرداری تهران به دلیل آلودگی هوا 90 روز به تعویق انداخت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی پایتخت توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: اولویت ما در اجرای پروژه‌ها، افزایش رضایت‌مندی مردم، صرفه‌جویی و رعایت اصول مهندسی است.

صبا صبوری دیلمی صبح امروز در نشست خبری مجازی خود با تشریح اقدامات معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، گفت: در سال ۱۳۹۸ بررسی انجام شده نشان داد که یکی از مسائل و مشکلات مردم، وضعیت آسفالت تهران است که برهمین اساس توزیع یک میلیون تن آسفالت را در دستور کار قرار دادیم؛ اما از آنجایی که در اسفندماه شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم، عملا کارخانه‌ها تعطیل شد و این در حالی است که قبل از آن نیز حدود ۵۰ روز شاهد آلودگی هوای تهران و ممنوعیت تردد کامیون‌ها در سطح شهر بودیم که این مساله سبب شد حدود سه ماه از برنامه آسفالت‌ریزی معابر عقب بمانیم و نتوانیم به هدف اصلی‌مان مبنی بر توزیع یک میلیون تن آسفالت در معابر تهران برسیم اما این پروژه پیشرفت ۷۵ درصدی داشت.

وی با بیان این‌که برای سال ۱۳۹۹ نیز هدف‌گذاری ما توزیع یک میلیون تن آسفالت است، ادامه داد: خوشبختانه در چهارماهه اول امسال توانستیم منطبق با برنامه پیش برویم و این در حالی است که امسال بر روی تکنولوژی‌های نو نیز تمرکز کردیم به گونه‌ای که در یکی از کارخانه‌های آسفالت ما، آسفالت پلیمری ویژه مسیرهای اتوبوس تندرو تولید می‌شود، چرا که اتوبوس‌های بی آر تی سنگین هستند و تردد زیاد آنها در مسیرهای ویژه باعث چین‌خوردگی آسفالت می‌شود به همین دلیل در راستای افزایش کیفیت مسیرهای تندرو از آسفالت پلیمری استفاده می‌کنیم.

صبوری با بیان این‌که امسال موضوع پیاده‌راه سازی در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: با این‌که صد سال است که پیاده‌راه سازی می‌کنیم، اما هنوز پیاده‌روی مناسبی در تهران نداریم که بر همین اساس با همکاری سه معاونت دیگر در شهرداری بخشی از پیاده‌روهای تهران را بهسازی می‌کنیم که مقرر شده در سال ۱۳۹۹، ۵۰۰ کیلومتر پیاده‌راه سازی انجام شود که این مسیرها برای معلولین، دوچرخه‌سواران و غیره بهسازی شده است و موضوعاتی نظیر نور، مبلمان شهری و غیره در آن دیده شده است که به نظر ما این فقط پیاده‌راه سازی نیست و بهتر است طی فراخوانی یک مسابقه نام‌گذاری برای این پروژه انتخاب کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان این‌که یکی از اولویت‌های ما تکمیل برنامه طرح جامع شبکه آب‌های سطحی است، گفت: تهران از بابت وقوع سیل همواره در معرض تهدید است که برهمین اساس حجم اعتبارات‌مان را افزایش دادیم تا بتوانیم هدایت آب‌های سطحی را به سرانجام برسانیم به گونه‌ای که در سال گذشته اعتبارات‌مان ۳۰۰ درصد و در سال جاری اعتبارت‌مان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

تکمیل طرح جامع شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی تا ۱۴۰۴

وی با بیان این‌که شهردار تهران اصرار دارند که به موضوع جمع‌آوری آب‌های سطحی به صورت ویژه رسیدگی شود، تصریح کرد: ۷۰ درصد طرح جامع شبکه آب‌های سطحی تهران انجام شده و امیدواریم تا سال ۱۴۰۴، ۳۰ درصد باقی‌مانده اجرای این طرح جامع به سامان برسد.

اسکن خیابان‌های تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه در خصوص پایش پروژه‌های عمرانی و برخی بزرگراه‌های پایتخت گفت: دو سال است که اسکن خیابان‌ و معابر تهران را انجام می‌دهیم و این مهم توسط دستگاه‌هایی انجام می‌شود که هم وزارت راه و شهرسازی و هم دانشگاه‌ها آن را دارند و ما موقعی که بزرگراه‌ها را تکمیل می‌کنیم دیگر بازدید چشمی نداریم بلکه آنها را اسکن می‌کنیم.

صبوری در مورد فروچاله و نشست در تهران نیز اظهار کرد: این مساله یک موضوع ملی است چرا که به دلیل پایین رفتن آب‌های زیرزمینی رخ می‌دهد که البته سازمان نقشه‌برداری اعلام کرده که نشست‌هایی در دشت تهران و نه شهر تهران در حال رخ دادن است که ما نیز فعلا در مرحله‌ی پایش هستیم، چرا که اثرات آن در تهران مشهود نیست.

وی در خصوص سرانجام پروژه شهید رستگاری با بیان این‌که این پروژه شش کیلومتر و در جنوب شرقی تهران قرار دارد، اظهار کرد: فاز اول آن از سال ۱۳۹۸ افتتاح شد و فاز دوم آن که اتصال مسیرهای تندرو از بزرگراه امام رضا (ع) به بزرگراه آزادگان بود براساس برنامه‌ریزی‌ها باید تا پایان سال ۱۳۹۸ محقق می‌شد، اما به دلیل نرسیدن توافق با معارضین افتتاح این پروژه عقب افتاد، اما در حال حاضر مشکلمان با بسیاری از معارضین حل شده و تنها دو معارض باقی‌ مانده که به نظر می‌رسد بتوانیم ظرف دو الی سه ماه آینده این مشکل را حل کرده و شاهد اتصال بزرگراه آزادگان به بزرگراه امام رضا (ع) باشیم، اما مساله این است که در حین اجرای کار اهالی محله مشیریه درخواست کردند که یک زیرگذر محلی برای تردد مردم ایجاد شود که در پی موافقت شهردار تهران این تونل را در دستور کار قرار دادیم و شاید یک ماه دیگر این پروژه تنها به علت ساخت زیرگذر محلی به تعویق بیفتد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد سرانجام پروژه بزرگراه شهید بروجردی، تصریح کرد: سه معارض اصلی و جدی داریم که حجم آنها زیاد است که باید در این خصوص تصمیم‌گیری شود، اما امیدواریم اوایل ۱۴۰۰ نیز این بزرگراه به بهره‌برداری برسد.

وی در مورد وضعیت زیرگذر استاد معین نیز با بیان این‌که ما یک بلوار ۸۷۵ متری به عرض ۴۵ متر در انتهای جنوبی استاد معین از وسط پادگان جی باز کردیم که شاید تا عید غدیر این در اختیار مردم قرار گیرد، ادامه داد: مردم محلی می‌توانند استاد معین تا خیابان آزادی را ادامه دهند و از آنجایی که این بلوار باز شده شاید دو طرفه کردن زیرگذر استاد معین توجیه داشته باشد که البته این مساله در معاونت حمل و نقل در حال بررسی است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد اتصال به گیشا از طریق احداث زیرگذر نیز گفت: قبلا در طراحی زیرگذر گیشا مشکلات فنی وجود داشت به گونه‌ای که ورودی زیرگذر به خیابان گیشا روباز بود و ترددها را با مشکل مواجه می‌کرد که برهمین اساس ما دو گزینه داشتیم که یا بر روی بزرگراه چمران یک دوربرگردان ایجاد کنیم و یا به صورت تونل زیرگذر را ادامه دهیم که در حال بررسی این موضوع هستیم.

صبوری در خصوص شائبه ادغام معاونت فنی و حمل و نقل شهرداری در طرح اصلاح ساختار اظهار کرد: این موضوع در شورای شهر در حال بررسی است و ما پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه کردیم و بهتر است منتظر باشیم و ببینیم آیا معاونت فنی در معاونت حمل و نقل ادغام می‌شود یا بالعکس؟

وی در مورد تاثیر کرونا بر پروژه‌های عمرانی نیز گفت: از اوایل اسفندماه که با پدیده کرونا مواجه شدیم این موضوع تأثیر زیادی بر روی پیشرفت پروژه‌های عمرانی داشت، چرا که اگر به یاد داشته باشید از همان ابتدا شایعه قرنطینه شدن تهران مطرح شد و این مساله سبب شد که بسیاری از کارگران ما به شهرهای‌شان بروند و یکباره کارگاه‌ها غیرفعال شدند. از سویی دیگر تست مثبت برخی از کارگران در کارگاه‌ها سبب شد که کارگاه را تعطیل کنیم اما از آنجایی که بنا به گفته مسئولان ممکن است این بیماری ماه‌ها با ما همراه باشد تصمیم گرفتیم که با سرعت کمتر کارگاه‌ها را فعال کنیم و به نظر می‌رسد کم کم کارگاه‌های ما نیز به قوام لازم رسیده‌اند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که مجموعه‌ای از پروژه‌های ایمن‌سازی تهران را در دستور کار قرار دادیم، اظهار کرد: یکی از آنها ایمن‌سازی ۱۰ پل سواره در تهران است که در نظر داریم با اتکاء به آیین‌نامه‌های جدید این پل‌ها را مقاوم سازی کنیم و ۸۰۰ پل سواره دیگر را مدام رصد می‌کنیم تا مبادا خطرپذیری آنها در مقابل حوادث مختلف افزایش یابد.

صبوری درباره سرانجام افتتاح زیرگذر گلوبندک با بیان این‌که این پروژه چند سال تعطیل بوده است، افزود: مساله اینجاست که ایستگاه متروی ۱۵ خرداد جزو اولین ایستگاه‌های مترویی است که افتتاح شده و با این‌که پله‌برقی و آسانسور ندارد اما تردد مردم در آن محدوده زیاد است و به همین دلیل زیرگذری پیش طراحی شده که با هشت دستگاه آسانسور و چندین دستگاه پله‌برقی مردم را به سطح خیابان و ایستگاه مترو برساند، اما در این سال‌ها مشکلاتی بین پیمانکار ایجاد شده است که نهایتا سال گذشته این پروژه را از شهرداری منطقه تحویل گرفتیم و امیدواریم ورودی غربی و شرقی آن را تا پایان سال ۱۳۹۹ افتتاح کنیم. هرچند که در نظر داشتیم ورودی غربی را تا پایان شهریورماه افتتاح کنیم اما چند روز پیش به یک لوله آب برخوردیم و حالا همه تلاش‌مان رفع مشکلات است.

وی در پایان اضافه کرد: اولویت ما در اجرای پروژه‌ها، افزایش رضایت‌مندی مردم، صرفه‌جویی و رعایت اصول مهندسی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
واقعه  ۱۷ شهریور از زبان رهبر انقلاب

واقعه ۱۷ شهریور از زبان رهبر انقلاب

قیام مردمی ۱۷ شهریور هرچند در زمان خودش سرنوشت تلخی داشت، اما بروز آن عبرت‌هایی را به ملت ایران داد که رهبر انقلاب بر آن‌ها تأکید دارد و هشدار می‌دهد که جوانان خاطره آن را فراموش نکنند.
52میلیون واحد خون از سال 53 تا کنون اهدا شده است

52میلیون واحد خون از سال 53 تا کنون اهدا شده است

در حال حاضر به آمار تجمعی 52 میلیون اهدای خون رسیده ایم یعنی از بدو تاسیس سازمان در سال 1353 تا کنون 52 میلیون واحد خون توسط مردم عزیزمان اهدا شده است.