کد خبر: ۱۰۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
شهردار شیراز خبر داد
شهردار شیراز در بازدید از پروژه های بزرگ شهری گفت: عملیات عمرانی ۶ پروژه بزرگ شهری به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است و تلاش داریم تا پایان سال این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، حیدر اسکندرپور در بازدید از عملیات عمرانی تقاطع شهید رودکی، اظهار کرد: مجموع پیشرفت فیزیکی این پروژه ۲۷ درصد است و طبق هدف‌گذاری انجام شده تلاش داریم این پروژه را با برنامه‌ریزی انجام شده، تزریق منابع مالی و استفاده از تجهیزات و امکانات تا پایان امسال به بهره‌برداری برسانیم.

وی اضافه کرد: عرشه پل دوم تقاطع شهید رودکی ۲۲۰ مترطول دارد که هم اکنون ۱۱۰ متر آن آماده بتن ریزی است و مابقی آن طی هفته های آینده انجام می شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه کوه بری و خاک برداری این پل با بسیج امکانات در حال انجام است، تصریح کرد: طی هفته های آینده در این پروژه بیش از ۸۰ هزار متر مکعب خاکبرداری با استفاده از چندین نوبت انفجارهای کنترل شده خواهیم داشت.

تقاطع مهدیه – امیرکبیر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

اسکندرپور در بازدید از پروژه تقاطع مهدیه – امیرکبیر گفت: این پروژه هم اکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش داریم تا پایان سال جاری آن را افتتاح کنیم.

وی مشکل تملک املاک مورد مسیر پروژه مهدیه – امیرکبیر را از دلایل کندی کار دانست و افزود: برای تسریع در روند اجرای پروژه، روند احداث این تقاطع از جبهه های مختلف در حال انجام است.

تقاطع باهنر – کمربندی منجر به تردد ایمن شهروندان می‌شود

شهردار شیراز در بازدید از تقاطع باهنر – کمربندی، پیشرفت فیزیکی این پروژه را طی یک ماه گذشته قابل قبول دانست و اضافه کرد: تلاش داریم با جابجایی تاسیسات شهری همچون لوله اصلی آب و برق بتوانیم جبهه های کاری جدیدی را برای پروژه داشته باشیم و تا پایان سال آن را به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به اهمیت احداث تقاطع باهنر – کمربندی، گفت: چندین شهرک جنوبی شیراز در کنار کمربندی واقع شده و از نظر عبور و مرور مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است. اتمام این پروژه می تواند در روان سازی ترافیک و تردد ایمن شهروندان نقش اساسی ایفا کند.

زیرگذر جنوبی علی بن حمزه (ع) ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

اسکندرپور طی بازدید از روند اجرای پروژه زیرگذر جنوبی علی بن حمزه (ع)، ادامه داد: این زیر گذر دارای ۴۳۲ متر طول و ۱۳۰ متر عرشه است و هم اکنون ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار شیراز با بیان اینکه تلاش داریم در صورت همکاری ارگان‌های ذی‌ربط تا پایان امسال پروژه را به بهره‌برداری برسانیم، اضافه کرد: روند اجرای این پروژه به علت جابه‌جایی تاسیسات برق به طول انجامید که امیدوارم با همکاری اداره برق و پلیس راهور بتوانیم مشکلات اجرایی پروژه را حل کنیم.

چپگرد صدرا مشکل ترافیکی خروجی صدرا به سمت شیراز را حل می‌کند

وی همچنین در بازدید از پروژه‌های غرب شیراز تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه چپگرد صدرا با تغییر پیمانکار طی ماه‌های گذشته سرعت خوبی داشته است و هم اکنون این پروژه ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اسکندرپور با اشاره به مشکل اجرایی این پروژه گفت: طول عرشه پل چپگرد صدرا حدود یک کیلومتر است و بخشی از این پل که از روی زیرگذر گلستان رد می شود، بیش از ۱۲ متر ارتفاع دارد. چنانچه اخذ مجوزهای لازم زیرگذر گلستان به مدت سه ماه تعطیل شود، هر دو پروژه تا پایان سال به مرحله بهره برداری می رسد.

شهردار شیراز افزود: چپگرد صدرا به دلیل حل بخشی از مشکل ترافیکی خروجی صدرا به سمت شیراز از اهمیت بسیاری برخوردار است.
برچسب ها: شهرفردا ، فارس ، شهرداری
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
مهمترین چالش اقتصادی ایران پس از کسری بودجه چیست؟

مهمترین چالش اقتصادی ایران پس از کسری بودجه چیست؟

یک اقتصاددان گفت : چالش آینده اقتصاد ایران کمبود سرمایه گذاری است ، چرا که همه منابع درآمدی دولت اکنون با فشارهای تحریم صرف بودجه جاری شده و نرخ سرمایه گذاری روند نزولی به خود گرفته است ، اتفاقی که ضمن پایین نگه داشتن نرخ رشد می تواند کسب و کار و تولید را نیز با مخاطره روبرو کند.
دانشنامه اقتصاد و مالیه شهری در سایت بنیاد دانشنامه نگاری ایران نمایه شد

دانشنامه اقتصاد و مالیه شهری در سایت بنیاد دانشنامه نگاری ایران نمایه شد

دانشنامه اقتصاد و مالیه شهری به عنوان نخستین دانشنامه جامع دو زبانه ( فارسی - لاتین ) در حوزه اقتصاد شهری به قلم دکتر حسین محمد پورزرندی، رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر شده بود در سایت بنیاد دانشنامه نگاری ایران نمایه شد.