کد خبر: ۱۰۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
معاون حمل‌ونقل بار و کالای شهرداری تهران با اشاره به اینکه طبق قانون، مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر در شهر بر عهده شهرداری است،‌ گفت: قرار گرفتن وانت بارها تحت پوشش شرکت‌های مورد تأیید ضرورت دارد.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،مهدی اسماعیل‌بیگی معاون حمل‌ونقل بار و کالای معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره گلایه‌مندی برخی از رانندگان وانت‌بار برای اخذ تخفیف 70 درصدی طرح ترافیک اظهار داشت: طبق قانون، مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر در شهر بر عهده شهرداری است و حمل بار طبق ابلاغیه وزارت کشور نیاز به باربرگ دارد و بر اساس همین موضوع تسهیلاتی اعم از تخفیف طرح ترافیک، ارائه سوخت، لاستیک و ... برای آنها انجام می‌گیرد. 

وی افزود: در شهرداری برای اینکه تخفیف 70 تا 100 درصدی به وانت‌بارها برای ورود به محدوده طرح ترافیک ارائه دهیم موضوع باربرگ طراحی شده چرا که باید مشخص باشد  مبدأ و مقصد بار کجاست که البته موضوع باربرگ برای مسائلی همچون جلوگیری از قاچاق کالا، سوخت و فرار مالیاتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسماعیل‌بیگی خاطرنشان کرد: مشخصاتی که در باربرگ وجود دارد در سامانه وزارت کشور نیز قابل رؤیت بوده و در ارتباط با سامانه صنعت، معدن و تجارت، سامانه سوخت و ... است چرا که همه این شبکه‌ها به یکدیگر پیوسته هستند و باربرگی که صادر می‌کنیم برای این موضوعات نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون حمل‌ونقل بار و کالای معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برای اینکه تسهیلات مرتبط با حمل‌ونقل بار انجام گیرد ابتدا در گام نخست باید وانت‌بارها ساماندهی شوند و تحت پوشش شرکت‌های مربوطه قرار گیرند و از این طریق موضوعات حقوقی، بیمه‌ای و ... قابلیت مدیریت خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در حال حاضر وانت‌بارها به صورت سنتی حمل بار انجام می‌دهند، گفت: این افراد برای اینکه از تخفیف طرح ترافیک بهره‌مند شوند باید یا از طریق اپلیکیشن‌ یا از طریق شماره #2*3*137* اقدام کنند.

اسماعیل‌بیگی گفت: در حال حاضر صد شرکت از معاونت حمل‌ونقل بار و کالای شهرداری پروانه فعالیت اخذ کرده و در صورتی که وانت‌بارها تحت پوشش این شرکت‌ها قرار گیرند استفاده از تسهیلات برای آنها آسان‌تر خواهد شد. 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
پیرشدن جمعیت چه مخاطراتی برای سالمندان آینده خواهد داشت؟

پیرشدن جمعیت چه مخاطراتی برای سالمندان آینده خواهد داشت؟

پیرشدن جمعیت هرچند به تنهایی تهدیدی به شمار نمی رود، اما اگر الزامات آن مثل توسعه بیمه همگانی ، بهبود سبد تغذیه و تامین اجتماعی برای مستمری بگیران ، تعویق سن ازدواج و کاهش زاد و ولد با چالش های اقتصادی تحریم گره بخورد ، چگونه باید برای آن چاره اندیشی کرد؟
چگونه فرانسویها به ساختمانهای سبزی رسیدند که ایران 20 سال دیگر خواهد رسید؟

چگونه فرانسویها به ساختمانهای سبزی رسیدند که ایران 20 سال دیگر خواهد رسید؟

در فرانسه ۱۸ میلیون ساختمان وجود دارد که نصف ایران است و از سال ۱۹۹۰ فرانسه آغاز به ایجاد ساختمانهای سازگار با محیط زیست کرده است و در خوشبینانه ترین حالت در ایران ۲۰ سال زمان لازم است تا به ساختمانهای سازگار با محیط زیست دست یابد.