کد خبر: ۱۰۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از جزئیات جدید برای پروازهای اربعین خبرداد و گفت: از همه مرم می خواهیم که بلیت پروازهای اربعین را گران‌تر از نرخ‌های ثابت اعلام شده نخرند و دستگاه‌های نطارتی را از تخلف مطلع کنند.
در مورد قیمت بلیت پروازهای اربعین، مجوز ایرلاین‌ها، چگونگی فروش، برخورد با گرانفروشی و تخلف  و... صحبت‌ها و اظهارنظرهای متفاوتی اعلام شده و بارها این نظرات تغییر کرده است.

به عنوان مثال در ابتدا قرار بود اجازه فروش اینترنتی بلیت پروازهای اربعین به سایت‌ها داده نشود و ایرلاین‌ها این کار را با دفاتر رسمی خود انجام دهند و همینگونه هم شد و فروش اینترنتی ممنوع شد اما این تصمیم تغییر کرد و به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی مقرر شده در صورت پذیرش مسئولیت سایت‌های فروش اینترنتی بلیت هواپیما از سوی ایرلاین‌ها، این اتفاق بیافتد و آن‌ها هم مانند سنوات گذشته بتوانند بلیت پروازهای اربعین را بفروشند.

مقصود اسعدی سامانی در این باره به ایسنا گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد، سایت‌هایی که مجوز فعالیت از سازمان هواپیمایی داشته باشند و از ایرلاین‌ها مسئولیت آن‌ها را برای فروش اینترنتی بلیت هواپیما بپذیرند، بتوانند به فروش اینترنتی پروازهای اربعین بپردازند.

یکی دیگر از تفاوت‌های دیگری که در این زمینه وجود دارد، این است که در روزهای گذشته در نشست شورای حمل و نقل و لجستیک با حضور وزیر راه و شهرسازی، اعلام شد که اگر یکی از مسیرهای رفت یا برگشت بلیت‌های دوطرفه اربعین خارج از بازه زمانی ۱۰ روزه باشد، ایرلاین‌ها موظفند نرخ‌های اعلامی ویژه اربعین را اعمال کنند؛ اما دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی این مسئله را تایید نکرد و گفت که نرخ ثابت برای همان بازه زمانی ملاک عمل است.

وی با بیان اینکه تا کنون هشت ایرلاین مجوزهای پرواز اربعین خود را از سازمان هواپیمایی درخواست کرده‌اند و چند ایرلاین دیگر نیز در حال اخذ مجوز هستند، گفت: نرخ‌های ثابت در نظر گرفته شده برای بلیت پروازهای اربعین، فقط طی روزهای ۲۰ تا ۳۰ مهر ماه قابل اعمال خواهد بود و اگر پروازی خارج از این نرخ‌ها باشد تابع قیمت‌های اعلامی نبوده و بازار آزاد و عرضه و تقاضا نرخ‌ آن را مشخص می‌کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در رابطه با اینکه برخی از ایرلاین‌ها از هم اکنون دیگر پروازی برای اربعین ندارند و ظرفیت‌ آن‌ها تکمیل شده است، گفت:  اینگونه نیست؛ چرا که همین شرکت‌های هواپیمایی مجددا درخواست مجوز فوق‌العاده برای پروازهای اربعین دارند و در صورت امکان به آن‌ها مجوز بیشتر داده می‌شود و در این میان برخی دیگر از ایرلاین‌ها هنوز مجوزهای خود را دریافت نکرده‌اند.

اسعدی سامانی تصریح کرد: باید به این نکته توجه کرد که ظرفیت ناوگان هوایی برای پروازهای اربعین نامحدود نیست. به عنوان مثال در سال گذشته حدود ۱۰۸ هزار مسافر توانستند از حمل و نقل هوایی استفاده کنند و به نظر می‌رسد امسال نیز همین تعداد زائر اربعین بتوانند از هواپیما برای رفتن به عراق و نجف استفاده کنند.
برچسب ها: بلیت اربعین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
پیرشدن جمعیت چه مخاطراتی برای سالمندان آینده خواهد داشت؟

پیرشدن جمعیت چه مخاطراتی برای سالمندان آینده خواهد داشت؟

پیرشدن جمعیت هرچند به تنهایی تهدیدی به شمار نمی رود، اما اگر الزامات آن مثل توسعه بیمه همگانی ، بهبود سبد تغذیه و تامین اجتماعی برای مستمری بگیران ، تعویق سن ازدواج و کاهش زاد و ولد با چالش های اقتصادی تحریم گره بخورد ، چگونه باید برای آن چاره اندیشی کرد؟
چگونه فرانسویها به ساختمانهای سبزی رسیدند که ایران 20 سال دیگر خواهد رسید؟

چگونه فرانسویها به ساختمانهای سبزی رسیدند که ایران 20 سال دیگر خواهد رسید؟

در فرانسه ۱۸ میلیون ساختمان وجود دارد که نصف ایران است و از سال ۱۹۹۰ فرانسه آغاز به ایجاد ساختمانهای سازگار با محیط زیست کرده است و در خوشبینانه ترین حالت در ایران ۲۰ سال زمان لازم است تا به ساختمانهای سازگار با محیط زیست دست یابد.