کد خبر: ۱۰۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: برای مناسب‌سازی اتوبوس‌ها و مسیرها آن‌ها علاوه بر اینکه اتوبوس‌ها باید طبق استاندارهای مخصوص تردد معلولان طراحی شود، زیرساخت‌های شهری هم باید مناسب باشد.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، فرخ جلالی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: تعداد ۴۸۵ دستگاه از اتوبوس‌های بخش خصوصی برای تامین لاستیک با مشکل مواجه بودند که به همت شهرداری، شورای شهر، فرمانداری و سازمان صنعت و معدن این مشکل رفع شد و برای هر دستگاه اتوبوس دو حلقه لاستیک اختصاص یافت.

وی ادامه داد: تعدادی از اتوبوس‌های بخش دولتی نیز که به دلیل نداشتن لاستیک، متوقف بودند به همت شهرداری و صنعت و معدن مشکل تامین لاستیک آن‌ها حل شد و با هزینه دولتی برای آن‌ها لاستیک دولتی خریداری شد و در حال حاضر فعالیت هیچ اتوبوسی به دلیل نداشتن لاستیک متوقف نیست.

جلالی با اشاره به فعالیت ۷۷۸ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه، تصریح کرد: ۳۳۴ دستگاه اتوبوس فرسوده (یورو ۲) و همچنین ۱۶۷ دستگاه اتوبوس ۱۲ سال به بالا در این ناوگان فعالیت دارند که باید از رده خارج شوند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با اشاره به نوسازی در بخش مینی‌بوسرانی، ادامه داد: با توجه به باریک و کم عرض بودن برخی مسیرها و سختی تردد اتوبوس، ۶۲ دستگاه مینی‌بوس خریداری و در حال طی مراحل خرید ۸۰ دستگاه دیگر نیز برای ورود به ناوگان است؛ با فعالیت ۲۰ دستگاه مینی بوس در حال حاضر و ۴۲ دستگاه در هفته‌های آتی و خدمات دهی به شهروندان در مسیرهای پاره‌خطی و کم مسافر، ضمن جلوگیری از هدر رفتن منابع و امکانات، شاهد خدمات‌دهی مناسب به شهروندان خواهیم بود.

وی ادامه داد: با همکاری شهرداری و شورای شهر تبریز در بحث زیرسازی ایستگاه های مسیر تندرو، به‌روزرسانی اقلام انبار قطعات اتوبوس، خرید لاستیک برای بخش دولتی و تامین لاستیک بخش خصوصی، مشکل شرکت واحد اتوبوسرانی برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با اشاره به بازنشستگی بیش از ۲۰۰ نفر از کارکنان شرکت واحد در سه سال گذشته، خاطرنشان کرد:: با توجه به اینکه مجوزی برای جذب نیروی جدید و جایگزین برای نیروهای بازنشسته، مجبور هستیم نیروها را از طریق بخش خصوصی تامین کنیم البته در این شرایط نیز در برخی از هزینه‌ها صرفه‌جویی شد. همچنین تعهدات مالی در قبال بازنشستگان تا پایان سال ۹۷ تسویه شده است.

جلالی در رابطه با مناسب‌سازی اتوبوس‌ها و مسیرهای خطوط بی. آر. تی برای معلولان، گفت: در حال حاضر تمام مسیرهای بی.آر.تی نیازمند مناسب‌سازی است البته باید در نظر داشته باشیم که زیرساخت‌های لازم برای مناسب‌سازی ناوگان اتوبوسرانی ویژه معلولان هم وجود داشته باشد چراکه اتوبوس‌هایی که در حال حاضر خریداری می‌شود مناسب استفاده معلولان نیست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
مهمترین چالش اقتصادی ایران پس از کسری بودجه چیست؟

مهمترین چالش اقتصادی ایران پس از کسری بودجه چیست؟

یک اقتصاددان گفت : چالش آینده اقتصاد ایران کمبود سرمایه گذاری است ، چرا که همه منابع درآمدی دولت اکنون با فشارهای تحریم صرف بودجه جاری شده و نرخ سرمایه گذاری روند نزولی به خود گرفته است ، اتفاقی که ضمن پایین نگه داشتن نرخ رشد می تواند کسب و کار و تولید را نیز با مخاطره روبرو کند.
دانشنامه اقتصاد و مالیه شهری در سایت بنیاد دانشنامه نگاری ایران نمایه شد

دانشنامه اقتصاد و مالیه شهری در سایت بنیاد دانشنامه نگاری ایران نمایه شد

دانشنامه اقتصاد و مالیه شهری به عنوان نخستین دانشنامه جامع دو زبانه ( فارسی - لاتین ) در حوزه اقتصاد شهری به قلم دکتر حسین محمد پورزرندی، رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر شده بود در سایت بنیاد دانشنامه نگاری ایران نمایه شد.