کد خبر: ۱۰۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
سنندجی خبر داد
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از راه اندازی یک خط اتوبوس برقی تا پایان سال خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،پیمان سنندجی با اعلام اینکه قرار است شرکت اتوبوسرانی تهران از طریق مصوبه دولت از درآمد حاصل از مابه التفاوت سوخت استفاده کند، بیان کرد: سهمیه شهر تهران به واسطه اجرای این مصوبه 5 هزار دستگاه اتوبوس CNG خواهد بود که به مدت سه سال آینده باید تأمین شود. این چندهزار دستگاه اتوبوس می‌تواند در نوسازی ناوگان و انجام طرح‌های توسعه‌ای بسیار تأثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا پایان امسال هزار دستگاه اتوبوس از طریق این مصوبه تأمین شود، تصریح کرد: تاکنون پیگیری‌های بسیاری برای تأمین اتوبوس‌ها صورت گرفته است. پیگیری‌های وزارت صمت و سازمان شهرداری‌ها موجب اصلاح یک مصوبه و افزایش مابه التفاوت 80 هزار میلیارد تومان به 142 هزار میلیارد تومان شد. امیدواریم این مصوبه در آینده‌ای نزدیک اجرایی شود و براساس آن اتوبوس‌های جدید را به ناوگان عمومی اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه اتوبوس‌های فعلی به علت فرسودگی، خروج از خط و زمان تعمیرات بالا در خدمت رسانی خلل ایجاد می‌کنند، گفت: با ورود اتوبوس‌های جدید، زمان سرفاصله به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. اگر متوسط زمان ورود هر اتوبوس به ایستگاه 7 دقیقه باشد با ورود اتوبوس‌های جدید سرفاصله 2 دقیقه کاهش پیدا می‌کند اما اگر بخواهیم به یک استاندارد 4 دقیقه‌ای برسیم شهر تهران به 9 هزار دستگاه اتوبوس زیر سن فرسودگی احتیاج دارد.

سنندجی در پاسخ به این سوال که شرکت اتوبوسرانی تا چه میزان به برنامه‌ 5 ساله‌ی سوم توسعه شهر تهران نزدیک شده، اظهار داشت: تمام برنامه ریزی‌ها، اقدامات و نظام بودجه ریزی این شرکت براساس برنامه 5 ساله سوم است و برهمین اساس همکاران تلاش می‌کنند. در بسیاری از برنامه‌ها پیشرفت قابل توجهی مشاهده شده اما در برنامه نوسازی باید نهادهای دیگر در این خصوص همکاری کنند. بیشترین نگرانی فعلی در خصوص نوسازی ناوگان است همچنین دولت باید مابه التفاوت آن را بپردازد تا نوسازی صورت گیرد. تغییر خطوط، ارتقای سطح کیفی و استانداردسازی برای آلودگی و انجام معاینه فنی جزو برنامه‌های موفق اتوبوسرانی بوده است.

وی در مورد اتوبوس های برقی‌ نیز عنوان کرد: اتوبوس برقی به عنوان یک مد حمل و نقل خوب که کارآیی بالایی دارد برای شهرداری مهم است، به همین منظور برای توسعه آن برنامه ریزی می‌کنیم. در حال حاضر یک خط اتوبوس برقی در تهران داریم و برنامه ریزی برای توسعه دو خط دیگر است. یک خط از میدان خراسان تا میدان راه آهن و خط دیگر از میدان خراسان تا پایانه جنوب خواهد بود. تا پایان سال یک خط از این خطوط راه اندازی خواهد شد. 

سنندجی تاکید کرد: به طور کلی در این 3 خط به 64 دستگاه اتوبوس برقی نیاز خواهیم داشت، اما درحال حاضر برای یک خط 16 اتوبوس برقی داریم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برگزیده ها
عزاداری در بزرگترین بازار سرپوشیده جهان

عزاداری در بزرگترین بازار سرپوشیده جهان

عزاداری بازار تاریخی تبریز نمونه‌ای از عزاداری‌های بی‌حاشیه و بی‌آسیب است که هنوز پای طبل و سنج به آن باز نشده و می‌تواند پذیرای گردشگران مذهبی باشد.
کمربندی تنکابن قتلگاه است

کمربندی تنکابن قتلگاه است

کمربندی ۱۱ کیلومتری تنکابن بوی خون می‌دهد و در یکسال گذشته ۲۵ نفر را به گام مرگ کشانده است، این درحالی که مسئولان راه بر سر نامیدن آن به اسم کمربندی یا کنارگذر اختلاف نظر دارند.