کد خبر: ۱۰۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون‌شهری شهرداری شیراز از احداث و توسعه ایستگاه‌های بارانداز حاشیه‌ای تخلیه بار در سطح شهر خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، عبدالجلیل شریفی اظهار کرد: تعداد ۱۲ معبر اصلی از احداث و توسعه ایستگاه‌های بارانداز حاشیه‌ای تخلیه بار در نقاط مختلف بر مبنای اولویت و نتایج مطالعات طرح جامع حمل و نقل بار شناسائی شده‌اند که شامل خیابان شریعتی (معالی آباد) خیابان هفت تیر (۲۰ متری سینما سعدی) خیابان فلسطین – خیابان شهید فقیهی (صورتگر) - خیابان ۲۲ بهمن – خیابان طالقانی – خیابان حضرتی – خیابان وصال شمالی- خیابان رودکی – خیابان توحید – خیابان اهلی وخیابان انوری است.
وی خاطرنشان کرد: تعداد ۵۶ ایستگاه نیز برای احداث و توسعه ایستگاه‌های بارانداز حاشیه‌ای تخلیه بار در سطح شهر مصوب شده است که در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. تمامی این ایستگاه‌ها در طول شبانه‌روز با دوربین‌های مستقر سطح شهر نظارت می‌شوند.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون‌شهری شهرداری شیراز مدیریت فرآیند تخلیه و بارگیری، روان‌سازی ترافیک معابر شهری و جلوگیری از پارک دوبل، ایمن‌سازی جابه‌جایی کالا و کاهش خطرات احتمالی در حین انجام عملیات تخلیه و بارگیری، محدودسازی تردد خودروهای سبک و سنگین باری و مدیریت مصرف سوخت را از جمله الزامات احداث ایستگاه‌های حاشیه‌ای برای پارک خودروهای باربری قلمداد کرد.
شریفی گفت: آنچه مدت‌ها، شهروندان به عنوان مشکل و معضل در حاشیه خیابان‌ها و معابر شهری با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، پارک حداکثری خودروها است چراکه پارک خودروها در حاشیه معابر شهری گاه به دلایل گوناگون منشاء حادثه‌آفرینی در شهر می‌شود.
وی اضافه کرد: اشغال فضای پارک دیگر خودروها و پارک به صورت دوبل که افزایش ترافیک شهری را به دنبال خواهد داشت از مشکلات پارک خودروهای بار در حاشیه معابر اصلی است.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز با بیان اینکه حجم وسیعی از ترافیک معابر شهری مربوط به ترافیک سرگردان در حال جستجوی محل پارک است، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی باراندازهای حاشیه‌ای دیگر شاهد مشکلاتی از جمله کاهش ظرفیت معابر و تقاطع‌ها، کاهش ایمنی عابرین پیاده و افزایش آلودگی هوا و افزایش مصرف سوخت نخواهیم بود.
شریفی اظهار کرد: انتظار می‌رود متولیان نهادهای مربوطه برای ایجاد این زیرساخت مهم، سهم شایسته‌ای در حفظ زیرساخت‌های شهری توام با امنیت ترافیکی داشته باشند. در این راستا احداث ایستگاه‌های وسایل حمل و نقل بار از جمله وظایف سازمان مدیریت حمل ونقل بار است.

برچسب ها: شهرفردا ، فارس ، شهرداری
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
مهمترین چالش اقتصادی ایران پس از کسری بودجه چیست؟

مهمترین چالش اقتصادی ایران پس از کسری بودجه چیست؟

یک اقتصاددان گفت : چالش آینده اقتصاد ایران کمبود سرمایه گذاری است ، چرا که همه منابع درآمدی دولت اکنون با فشارهای تحریم صرف بودجه جاری شده و نرخ سرمایه گذاری روند نزولی به خود گرفته است ، اتفاقی که ضمن پایین نگه داشتن نرخ رشد می تواند کسب و کار و تولید را نیز با مخاطره روبرو کند.
دانشنامه اقتصاد و مالیه شهری در سایت بنیاد دانشنامه نگاری ایران نمایه شد

دانشنامه اقتصاد و مالیه شهری در سایت بنیاد دانشنامه نگاری ایران نمایه شد

دانشنامه اقتصاد و مالیه شهری به عنوان نخستین دانشنامه جامع دو زبانه ( فارسی - لاتین ) در حوزه اقتصاد شهری به قلم دکتر حسین محمد پورزرندی، رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر شده بود در سایت بنیاد دانشنامه نگاری ایران نمایه شد.