کد خبر: ۱۰۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خبرداد
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: آخرین نظرسنجی در اسفند 97 نشان می‌دهد کمتر از 20 درصد مردم محلات از اقدامات سرای محله اطلاع داشتند و استفاده می‌کردند، البته میزان رضایت مخاطبان بالای 90 درصد بود.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،محمدرضا جوادی یگانه در همایش تقدیر از مدیران محلات شهر تهران که امروز صبح در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد گفت: نقطه کلیدی ما در رویکرد مدیریت جدید شهری، مردم است و رضایت مردمی به عنوان معیار عملکرد است. مردم مسأله نیستند، بلکه راه‌حل هستند. هر کجا به مردم مراجعه کرده‌ایم حضور و توجه مردم مشکلات را رفع کرده است.

وی افزود: مخاطب اصلی شهرداری تهران مردم است. بسیاری از وظایفی که در گذشته اجرا می‌شده از وظایف شهرداری نبوده است ولی شهرداری آن ها را به عهده گرفته است. هم‌اکنون نقطه تمرکز اصلی شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی به شهروندان تهرانی باز می‌گردد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به شعار «تهران، شهری برای همه» عنوان کرد: اگر به شعار شهردار تهران توجه کنیم این شعار، تهران را شهری مناسب برای همه سنین می‌داند. در حال حاضر در معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری این شعار در چهار حوزه شهر دوستدار کودک، سالمند، معلولان و زنان عملیاتی می‌شود.

جوادی یگانه تصریح کرد: بسیاری از اقدامات حوزه فرهنگی که در دو سال گذشته انجام شده است رویدادهایی در سطح محله است. این رویدادها باید در تمام محلات شهر تهران دیده شوند. این رویکردها در جشن‌های نوروزگاه و شادستان به خوبی دیده شد.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید در سطح شهر دیده شوند، افزود: شهروندان باید برای اموری غیر از کار و خرید از خانه بیرون بیایند و این رویکرد اصلی فرهنگی و اجتماعی شهر تهران است. در این دوره در این حوزه به بلوغ نزدیک شده‌‌ایم. ترکیب برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم برای رویدادهای اجتماعی و فرهنگی از خانه خارج شوند. در ابعاد دیگر زیرساخت‌‌ها و فضاهای لازم ساخته شده است اما فضا بدون حضور مردم معنا ندارد.  

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد: باید رابطه مدیریت محله با شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران تعریف شود که بخشی از آن در مصوبه شورای اسلامی شهر وجود دارد. در این مصوبه شهرداری موظف شده از نظرات مدیریت محله و شورایاری استفاده کند که این قدم خوبی است. مدیریت محله به نوعی واسطه بین مردم، شهرداری و محله است. در واقع مدیریت محله کوچک‌ترین واحد اجتماعی شهر است. 

جوادی یگانه به آخرین نظرسنجی استقبال مردم از سرای محلات اشاره کرد و گفت: آخرین نظرسنجی در اسفند 97 نشان می‌دهد کمتر از 20 درصد مردم محله از اقدامات سرای محله اطلاع داشتند و استفاده می‌کردند و البته میزان رضایت این افراد بالای 90 درصد بود. 

وی ادامه داد: این که سرای محله مکانی برای حضور مردم باشد مهم است. در گذشته محلات شهر تهران هویت داشتند اما در دوره مدرن این هویت به نوعی تخریب شده و فضا و مدیریت محلات از بین رفته است و شکل گرفتن فضای تازه کمی زمان‌بر است. 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد: اگر قرار است تصمیمی در سطح محله گرفته شود باید تعدادی از مردم هم حضور داشته باشند و این اتفاق باید در سرای محله رخ دهد. بسیاری از اتفاقاتی که در سرای محله رخ می‌دهد وظایف ارگان‌های دیگر است و حتی در اماکن دیگر این برنامه‌ها برگزار می‌شود ولی در شهر تهران مکانی که مردم حضور پیدا کنند و مشکلاتشان را مطرح کنند، نداریم. پس سرای محله باید به این سمت حرکت کند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاری گفت: استقبال از انتخابات شورایاری‌ها نشان داد که هنوز در شرایط مطلوبی هستیم و حداقل ارتباطمان با مردم برقرار است. البته فراموش نکنیم که انتخابات شورایاری‌ها اجتماعی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
عزاداری در بزرگترین بازار سرپوشیده جهان

عزاداری در بزرگترین بازار سرپوشیده جهان

عزاداری بازار تاریخی تبریز نمونه‌ای از عزاداری‌های بی‌حاشیه و بی‌آسیب است که هنوز پای طبل و سنج به آن باز نشده و می‌تواند پذیرای گردشگران مذهبی باشد.
کمربندی تنکابن قتلگاه است

کمربندی تنکابن قتلگاه است

کمربندی ۱۱ کیلومتری تنکابن بوی خون می‌دهد و در یکسال گذشته ۲۵ نفر را به گام مرگ کشانده است، این درحالی که مسئولان راه بر سر نامیدن آن به اسم کمربندی یا کنارگذر اختلاف نظر دارند.